Announcement

Collapse
No announcement yet.

wil studio gaan maken maar wat heb ik nodig????

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Deejayforum
    Originally posted by Daan777
    waar kun je dan een goede studio microfoon kopen?
    Check anders even onze link pagina!! Staan zat links op :idea:
    Oooooh daarom heet het link pagina :twisted:

Comment

Originally posted by marcello
      een goede pc met de juiste programmatuur met de plug-inns

keyboard
      studio mic
      goede referentie set
      effecten etc etc kun je als pluginn op de pc zetten werkt vindt ik veel makkelijker!
      wat wil je met plugins als je midi randapperaten gaat aansturen??
      dat gaat iig alvast dus niet werken..

:wink:

Comment

Op marktplaats kun je idd wel goedkoper aan je spullen komen. Je kunt ook heel veel (lees bijna alles..) vinden bij Feedback. Dat zijn winkels die vrijwel alles qua instrumenten, software, hardware en alles op het gebied van studio apparatuur leveren en zelfs op voorraad hebben. Kan er werkelijk uren rond snuffelen. Maar ja de poen he... In iedergeval kun je daar ook goed en proffesioneel advies inwinnen!

Groeten Niels

Comment

Originally posted by konfliktzone
          :roll:

Comment

Originally posted by lowesinc
            Originally posted by konfliktzone
            :roll:
            ja zeg het maar, want aan smile reply's heb ik niet zo veel he..

Comment

idd een uitgebreidere reply graag

Comment

Ik begrijp niet waar 'ie uit opmaakt dat er "allerlei" midi app. vanuit de software zou worden aangestuurtdtdtd.

Ik lees :

"een goede pc met de juiste programmatuur met de plug-inns

keyboard
                studio mic
                goede referentie set
                effecten etc etc kun je als pluginn op de pc zetten werkt vindt ik veel makkelijker!"

Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar dit doelt naar mijn mening op een VST omgeving met de nodige hardware, waarom zou je vanuit software weer de hardware gaan aansturen in zo'n setup?

Just my 2 cents. :wink:

Comment

Moet je mededelen dat dit wel de toekomst is!!!

Er komt steeds meer hardware op de markt die is aan te sluiten via USB.
                  Je kunt dan softwarematisch je hardware aansturen en andersom!

Comment

ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niets hebt aan software effecten plugs als je bv. een synthesizer hebt.. althans je hebt wel wat aan die effect plug maar niet voor je synthesizer.. daar heb je gewoon ook dure randapperatuur voor nodig..

meer bedoelde ik er niet mee te zeggen..

Comment

Ik reageer een beetje laat omdat ik de laatste tijd niet zoveel tijd meer heb om alles op internet te checken...

Ik denk als eerste dat je moet realiseren als je begint aan een eigen studio is dat een studio nooit "af" is, en dat met de jaren je behoeften gaan veranderen... ten tweede, het kost een hoop centen...

Om te beginnen kan je volstaan met een PC, een goede professionele geluidskaart, een sequencerprogramma, een masterkeyboard en eventueel een goede mikrofoon. Dat is genoeg voor een thuis studiotje

PC had je al, geluidskaart... kan eventueel wachten als je huidige een redelijke sound produceert, sequencerprogramma kan je gratis downen op www.buzzmachines.com. en klaar ben je... daarna komen alle andere leuke zaken. een betere geluidskaart een master keyboard, een goede microfoon, outboard processing stuff, een professioneel sequencer programma, een betere computer enzovoort...

Gezien de eerdere opmerkingen over outboard vs VST FX, sommige dingen krijg je alleen Analoog voor elkaar hoe goed de virtuele machine ook geconstrueerd is... dat is misschien meer voor de mensen die meer met mastering doen maar ook nuttig voor de thuisproducers. Soms gooi ik zaken "expres" outboard over een goedkope Behringer compressor om bijvoorbeeld het geluid "smeriger" te krijgen...

Succes

Comment

Re: wil studio gaan maken maar wat heb ik nodig????

Een microfoon ?
                        De man wil hardstyle maken, geen kerstplaatje......
                        Dussss

Access Virus C
                        Roland 909
                        Mixer
                        Compressor / limiter en andere effecten zooi
                        Sequencer
                        Centen, liefst die niet rammelen maar ritselen. ;-)

Comment

Jongens, help deze gast nu een beetje.

Ga je eerst eens verdieppen wat je nodig hebt, lees wat forum, gebruik idd google.
                          Ga na of je met hardware ( drumcomputers, misers en synths ) wilt gaan werken of met software.
                          Er is veel te koop in alle prijs categorieen.

Software is een mooi begin, je hebt wel een goede comuter en geluidskaart nodig.
                          Software hoeft helemaal niet duur te zijn. EN DAN BEDOEL IK DUS GEEN ILLEGALE SOFTWARE maar er zijn pakketten waar je al goed mee vooruit komt onder de 200 euro. ( bv cubase LE, 129 euro )
                          er zijn ook veel goede freeware plugins te krijgen, waar je als beginner mee aan de sag kunt gaan.

hardware is iets anders, hardware vraagt een forse inverstering. Mixer, synths, drumcomputer, computer, software, monitoren, dan kon je al snel aan de 5000+

ga eerst een na wat je budget is. En bedenk dat je niet 123 een hit scoort, dus deze inverstering is voor jaren.

Marc

Comment

Originally posted by rvelthoen";p=" View Post
                            Een microfoon ?
                            De man wil hardstyle maken, geen kerstplaatje......
                            Dussss

Access Virus C
                            Roland 909
                            Mixer
                            Compressor / limiter en andere effecten zooi
                            Sequencer
                            Centen, liefst die niet rammelen maar ritselen. ;-)
                            een 909 is niet persé nodig. goede hardstyle kicks haal je ook uit software.

Comment

Klopt, een 909 heb je ook niet nodig, net zo min als software.
                              Sterker nog, al die gear heb je niet nodig, maar je moet toch een keuze maken ?

Comment

Working...
                              X