Announcement

Collapse
No announcement yet.

behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

Hallo,
    Ik heb een behringer mixer en wil hem aansluiten op traktor dj..
    Ik heb nog geen geld voor een geluidskaart met 8 uitgangen dus kan tot nu toe maar 2 kanalen gebruiken..
    ik heb deze usb geluidskaart: http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/
    http://www.esi-audio.com/products/maya44usb/

en dus deze mixer: behringer djx 700

Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten?

Ik heb via tulpstekkers de left/right vanuit de mixer input naar de geluidskaart output verbonden.
    Ik krijg dus via m'n geluidskaart de muziek binnen en kan dit via mijn mixer besturen..

maar als ik wil opnemen via Traktor klopt deze aansluiting niet en zou het andersom moeten..
    Maar dan geeft hij geen geluid omdat de input dan vanuit mijn mixer naar de input van de geluidskaart gaat en dat zou dan betekenen dat er muziek vanuit mijn mixer zou moeten komen in plaats van andersom..

kortom ik snap em ff niet meer..?

iemand enig idee/ervaring? *:cry:

alvast bedankt..
    Greetz,
    Abel
    Last edited by marc; Thursday-19-11-2009, 14:30.

Re: behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

als ik me niet vergis;

2 x 2 outs vanuit soundcard naar beide gekozen kanalen van je mixer (ch1 en ch2, neem ik aan.).
    USB naar je computer. Als je nu wilt opnemen heb je dus een uitgang van je mixer nodig.
    Ik ga er vanuit dat je het master-audio kanaal naar je versterker/speakers stuurt. Om apart te kunnen opnemen hebben de meeste mixers aan de achterzijde ook een tweede masterchannel, of eventueel een booth/zone-uitgang.
    Het volume hiervan is apart te regelen. Van daaruit kun je de kabel aansluiten op, bijv. je audio ingang op de computer. Waarschijnlijk kan het ook via de ingangen van je soundcard.
    Daarna is het alleen een kwestie van goede routing binnen Traktor (bij de audio-settings) oftewel;
    -audio deck 1 naar channel 1/2 output op je soundcard,
    -audio deck 2 naar channel 3/4 output op je soundcard
    -audio input soundcard of computer naar opnamespoor Traktor.

succes

Comment

Re: behringer djx 700 aansluiten op Traktor DJ 3

heb ff snel gegoogled, en zag dat de djx-700 naast een master output ook een output heeft met de naam booth, en 1 met de naam tape. Die laatste lijkt me dus bedoeld voor terugkoppelen van het audiosignaal voor opname-doeleinden.

Comment

Working...
      X