Announcement

Collapse
No announcement yet.

Een hardware upgrade

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Een hardware upgrade

Beste mede dj's en andere muzikanten :p

Ik heb augustus vorig jaar (2011) een Reloop Digital Jockey 2 IE, en ben hierop begonnen met draaien. Werkelijk een top dingetje, maar na een jaar wil ik toch wel wat hogerop.
    Ik ben mobile dj, maar zou het liefst eigenlijk in clubs draaien. Ik heb uiteraard al heel veel controllers en mp3-cd spelers en mixers bekeken. Maar weet het toch nog niet echt. Mijn budget ligt zo rond de €1000.-. Ik had gekeken en voor deze prijs kan ik dus bijvoorbeeld de Traktor Kontrol s4 kopen, of tweedehands CDJ's. Maar waar het op neer komt is dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en dus vroeg ik me af of jullie enige ervaring hadden met deze situatie. En mischien zelfs wel wat dingen kunnen aanraden of afraden.

Jurgen

Als je voor de feeling van pioneer wil gaan kun je natuurlijk een DDJ overwegen (T1 of S1) betreft opbouw en indeling nagenoeg identiek aan een CDJ/DJM setje alleen dan dus wel volgens het principe laptop+controller en niet met CD's maar als je dat nu gewend bent is dat natuurlijk wel zo makkelijk.

Comment

Thanks voor je reactie. Ik had zelf idd ook al naar die twee controllers zitten kijken. Alleen zou ik eigenlijk liever nog een CD-mp3 setje hebben. Dit omdat je met midi veel meer visuele feedback hebt als op de CDJ's in bijvoorbeeld een club. Ik zou sowieso dan ook geen CD's gaan gebruiken, maar USB-sticks.

Comment

Misschien een gek idee, maar je kan toch gewoon je eigen spul meenemen als je ergens draait? Even vragen of ze ruimte hebben om alles aan te sluiten (zo niet, zt je het ergens anders neer), dan zet je je eigen spul neer, ga je weer weg dan zet je alles precies weer goed. Heb je ook bedacht dat Pioneer ook CDJ's heeft die met MIDI overweg kunnen? Ik weet niet of je al in clubs draait, maar als dat pas over een x aantal jaar is, lijkt het me niet gek dat er dan standaard een setje met MIDI mogelijkheden staat.

Comment

Ja daar heb je idd een goed punt, mischien is dan de ddj-s1 een goed idee. Ik heb zo het gevoel dat die toch wat meer de CDJ feel heeft kwa indeling. Ik vraag me dan alleen wel af, waaromde s1 zoveel duurder is al de t1.

Comment

De S1 is minder populair omdat je 'slechts' twee kanalen hebt en er Serato bijgeleverd wordt. In Europa is Traktor nu eenmaal een stuk populairder en het vierdecks-principe lokt meer mensen. :)

DDJ-T1 = populairder = meer vraag = prijs wordt lager.

Comment

hahaha, om heel eerlijk te zijn wat ik zo ver van de t1 gezien heb, krijg ik het idee dat ik voor wat meer geld (1000 in totaal) . Ook wel veel meer functionaliteit krijgt. En om heel eerlijk te zeggen, mijn laptop stamt uit 2004 (lees: de oertijd) en kan Traktor nu met moeite draaien. Dus ik zou het liefst dan naar MP3-cd spelers overstappen omdat ik dan niet direct hoef te investeren in een nieuwe laptop. Ik weet ook dat ik met een budget van 1000 geen CDJ-2000's kan kopen. Ik had naast de DDJ's ook al zitten kijken naar een Reloop setje bestaande uit 2xRMP-3 en 1x RMX-40., dan kom ik uit op een 1.157.- Dit is wel wat boven de 1000.-, maar het duurd toch nog even voordat ik het ook daadwerkelijk aanschaf. Dus kan ik nog even sparen XD

Comment

Ik heb zelf wel 2 CDJ-350's die ik wil verkopen, dit omdat ik nu cdj-2000's Nexus' heb. En daarom de 350's niet meer nidig heb.

Er zit MIDI op, en ze zijn zwart. Je kan dan met het geld wat je over houd een mixer kopen.
                Ik heb ook nog een Behringer NOX303 liggen.

Comment

Dat klinkt best aardig, hoeveel wil je voor de twee spelers hebben. Of is het niet de bedoeling dat we dit hier bespreken hahha

Comment

Jurgen, zie pm

Comment

De numark 4trak is het beste apparaat voor mij dan. Het werkt echt fenominaal. Is maar een hint voor het zoeken

Comment

Working...
                      X