Announcement

Collapse
No announcement yet.

iMac-DAC-DJcontroller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• iMac-DAC-DJcontroller

Ik draai regelmatig op dansavonden en heb een DAC aangeschaft (Cambridge audio Dacmagic plus) om het digitale signaal van mij Mac een oppepper te geven want de meeste ingebouwde dacs zijn natuurlijk bagger..... Nu wil ik een DJ controller aanschaffen want mixen met de muis is natuurlijk geen succes. Hoe gaat zo'n opstelling eruit zien als ik die DAC wil blijven gebruiken? Of hebben die DJ controllers zelf een fatsoenlijke DAC?

Iemand tips of ideeën?

Alvast dank!

Een controller werkt als een muis (uitgebreide dan) om je software te besturen.
    Ja je hebt ze met een ingebouwde audio interface (DAC) maar het aansturen van de besturing heeft niks met audio te maken.

Comment

Opstelling

Originally posted by BT-Studio View Post
      Een controller werkt als een muis (uitgebreide dan) om je software te besturen.
      Ja je hebt ze met een ingebouwde audio interface (DAC) maar het aansturen van de besturing heeft niks met audio te maken.
      Hoe ziet zo'n opstelling er dan uit als ik mijn DAC wil blijven gebruiken en hoe pikt die DAC dan het gemixte signaal van de controller op?

Comment

ik weet niet welk software pakket je gebruikt, maar normaliter kun je in je DJ-software kiezen naar welk geluidsdevice de output moet verlopen, daar zou je dan dus de instelling kunnen maken dat jouw DAC als audio device moet worden gebruikt, in plaats van het eventueel in de controller aanwezige audio device.

Comment

controller

Originally posted by Fridge View Post
          ik weet niet welk software pakket je gebruikt, maar normaliter kun je in je DJ-software kiezen naar welk geluidsdevice de output moet verlopen, daar zou je dan dus de instelling kunnen maken dat jouw DAC als audio device moet worden gebruikt, in plaats van het eventueel in de controller aanwezige audio device.
          Oke, dus ik sluit zowel de DAC als de controller aan op mijn Mac en bedien dan de dj-software met de controller en de DAC blijft functioneren als (externe) geluidskaart. Welke software ik ga gebruiken zal ook afhangen van de controller neem ik aan. Heb je misschien nog tips over een betaalbare maar degelijke controller?

Bedankt!

Comment

Er zijn nog wel een aantal praktische zaken die je in overweging moet nemen. Natuurlijk kan je je DAC instellen als geluidsuitvoerapparaat in je DJ software. Vergeet niet dat de meeste programma's uitgaan van twee uitgangen. Je hebt immers een vrij kanaal nodig voor je master output en een vrij kanaal om voor te kunnen luisteren.

Op een Mac kan je dit meestal eenvoudig fixen door een samengesteld geluidsapparaat aan te maken dat bestaat uit je DAC en een uitgang van je controller. Dit natuurlijk alleen als je daadwerkelijk gebruik wil maken van de functie om voor te luisteren.

Qua software en controller is je keuze erg groot. Het enige dat niet mogelijk is, is een pakket dat draait op Serato, omdat je via Serato verplicht bent de hardware (geluidskaart) van de fabrikant te gebruiken, anders kan de software geen connectie bewerkstelligen.

Heb je misschien een budget, of een lijstje met eisen waaraan je controller MOET voldoen? Dan kan ik wellicht wat tips geven.

Comment

Working...
            X