Announcement

Collapse
No announcement yet.

rekordbox

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• rekordbox

hallo,

ik gebruik nu recordbox. ik ben daar een beetje mee aan het experimenteren.
    mijn vraag is, als ik een cue point maak (begin track) en dan rekordbox afsluit en daarna weer open, is mijn cue point weer op de normale plek. hoe kan ik dit oplossen?
    volgensmij is dit ook het probleem bij de beatmarks, die zet ik op de goede plek en bij het heropenen staan ze weer verkeerd zoals eerder ingeladen

hopelijk kan iemand snel helpen, want m'n gig komt er al snel aan

Hey

Eerst er vooral. Welke versie van RB gebruik je. Je moet altijd de laatste versie gebruiken. Momenteel is dit de 2.0.3 versie.

Normaal zouden de aanpassingen die je doet in Rekordbox moeten blijven staan. Is me echter een raadsel hoe dit komt. Ik heb dit nog nooit meegemaakt.

Op volgende zaken moet je wel letten in Rekordbox want deze kunnen je gebruik met de CDJ beïnvloeden.

Beatgrid = dient correct te staan en altijd verder in de track ook controleren.
    BPM = het kan soms voorvallen dat analyse blijkt dat je track 123.01 BPM is. In 99 van de 100 gevallen zal dit 123 BPM. Je moet de BPM aanpassen en je Beatgrid terug opnieuw instellen en controleren.

Dit zijn de meest belangrijkste punten in RB. (Een juiste beatgrid en BPM zorgt ervoor dat je geen afwijkende loops maakt)

Instellingen voor je USB hangt af van persoon tot persoon. Wel raad ik aan een bepaalde kleur te kiezen voor gebruik op de CDJ. Bij het overnemen is dit handig want dan kan je zien welke deck met welke instellingen geladen is.

Comment

oke bedankt,

de beatgrid slaat hij gelukkig wel op en bpm ook (is trouwens laatste versie)
      de cue point moet je dus instellen met memory en het cue point wat dus steeds op de normale plek werd gezet is gewoon de cue van RB zelf,
      dat de BPM 123,01 kan zijn heb ik meegemaakt, gek genoeg klopt dit ook nog eens. Als ik dan bv. dei 0,01 weg haal, klopt ie na loop van tijd niet meer.
      maar bedankt het gaat lukken!
      Over de kleur, hele goede tip dank je wel

Comment

Hey

Van de CUE points is inderdaad ook zo --> opslagen in de memory. Had daar niets over gezegd. Had dus over de vraag heen gekeken.
        Ik kom nog even terug op de BPM. Het kan ook zijn dat een 123 BPM track een klein beetje afwijkt. Even terug 123 BPM ingeven en de track staat veel strakker in de beatgrid.

Als je nog vragen zou hebben over RB stuur me maar een PM op facebook. Ik zit niet zoveel op dit forum. Mijn account op facebook is DJ K.R.I.S. BTW.

Comment

Working...
        X