Announcement

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar Traktor. Hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Overschakelen naar Traktor. Hoe?

Hey iedereen,

Ik ben een DJ die tot op vandaag met 2 CD spelers en een mixer draait. (2x Reloop rmp-1 en rmx 40 blackfire)
    Ik zou nu toch willen overschakelen naar digitaal, zodat ik niet altijd cd's moet meesleuren & omdat het gewoon gemakkelijker te gebruiken is.

Nu is mijn vraag aan jullie, hoe zou ik dat het beste doen? Ik dacht aan 2 platenspelers aan te schaffen OF gewoon mijn cd spelers te gebruiken maar met timecode cd's van Traktor (deze software wil ik gebruiken).
    Valt dit aan te raden? & wat moet ik dan precies kopen ? (nog nooit met tijdcode of wat dan ook gewerkt)

Bedankt! :)

Voor zowel Traktor als Serato moet je aparte softwarepakketten aankopen. In jouw geval zal je ook een interface erbij moeten kopen, maakt ni uit of je met tt's of cd spelers wil draaien.

Serato pakket

Traktor pakket

Er zijn er ook duurdere voor meer inputs (kan je zowel met tt's als cd spelers tegelijk draaien).

Bij Virtual DJ betaal je meer ,voor de software op zich, maar kan je elke interface gebruiken die je maar wil, elke type timecode vinyl die je maar wil (en voor de cd's kan je wav gewoon gratis dowloaden en branden), en kan je ook gewoon via controllers draaien (het is en alles-in-één softwarepakket).
    Bij Traktor en Serato zijn het verschillende software pakketen en zodoende kan je met de scratch software niet werken met een controller. Bij Serato zijn ze wél bezig nu er één pakket van te maken, maar dit voorlopig enkel voor bepaalde modellen hybride controllers/mixers.
    Serato heeft naar mijn mening ook sowieso de beste timecode vinyl platen, en meeste keuze uit flashy kleurtjes en dergelijke ;).

Er is op zich niets slecht op de markt, maar zowel Native Instrumetns (Traktor) als Serato "dwingen" je wel een interface pakket te kopen voor timecode (indien technisch aangelegd kan daar wellicht wel het één en ander aan aangepast worden). En de software voor timecode zijn bij deze 2 ook apart van de gewone digitale dj software. Van Mixvibes kan ik niks vertellen, geen ervaring mee.

Vinyl is wellicht leuker voor timecode doeleinden dan cd's, maar als je die al zo gewoon bent, kan je eerst gewoon daarop blijven draaien om eventueel later TT's erbij te kopen voor timecode.

Comment

zodoende kan je met de scratch software niet werken met een controller.
      Met traktor scratch pro kun je gewoon een controller gebruiken, elke versie van traktor is met een midi controller te gebruiken. De scratch pro software is wel de enige die timecode ondersteunt.

Comment

Ok bedankt! :)

Comment

Working...
        X