Announcement

Collapse
No announcement yet.

Laptop of Desktop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laptop of Desktop

Hallo,

Ik ben me sterk aan het orienteren om een eigen producer studio te maken thuis. Nu heb ik in het begin geen onbeperkt budget aangezien ik eerst wil kijken of de interesse ook blijvend is.

Nu is mijn vraag: Maakt het uit of ik een laptop of een desktop computer gebruik? Ik zie veel mensen die een laptop gebruiken maar volgens mij kan je voor hetzelfde geld een betere toren kopen toch? Ik heb namelijk zelf wel een goed beeldscherm toetsenbord en muis.

Wat zijn jullie ideeën daarover en waar moet een computer minimaal aan voldoen voor de beginnende producer?

Thx!

Nu ben ik natuurlijk niet zo'n producer, maar ik zou zelf kijken naar de software-requirements die ik er op wil gaan draaien + nog een extra marge om zeker te zijn dat ik goed zit. ;)

Persoonlijk zou ik ook eerder naar een desktop tower neigen. Als je toch alleen maar een computer nodig hebt voor producing, moet hij toch niet van z'n plaats af. Plus, je kunt altijd zo'n PC nog upgraden met beter materiaal, iets dat je met een laptop niet zo makkelijk kunt doen.

Veel merken hebben overigens PCI kaarten die je gewoon in je PC kunt schuiven, waaronder audio interfaces maar ook grafische kaarten, zodat je twee flinke schermen aan je PC kunt hangen voor meer overzicht. En naarmate je dan meer plugins en extraatjes in je software gaat steken, kun je die ook nog ergens terugvinden of in een hoekje plaatsen, in plaats van bladeren tussen tientallen tabbladen. :)

Comment

Zou een budget rond de 400/500 euro voldoende zijn voor alleen de toren?

Comment

Hangt er vanaf wat voor programma's je erop wilt draaien, en wat je zelf nog voor eisen stelt. Maar opzich moet het wel lukken als je een beetje goed zoekt.

Voor producing e.d. zijn grafische kwaliteiten iets minder van belang, maar let er inderdaad wel op dat je een grafische kaart hebt met 2 uitgangen (hoeven niet persee dezelfde aansluitingen te zijn). Op die manier kun je 2 beeldschermen naast elkaar zetten en dat werkt zeker in programma's als FL en cubase veel lekkerder.

Comment

Working...
        X