Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twee traktor pro 2.5 syncen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Twee traktor pro 2.5 syncen

Beste Lezers,

Ik en een vriend van mij willen samen gaan draaien met de volgende setup

setup 1: (master)
    Macbook pro met traktor pro 2.5
    Native Instruments Audio 10
    Xone 92 mixer
    K2 (2x)

Setup 2: (slave)
    Macbook Pro met traktor pro 2.5
    Native Instruments Audio 10
    Pioneer djm800 mixer
    NI Kontrol X1 (2x)

Wat hebben een midi-kabel van (master) Audio 10 (midi out), naar de (slave) Audio 10 (midi in).
    Op de mac van setup 1 hebben we de send midi-clock aan staan.
    Op de mac van setup 2 hebben we de master clock aan staan en hebben we external aan geklikt.
    Daarnaast hebben we op beide mac's in 'control management' een generic-midi aan gemaakt en deze op all ports staan.

We krijgen het niet voor elkaar dat deze automatisch, wanneer er op play gedrukt, gelijk loopt.

Wat we hebben geprobeerd:
    Sync knop aan klikken -> loopt nog niet gelijk
    Latency aanpassen -> lijkt niet te werken (misschien niet juiste hoeveelheid ms)

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
    Verder lezen we ook op forums dat mensen sync-en via een external programma.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Stephan

Als ik het dus goed begrijp wil je de audio van 2 pc's met traktor gelijk laten lopen. Dus dat het zo is dat je alleen sync in hoeft te drukken en zo platen bij elkaar kan schuiven en het toch gelijk blijft lopen.

Stop dan maar.

De beatgrids kloppen namelijk toch al meer dan regelmatig niet helemaal. Dus zelfs de sync op 1 speler wil nog wel met enige regelmaat naast elkaar lopen.

Ook ga je midisignaal proberen te syncen. Niet de audio. Ik twijfel zelfs of de ene pc van de andere kan zien wat de bpm is die op dat moment gedraaid word.

Comment

Beste Ronennieshow,

Dankje voor je reactie.
      Zelf merk ik eigelijk zelden dat de beatgrids niet kloppen is dit wel het geval pas ik deze altijd handmatig aan zodat ze wel kloppen. Ik ondervind dus zelden (tenzij de beatgrids nog niet goed gezet zijn) dat de muziek niet synchroon loopt.

Daarnaast is het al wel gelukt de bij de slave de BPMs binnen komen en deze dus op alle decks van de slave wordt aangepast.

Het probleem is bij ons dat we handmatig de slave gelijk moeten zetten met de master. Maar als ik me niet vergis moet dik ook automatisch kunnen.
      Hier voor ben ik opzoek naar de oplossing (mogelijk ook op een andere manier dan via midi tussen twee Audio10).

Mijn excuses als ik u verkeerd heb begrepen in bovenstaand bericht.

Comment

Ik draai ookal een ruime tijd met traktor ( de 2 versie nog steeds en twijfel of ik wel moet upgrade naar 2.5 of 2.6 ) Maar maak hier toch nog wel met enige regelmaat in mee dat het grid niet echt klopt. Vooral oude jaren 70 en 80 is al helemaal een drama. Ook de apreski en carnaval gaat niet altijd even goed. Als je dan rap en dergelijke hebt is het helemaal een drama. Electro, house dance en club gaat dan wel weer meer dan redelijk goed. Vandaar me reactie.

Maar dan. Ik geloof graag dat de info over de bpm nog wel verzonden zou kunnen worden. Waar ik wel sterk over twijfel is het of de midi een signaal zou kunnen versturen waarin verteld word in welk deel van het nummer hij is. Dus hoever zit je van je bass af. Dus als je er zeg een klein stukje naast zit als je instart of dit dan dus net als normaal in de auto sync modus op 1 computer dit weer recht getrokken kan worden ( ja ook ik ben soms lui en weet dus heel goed dat de auto functie erop zit en hey knoppen zijn ervoor om op te drukken ) Kort verhaal. Hoe communiceert de midi met de andere pc van hey ik zit op dit punt in mijn grid. je moet een sprongetje terug of vooruit maken om zo de beat grids gelijk te krijgen. Of dit mogelijk is twijfel ik sterk aan. Maar ik ga ook niet zeggen dat het onmogelijk is het lijkt me alleen een vrij complex gebeuren. Ook omdat het er natuurlijk niet helemaal op gemaakt is om een 2 pc's met elkaar te laten verbinden om zo te draaien. De software is er dus ( ben ik bang ) niet helemaal op gericht om op deze manier met een andere pc te communiceren. Dus ik ga niet zeggen dat het onmogelijk is ik vraag het me alleen wel ( net als jij dus ) sterk af of ik 2 pc's met elkaar in de auto sync modus kan laten draaien.

Wat jij bedoelt met ander systeem is meer de producer kant op. Dan heb je een midi master clock ( big ben bijvoorbeeld ) die zorgt dat al je midi apparatuur tegelijk met elkaar werkt en er geen onderlinge vertragingen in werking zitten dat iets later of eerder gestart word. Dat de tijdline over je complete track dus voor alle midi rand apparatuur gelijk is zodat ze weten van heeeey het is nu ..... dus ik moet ....... Maar dit is maar heel vlak en snel en kort uitgelegd.

Comment

Als je de beat grip zelf zet kun je er toch voor zorgen dat hij klopt? Mij lukt het alleen niet om hem goed te krijgen als het om vinyl-rips gaat of het 'niet-electronische' muziek is. Aangezien een band nooit een heel nummer op precies hetzelfde tempo speelt.

Ik weet wel dat je twee kontrol s4's kan syncen, dan zou het ook moeten lukken met de setup van Twofan.
          Hier wat info: http://www.traktorbible.com/en/kontr...ng_two_s4.aspx
          Weet niet of je er wat aan hebt, succes!

Comment

Working...
          X