Announcement

Collapse
No announcement yet.

magix musicmaker 2008

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• magix musicmaker 2008

hey ik wil zelf nu muziek gaan maken met mijn computer maar ik heb niet veel geld maar nu zag ik musicmaker 2008
    is dit een goed progamma en kan ik hier wat mee?
    er zit tevens een usb midi keyboard bij

Re: magix musicmaker 2008

Originally posted by menno1990
    hey ik wil zelf nu muziek gaan maken met mijn computer maar ik heb niet veel geld maar nu zag ik musicmaker 2008
    is dit een goed progamma en kan ik hier wat mee?
    er zit tevens een usb midi keyboard bij
    Je kunt er wel wat mee, maar het stelt weinig voor.
    Musicmaker is gebaseerd op het bij elkaar gooien van allerlei loopjes en samples, en biedt voor zo ver ik weet weinig extra's.
    Prima om een beetje mee te klooien, maar als je van plan bent om je te gaan verdiepen in het maken van electronische muziek, en niet na een half jaar bent uitgekeken op deze hobby, zou ik toch even wat verder zoeken.

En niet veel geld hebben is in dat opzicht dan geen excuus meer, want geloof me; als je dit serieus neemt, en klaagt nu al over geld, staat je nog een heleboel te wachten~!! Er zijn weinig hobbies die duurder zijn dan dj-en en/of muziek maken....

Kortom; even voor jezelf afwegen of je dit wilt; en dan zou ik een wat beter programma zoeken om mee te starten; hoeft uiteraard niet per sé een van de grote namen te zijn.

maar nogmaals; als het weinig geld mag kosten, kun je beter meteen stoppen, want dan kom je nog een paar leuke verrassingen tegen wanneer je wat beter wordt, en beseft dat je beter en professioneler spul wilt hebben ;)

Comment

nee het is meer op het moment dat ik ff geen geld heb maar het leek me leuk om mee te beginnen maar toch bedankt voor de tips :)

Comment

In dat geval zou ik zeggen; probeer eens aan Fruityloops te komen, of helemaal goed; Reason! Desnoods een oudere (freeware- of demo-) versie; dan kun je een beetje leren hoe je met dergelijke programma's omgaat.

Als het je dan beter uitkomt, kun je alsnog zo'n heel programma kopen ;-)

Succes!

Comment

ik heb fruityloops en reason wel is gedownload maar reason daar kwam ik helemaal nog niet uit dat moet me eerst is goed uitgelegt worden en fluityloops dat zag er wel leuk uit

ik heb nu al die musicmaker besteld want er zat ook een keyboard bij ik ga eens kijken of die ook werkt bij fruityloops

Comment

niet dat ik zon downloader ben maar reason is gewoon nog even te duur om te kopen

Comment

Originally posted by menno1990
              ik heb fruityloops en reason wel is gedownload maar reason daar kwam ik helemaal nog niet uit dat moet me eerst is goed uitgelegt worden en fluityloops dat zag er wel leuk uit

ik heb nu al die musicmaker besteld want er zat ook een keyboard bij ik ga eens kijken of die ook werkt bij fruityloops
              Als je een midi-controller bedoelt, zou ie het gewoon moeten doen ja; even juist instellen bij de properties/settings.

Ik vind persoonlijk trouwens Reason een stuk makkelijker om te leren dan Fruityloops, maar het blijft een kwestie van oefening hoor; gewoon erop storten, tutorials doornemen, en wat dingen proberen!

Succes!

Comment

Re: magix musicmaker 2008

hey ik heb ook dit programma .
                midi werkt bij mij slecht soms wel soms niet
                verder is wel leuk programma voor zelf muziek maken maar mixen of gedeeltes van andere
                nummer pakken gata veels te moeilijk

gr

Comment

Working...
                X