Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat algemene vragen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat algemene vragen

Beste BAX-shoppers,

Ik heb recentelijk een DDJ-SX aangeschaft (controller, lijkt op CDJ-900 Nexus/DJM 850) en gebruik Serato.
    Nu heb ik een vraag, niet specifiek als je een controller/CDJ gebruikt maar in het algemeen.

1.
    Waar halen jullie je muziek vandaan? Ik zoek voornamelijk op Big room house/future house/Deep house/electro house. Op youtube (spinnin records, futurehousemusic/records enz) is er zat te vinden maar ik krijg dan altijd maar een of twee nummers, of willekeurige nummers. Zijn er ergens andere bronnen om voldoende (underground, maar ook gewoon hits) te downloaden? Beatport gebruik ik overigens ook.

2.
    Misschien wel de belangrijkste, hoe organiseren jullie je muziek?
    Ik heb gehoord van Mixed in Key en Serato kan nu ook toonsoorten herkennen (1A, 2A etc). Ik sorteer nu alles bij key maar heb dan alsnog heel veel nummers in een mapje wat nogal onoverzichtelijk is. Hoe kan ik het beste muziek sorteren? Op genre en dan key is wat ik nu doe maar ik vraag me af hoe de rest van jullie dat doet. Maakt niet uit of het USB'tjes zijn voor je CDJ of gewoon op je controllersoftware, ik vraag me af hoe jullie dat doen.

3.
    Hoe time ik precies alles? Heel vaak heb ik dat als ik heb gebeatmatched, en dan mix dat er altijd wel even een pauze tussenzit met alleen beat, snare en drums. Zoals al die proffesionals het doen sluit alles altijd precies op elkaar aan. Muziek is opgebouwd in beats, bars en phrases maar elk nummer is weer anders. Hoe weet ik wanneer precies ik het volgende nummer moet inmixen/starten zodat het PRECIES goed aansluit? Wat ik precies bedoel is dat als ik track A spelend heb en bijna bij een breakdown is, dat track B enkele bars achterloopt (niet qua beathmatchen, maar dat ik bij de overgang een soort "kaal" stuk krijg, en dus geen perfecte overgang heb).

Alvast bedankt!

1. Beatport, maar ook nog ouderwets op CD.
    2. Bijvoorbeeld: sorteren op maand dat je een plaat binnen krijgt.
    3. Ken je platen!

Comment

Working...
    X