Announcement

Collapse
No announcement yet.

Monitoradvies voor specifiek genre

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Monitoradvies voor specifiek genre

Hallo,

Ben al tijdje lid van de website maar nu nieuw op het forum.. Ziet er leuk uit ;)
    Ik heb de volgende vraag:
    Ik produce Dubstep en Drum & Bass (dus veel lage tonen). Ik vroeg mij af wat de beste oplossing is voor monitors. Mijn budget is rond de 300euro voor 2 actieve speakers (niet zo veel geld voor speakers, maar het zou moeten lukken :) )

Alvast bedankt

Voor 300 euro heb je wel een leuk stel monitoren.

Maar! je zult toch echt een extra subwoofer nodig hebben wanneer je de diepe dubstep-bassen goed wilt terughoren als je aan het producen bent.

Wat je wel al zou kunnen doen, is nu starten met een leuk setje 5 of 6 inch monitoren, waar je later een 10 inch subje onder zet.

Een setje KRK RP5 G2 zou dan al binnen je budget passen. Daar kun je dan nog een KRK 10S subwoofer onder zetten.

Comment

Ik zou dan eerder voor een tweedehands setje krk 6's gaan. Kost niet veel meer.

Wordt erg veel gebruikt en geeft een redelijk "eerlijk" geluid.

Welke ik je kan afraden zijn de alesis mk active II. Die dingen zijn super onduidelijk, vooral in het laag.

Wat ook erg helpt is je kamerakoestiek in orde maken. Google maar eens.

Comment

Ik sluit me aan bij Rick. Persoonlijk ben ik geen voorstander van het kopen van tweedehands boxen. Ik ben van mening (maar dat is persoonlijk) dat er een aantal dingen zijn die je het beste nieuw kan kopen, speakers/monitoren is een van die dingen.

Comment

Working...
        X