Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audio 6 - Your computer is not suitable :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Audio 6 - Your computer is not suitable :)

Ik kocht vandaag de Native instruments Komplete Audio 6 bij Bax-shop en ben al heel de dag aan het proberen dat ding aan de praat te krijgen. De performance van de soundcard is slechter dan mijn onboard, van zodra ik een project probeer te runnen krijg ik overruns en krakingen enzoverder...

Ik heb al rondgezocht voor troubleshooting maar blijkbaar is NI niet de snelste bij het helpen van haar klanten. ik vroeg me af of er hier iemand mee ervaring had ? het zou iets kunnen zijn met de drivers of misschien iets anders, ik heb al heel de boel meermaals geinstalled en reinstalled en proberen mijn soundcard uit te schakelen en toch blijft de boel glitchen. Andere Audiosoftware die geinstalleerd is op mijn pc : Virtual DJ 7, Hercules drivers voor een 4MX, ASIO4ALL gebruikte vroeger voor men onboardcard ( nu gedeinstalled ) en de windowsdrivers (Directsound).

Alle hulp is Welkom !!!!

Overigens was de rest van mijn aankoop top in orde :D en was ik aardig onder de indruk van de vette bax-shop :D !!!

specs computer :
    DELL - Windows 7 64b computer
    Dual Core T4400 @ 2.20 GHZ
    4 Gig Ram

Bel even met onze helpdesk, iemand van de helpdesk zou even kunnen meekijken in Teamviewer. Best kans dat het aan instellingen ligt. ;)

Comment

heeft niet kunnen baten, we hebben vanalles geprobeerd, dan heb ik nog het internet afgezocht naar oplossingen maar niks helpt :)

compabiliteit met Win7 blijkt niet zo vlotjes te gaan...

Comment

Dat is gek... Ik ken iemand die precies dezelfde geluidskaart heeft, en dat werkt perfect op zowel zijn Mac en zijn (geen idee welk merk) laptop met Windows 7. Als je al een teamviewer sessie hebt gedaan, heb je vast al de drivers bekeken? Misschien zijn er 2 nodig, een USB-driver (om hem aan te sluiten), en een geluidsdriver?? Verder is er misschien een volgorde van aansluiten. Bij mijn keyboard met externe MIDI interface moet ik ook eerst de software opstarten en dan pas aansluiten.. Dat kan net zo goed ook bij een audio interface zijn. Maar dat heb je natuurlijk al lang geprobeerd. Of niet...? ;)

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
          Dat is gek... Ik ken iemand die precies dezelfde geluidskaart heeft, en dat werkt perfect op zowel zijn Mac en zijn (geen idee welk merk) laptop met Windows 7. Als je al een teamviewer sessie hebt gedaan, heb je vast al de drivers bekeken? Misschien zijn er 2 nodig, een USB-driver (om hem aan te sluiten), en een geluidsdriver?? Verder is er misschien een volgorde van aansluiten. Bij mijn keyboard met externe MIDI interface moet ik ook eerst de software opstarten en dan pas aansluiten.. Dat kan net zo goed ook bij een audio interface zijn. Maar dat heb je natuurlijk al lang geprobeerd. Of niet...? ;)
          Ik heb de laatste USB-Drivers + een hotfix van Windows
          De laatste Asio drivers afgehaald en met veel foefelen de onboard kunnen uitschakelen zodat hij niet telkens zichzelf opnieuw installeert.

De enige actieve Soundcard is nu nog de Komplete A6. Maar de performance is echt nog slechter dan de onboard kaart waardoor ik bijna zeker ben dat er ergens een glitch moet zitten.

Wat ik overigens al heb geprobeerd :
          De Native Instruments Windows tuning tips ( bios update, energysazing, geen sleeping usb, enz)
          Verschillende versies drivers
          onboard uitschakelen, desinstalleren,
          andere USB-Kabel en poorten.
          Wifi-kaart uitschakelen en andere netwerkkaarten
          opstarten met de kaart er al in, dan zonder
          alle mogelijke latency configuraties

Comment

Het probleem is je processor, dit is een low-end serie met slechts 1 mb gedeeld l2 cache, terwijl 2 a 3 standaard is en tevens is je frequentie verlaagd, je laptop moet vervangen worden en na ruim 4 jaar is dat een prima score. En al die opties doorlopen, zou niet hoeven en tevens zou ik de functie inschakelen dat windows een usb port uit mag schakelen, aangezien ze samenkomen op 1 centrale hub, dus 1 uitgeschakeld, is meer power voor jou.

kijk hier....laptops zijn nogal schaars maarde budget heeft een goede processor en heeft wat meer ram nodig en je bent voorlopig klaar.
            succes

Comment

Working...
            X