Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitors

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitors

Hallo,

Hey een hele lege catagory.....
    Niet dat het nou perse opgevuld moet worden, maar ik wil wel wat kwijt over mijn monitoren...
    Ik heb sinds 1 jaar een set M1 Active's (Mk2) van Alesis en ben daar zeer tevreden over.
    Lekker vol geluid met veel bassen voor nearfield beluistering.
    Bijna 100 watt per stuk en gaan dus lekker hard, voor mij juist geschikt voor Dance.
    Ik heb ze met een speciale kabel rechtstreeks op mijn geluidskaart staan.
    Als ze stil moeten zijn, dan zijn ze ook stil, in de verste verten geen ruisje.
    Ze klinken bovendien behoorlijk natuurlijk, want ik hoef maar weinig te veranderen als ik iets wat ik geproduceerd heb op vol vermogen in de zaak afspeel.
    Op de site van Alesis vind je nog meer info..

En ook heeeel belangrijk, ...... ze zijn niet zo duur!!!

Zijn inderdaad perfecte monitoren voor studio gebruik, ik heb ze zelf ook staat hier en ze bevallen mij dan ook prima!

Zeker voor de prijs kan je ze dan ook niet laten staan!!

Comment

Ik mix zelf af op Sony AX150, maar heb mijn oog laten vallen op de nieuwe van Prodipe, die zijn echt prachtig neutraal voor het afmixen.
      Nu nog de centjes...

info: http://www.ipemusic.com/index.php?ml=3&lang=12&pid=88

Comment

Die heb ik nog nergens gezien!!!
        Altijd wel even luisteren voor je koopt..... heeel belangrijk!

Comment

Waarom denk je dat ik zeg dat ze keurig neutraal zijn ;-)

Ik heb ze al lang getest, probleem is alleen de verkrijgbaarheid hier in Luxemburg (en het feit dat ik eventjes geld nodig heb voor zaken die geen hobby zijn)

Comment

Houd me totaal niet bezig met produceren etc, maar in mijn "radio-periode" ben ik helemaal fan geworden van Genelec. Ook absoluut een aanrader. Maar ja, die kosten duur :wink:

Comment

zal ik dan ook maar

iedereen zegt dat ik gek ben maar oke'

genelec, spirit, samson etc etc

marcel gebruikt als referentie set een stereo toren van jvc met jvc speakers

waarom???

de mensen thuis hebben geen dure speakers staan mijn jvc set is qua klank ongelovelijk clean en laat alles goed horen
              daarom heb ik voor die dingen gekozen

mijn vader heeft in de studio een set absoluut zero speakers van spirit staan en een bose referentie set maar hij komt toch altijd nog even in mijn studio (tje) om te luisteren hou het bij mij klinkt ;)

Comment

Heb hier thuis een simpel stereo setje en voor het hele preciese werk pak ik mijn stanton koptelefoon.

Ik heb in januari in een studio gewerkt met Tanoy monitoren... Wat een SUPER geluid. Heb al veel verschillende monitoren gehoord maar deze sprongen er toch echt uit wat betreft de hoog weergave.

Comment

Originally posted by marcello
                  iedereen zegt dat ik gek ben maar oke'
                  marcel gebruikt als referentie set een stereo toren van jvc met jvc speakers
                  waarom???

de mensen thuis hebben geen dure speakers staan mijn jvc set is qua klank ongelovelijk clean en laat alles goed horen
                  daarom heb ik voor die dingen gekozen

mijn vader heeft in de studio een set absoluut zero speakers van spirit staan en een bose referentie set maar hij komt toch altijd nog even in mijn studio (tje) om te luisteren hou het bij mij klinkt ;)
                  Dat is helemaal niet gek hoor, als ik klaar ben met mn spulletje brand ik het op CD en ga het ook nog eens in de auto en in de club luisteren om te horen hoe het daar klinkt. Ik heb trouwens als versterker ook nog gewoon een oude stereo toren... beetje zonde want ik gebruik mijn monitors dus ook gewoon om mijn DJ setje mee te versterken... Maar wat ik al zei, als ik weer geld heb komen waarschijnlijk die Prodipes er.

Comment

Ik raadt een setje KRK's aan, klinken gewoon erg goed voor hun geld.

Comment

Dave, let even op de postdatums. De laatste reactie uit dit topic is uit 2006, redelijk gedateerd dus.

Comment

Monitoren zijn zo 2006! ;-) :p

Comment

Working...
                        X