Announcement

Collapse
No announcement yet.

Leren Mixen op Macbook zonder externe apparatuur, wel met koptelefoon.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Leren Mixen op Macbook zonder externe apparatuur, wel met koptelefoon.

Hoi!

Aangezien ik de laatste tijd nogal veel vrije tijd heb en mij ontzetten verveel ben ik van plan mij wat te gaan verdiepen in het mixen van setjes etc. Nu wil ik eerst kijken of ik het leuk vind en met Traktor Pro 2 de boel leren verkennen, echter heb ik een Macbook Pro met maar één geluidskaart waardoor ik niet 2 kanalen/decks kan spreiden via mijn geluidsinstallatie en koptelefoon. Nou had ik ergens op internet een vaag stukje gelezen over dat er koptelefoon beschikbaar zijn die op USB werken en waar en eigen geluidskaart(tje) inzit waardoor je toch het 2e in te mixen kanaal kan voorbeluisteren, ik kan er echter niet zoveel over vinden wbt die koptelefoons. Heb ik hier gelijk en kan iemand mij een voorbeeld van zo'n koptelefoon geven (Niet al te duur). Als het mij bevalt wil ik uiteindelijk wel gewoon externe apparatuur aan gaan schaffen waar gewoon een externe geluidskaart inzit.

Bij voorbaat dank!

die koptelefoons zijn meestal niet voor dj gebruik, maar voor echt pc werk. Vaak zit daar dan ook een microotje op. (je moet maar denken aan die koptelefoons uit een callcenter o.i.d ;))

Comment

Of je koopt een echt starterscontrollertje met soundcardje in, toevallig nog een Typhoon te koop staan 'reclame oo reclame hoe durf ik' waarvan de prijs zeer bespreekbaar is.

In elk geval zal je toch een usb soundcardje ofzo nodig hebben om je geluid te spreiden en kan ik je de Traktor Audio 2 aanraden die komt overigens geleverd met volledige Traktor PRO versie erbij.

De Traktor Audio 2 van Native Instruments is de kleinste audio DJ interface ter wereld, maar met een groots geluid. Ideaal voor DJ’s die alleen maar twee stereo uitgangen, en geen ingangen nodig hebben.

Hiermee kan je op het ene geluidskanaal '6.5mm jack naar rca kabel' je decks naar je geluidsinstallatie laten lopen terwijl je de andere uitgang voor je koptelefoon en de cue functie gebruikt 'vb. tje er zijn nog andere instelmogelijkheden mogelijk'

Comment

Oke Top jongens, weer stuk duidelijker!

Comment

Het makkelijkst zou zijn om een tweedehands DJ controller op te snorren die al voorzien is van een ingebouwde geluidskaart. Nieuw heb je die vanaf 80 euro (uiterste instapmodel), een gemiddelde controller waarvan je zegt 'ja dat is leuk en daar kan ik een poosje mee vooruit' zit in het segment van ongeveer 200 euro.

Tweedehands zou je bijvoorbeeld eens kunnen kijken in de richting van een Numark Mixtrack Pro, worden regelmatig voor een leuk prijsje aangeboden. Een Hercules controller zou eventueel ook een goede optie kunnen zijn, die maken ook erg leuke instapmodellen.

Comment

Qua apparatuur zou ik wel sowieso beginnen met een controller, welke moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen (hoeveel geld je hebt enzo). Ikzelf vind de Hercules controllers wat minder, omdat ze zulke ******* kleine joghweels hebben :p. Ikzef ben begonnen met (jawel, opschepper) de Pioneer DDJ-sx omdat ik van een vriend hoorde dat ie heel erg goed is :) Als je echt wat meer over mixtechnieken enzo wil weten, stuur me dan ff een PM. :) veel succes nog

Comment

@RichardB
              optie is ook, schaf traktor audio 2 aan, daar zit een legale traktor pro 2.6 bij, en je hebt 2 kanalen externe audio.
              Denk er in elk geval even over na, als je wilt gaan mixen, dat je geen 2 outputs van verschillende makelij gebruikt (dus 1x output van je mac en 1x een andere oplossing), want dan zul je tegen timingverschillen in de verschillende outputs oplopen. Daar wordt het mixen niet beter van ;-)

Comment

Working...
              X