Announcement

Collapse
No announcement yet.

review over EWQL Terapack

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• review over EWQL Terapack

Review over EWQL TERAPCK .
    Was binnen een dag na bestelling in huis; goed veilig verpakt. Bleek echter een interne harde schijf te zijn en niet via USB kabel. Achteraf logisch; ik had me zelf verkeken. Er staat duidelijk SATA drive. Je kan deze SATA drive intern of ook wel extern gebruiken maar dan met enige aanpassing (SATA kabels en behuizing). Ik heb 'm er in laten zetten, gratis.

Hij maakte aanvankelijk een bromgeluid, maar na enige uren was dat weg. De installatie van de software een fluitje van cent. Alles staat immers al op de harde schijf. Ik ben begonnen met het activeren van het EW symphonic choir. Echter bij het gebruik van EWQL Choir en Wordbuilder wordt veel RAM gevergd. Mijn twee processors van beide 2, 6 Ghz Ram trekken het niet. Wel het koor maar niet de Wordbuilder er ook nog eens bij.

Overigens iets heel aparts: in de handleiding van Wordbuilder staat dat je ZELF een (gratis) loopback connector moet downloaden dat fungeert als virtuele interne midikabels tussen Wordbuilder en Choir. Anders werken die niet samen. Vreemd dat East West dat niet zelf er bij stopt.
    Ze adviseren Maple virtual midi cables of Midi Yoke.

Na enig zoeken op internet heb ik op http://www.maplemidi.com/Maple_driver.html een driver voor VISTA gevonden voor 32 bit. maar die waren er ook voor MAC of WIN 7 en 64 bit.
    Zet in Wordbuilder je midi channel OUT bijv op poort 3 en in Choir dan midi IN ook op poort 3. en OEPS ook bij Wordbuilder je INPUT op je keyboard. Dan zingt het kor echt wat je wilt, mits je voldoende RAM in je processor hebt.

Het koor is echt heel gaaf mooi. dat trekt mijn comoputer dus wel. Vista 32 bit, Dual Core 2x 2,6 Ghz. Ik overweeg wel om een sterkere computer aan te schaffen. De East West licencies en ilok kan je gewoon meenemen naar een volgende computer.

Succes wie het aankooopt. Het is een prima buitenkansje om goedkoper alle versies van East West uit te proberen en goedkoper de licenties daarna aan te schaffen.

Groet !

Adriaan.
Working...
X