Announcement

Collapse
No announcement yet.

licht zoekt samenwerking

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• licht zoekt samenwerking

Hoi mede-forumgebruikers,

Ik zal me even voorstellen; ik ben Mike, woonachtig in Hilversum, en sinds kort ( sterker nog, zojuist ) ingeschreven op dit forum omdat ik wat samenwerking zoek met mensen die dezelfde passie voor licht en geluid hebben net als ik die heb. Ik ben hobby DJ ( kan een leuk potje mixen, helaas op nog wat budged spul ) en doe hier bij wat aan licht en geluid. Als DJ is het lastig om voet aan de grond te krijgen met al het talent wat we hier in nederland hebben, dus ben ik de laatste tijd wat meer bezig geweest met de, naar mijn mening, net zo belangrijke en onmisbare lichtshow die ermee samenhangt. Ik ben daarom ook op zoek naar DJ's of organisatoren die het leuk zouden vinden om wat samen te werken en voor deze wat licht te verzorgen. Ik kan eventueel ook als sidekick fungeren als DJ. ( Ik draai stylen als psytrance, club, electro e.d. ) Ik ben in het bezit van 2 x 2 watt RGB lasers en wat lichteffecten als 2 x Ayra Cross en 1 x een Abyss lichteffect, alles LED zodat het niet al te veel stroom verbruikt en dus ook geschikt voor locatie's waar er met generatoren gewerkt moet worden. Helaas geen professioneel 1000den euro kostend spul, dus niet echt voor de buitenlucht, maar wel voor indoor locatie's waar geen stroom aanwezig is. Ik doel hiermee dus meer op de hobbyfeesten ( al dan niet legaal ) dan op professioneel gebeuren. Mijn ambitie's liggen dan ook meer in het "just for fun" segment. Mijn lasers echter zijn wel van het zwaardere spul en geschikt voor de grotere discotheken en partylocaties.

Ik ben in het bezit van de volgende spullen:

2x 1000 watt skytec sm22 700 watt RMS passieve luidsprekers
    1x 1000 watt skytec SPL EQ versterker ( moet vervangen worden door een wat zwaardere )
    2x 2 watt RGB lasers
    1x JBsystems 512DMX kanaals lichtpaneel
    1x Hercules dj console 4-mx
    2x Ayra Cross LED lichteffect
    1x Showtec Abyss LED lichteffect
    1x Antari 700 Watt rookmachine
    1x benzine generator 3000 watt

evt laptop met lichtaansturing software ( nog niet zo lang mee bezig, dus moet nog volledig geprogrammeerd worden )

Let wel, ik ben geen prof, en nog bezig met uitbreiden van mijn assorti. Ik heb helaas nog geen PAR lampen, sfeerlichten, statiefen en dergelijke, deze zullen dus, mits gewenst, voor handen moeten zijn....

Dus.... wie woont er in de buurt van Hilversum, vind het leuk om nieuwe contacten op te doen met dezelfde interesses, en heeft zin om samen een leuke show neer te zetten op wat feestjes en dergelijke?

Ik heb ter demonstratie 2 filmpjes op Youtube gezet om een idee op te doen van mijn licht. Let wel, deze zijn van slechte kwaliteit ( gewoon met mijn telefoon opgenomen, en lage youtube resolutie ) en nog niet computergestuurd, enkel via mijn dmx lichtpannel en zo maar wat even gedaan ( tijdens het draaien :p ):

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Groet (DJ) Micla
    Last edited by micla; Friday-12-07-2013, 17:32.

Misschien wat offtopic, maar goed bedoeld advies: Pas alsjeblieft op met het projecteren van 'fat beams' in je publiek, die zie ik namelijk regelmatig in de 1e video voorbijkomen. Een 2 Watt statische laserstraal kan behoorlijk wat schade aanrichten aan de ogen van je publiek!

Laserwaaiers op grotere afstand zijn een minder groot issue, aangezien je dan gebruik maakt van de scanset van je laser en je laserbundel dan met pakweg 20.000 puntjes per seconde de ruimte doorkruist en minder tijd heeft om 'in te branden'. (Er van uitgaande dat je een 'standaard' laser zoals een Laserworld CS-2000RGB hebt.)

Comment

Beste, bedankt voor je "reactie", ik ben goed op de hoogte van de gevaren die lasers met zich mee kunnen brengen. Het gelinkte filmpje heb ook even snel opgenomen ter demonstratie. Ik werk al jaren met lasers, en weet hoe er mee om te gaan. Ik scan altijd op ruime afstand en benodigde hoogtes en gebruik nooit stilstaande animaties of beams als ik denk dat het niet kan.

Comment

Voor de geïnteresseerden meerdere live-sets van mij:

@edit:zijn er inmiddels meer
        Last edited by micla; Saturday-20-07-2013, 18:54.

Comment

Ik ben van BG Events.
          7 Dec. hebben we een gig in omgeving Zaandam
          Heb nog met spoed een DJ nodig
          Genre: house, deephouse, eclectic
          geintreseerden kunnen zich melden : Coolahas@gmail.com
          we zijn ook te vinden op facebook bgevents, www.bg events.nl
          Er is plek om vaste dj te worden bij onze lineup.

Comment

hey ik draai deze muziek
            ik heb ervaring mee omdat ik regelmatig feestjes draai et meest ervaring heb ik in swingcafe's-waar er altijd amabiance is-de micro foon hoord er ok bij -zodaning dat iedereen zich amuseert

dj light heb ik ok ervaring

djfox@Hotmail.be
            Last edited by djfox; Wednesday-25-12-2013, 23:44.

Comment

Ziet er goed uit! Kunnen we misschien een keertje samen draaien?:D En contact houden lijkt me ook leuk;)
              Voeg me maar toe op skype, of mail me.
              Mijn skype is alleen voor micla bedoelt: jesperbloem
              Mail me: fleatbeat.bl@gmail.com

Comment

Working...
              X