Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginners set voor beginnende Deejays.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginners set voor beginnende Deejays.

Hallo,

Mijn naam is Coen van Dorrestein 15 jaar oud.
    Ik ben van plan om te gaan beginnen met mixen etc, maar daar heb ik natuurlijk wel apparatuur voor nodig.
    Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen?
    Mijn budget ligt erg hoog :)

Bedankt!

Je budget ligt hoog, dat is fijn. Maar voor mij kan 500 euro hoog zijn, en voor jou 250 euro :p. Wat is het maximale dat je wilt uitgeven?

Groet,
    Last edited by Bodhi.J; Saturday-20-02-2016, 01:02.

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post
      Je budget ligt hoog, dat is fijn. Maar voor mij kan 500 euro hoog zijn, en voor jou 250 euro :p. Wat is het maximale dat je wilt uitgeven?

Groet,
      Hoi,

Mijn budget is 750/1000 euro.
      Kun je daar wat mee?

m.v.g Coen

Comment

En is dit dan alleen voor de spelers en een mixer of een controller met laptop of een complete set met speakers en al of.....
        Kortom wat heb je nog nodig?
        Wat wil je precies gaan doen?

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
          En is dit dan alleen voor de spelers en een mixer of een controller met laptop of een complete set met speakers en al of.....
          Kortom wat heb je nog nodig?
          Wat wil je precies gaan doen?
          Uhmm... Gewoon een complete set met speakers en koptelefoon?
          Misschien ook een programma waar ik mee kan remixen etc?

Comment

En met speakers bedoel je om op een feest te draaien of gewoon op je kamer?

Voor software zou ik gewoon de demos downloade. Probere en dan de gene nemen die jij fijn vind

Zelf fan van traktor maar er zijn er ook genoeg die bijvoorbeeld bij serato of virtual dj zweren.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
              En met speakers bedoel je om op een feest te draaien of gewoon op je kamer?

Voor software zou ik gewoon de demos downloade. Probere en dan de gene nemen die jij fijn vind

Zelf fan van traktor maar er zijn er ook genoeg die bijvoorbeeld bij serato of virtual dj zweren.
              Speakers voor op mijn kamer ja.
              Ik ga even rond zoeken op het internet over programma's.

Comment

Nou, laten we beginnen bij de controller.

Qua controllers, heb ik voor mijzelf 2 categorieën:
                -Performer / mixing controllers.
                -All in One Controllers

Hier moet je dus een keuze gaan maken.

Deze vragen kun/moet je voor jezelf gaan beantwoorden.

-Weet je zeer zeker dat je een nieuwe controller wilt gaan aanschaffen van 750/1000 euro?
                -Weet je zeker dat je dit ook goed genoeg kan om dit geld er voor uit te geven?
                -Wat ga je er mee doen, oefenen, verhuren of bij andere mensen draaien?

Als je er van overtuigd bent dat je een controller moet gaan aanschaffen van 750/1000 euro is hier mijn uitleg en aanbeveling.

Ik heb zelf gekozen om voor een Performer / Mixing controller te gaan, een controller met veel opties. Waarom? Omdat als ik 'blind' kan mixen ik ook nog andere dingen kan en wil doen, en meer kan experimenteren i.p.v alleen maar plaatjes aan elkaar te draaien op een bepaald moment van een nummer. Want als je fatsoenlijk kan draaien en een fatsoenlijke lijst van te voren hebt uitgewerkt, geloof me, dan is er genoeg tijd om nog andere dingen te doen.

All in one:

Als je graag alleen maar wilt mixen en nog wat andere opties erbij, raad ik je aan om voor een All in One Systeem te gaan.
                Waarom? Omdat je dan geen laptop en software nodig hebt. Hierdoor zullen er minder problemen kunnen voorkomen. Bij mij is op een feest de software een keer 5x gecrashed. De software (serato) hangt soms ook even vast als je te veel data vraagt.
                Een goed voorbeeld is de Pioneer XDJ-RZ. Prachtig dingetje, vooral met rekordbox werkt dit fijn (ja, een laptop, maar hoeft niet). Het mooie van een All in one controller is is dat je deze kunt neer zetten, een USB erin stopt, en je kunt mixen en verder van helemaal niks afhankelijk bent. De XDJ-RZ is niet perfect, hij is vrij nieuw en heeft af en toe software/firmware kuren. De XDJ-R1 zou dan een mogelijke keuze voor je zijn? Alleen heb ik hier geen ervaring mee, alleen met de XDj-RZ, en dat is echt een prima dingetje.

Producer Controllers / Mixing controllers:

Hier kom je uit bij de Traktor series en de DDJ-SX series.
                Je kunt met deze controller prima mixen, maar er zitten ook opties op om gemakkelijk de muziek ook 'live' te performen. Dit betekend dat je je muziek op een bepaalde manier live maakt. Door er beats aan toe te voegen met behulp van loopjes, of om gewoon zelf wat te creëren van een nummer zelf.
                Al heb ik zelf ervaring met de DDJ-SX Series en Serato, Virtual DJ 7-8. Ik heb geen Traktor controller gehad en niet intensief gewerkt met de Traktor Software.

voorbeelden:
                Traktor: https://www.youtube.com/watch?v=3ZYiOV9g6aA
                Ddj-SX: https://www.youtube.com/watch?v=SsFKe9dFiF4

Je kunt ook i.p.v een controller voor een platenspelers / cd spelers / mp3 spelers kiezen. Dan ga je naar de Pioneer Nexus en CDJ series kijken. Of apparatuur die dezelfde functies hebben, maar dan van een ander merk. Vertel het er gewoon even bij (dit is wel vaker (veel) duurder!)

Ik zou als ik jou was eens ergens naartoe gaan (Bax bijvoorbeeld) waar je dit allemaal eens rustig kunt bekijken en uitproberen, want het gaat natuurlijk om je eigen smaak, de functies die je wilt hebben/gebruiken en wat je er mee wilt gaan doen en bereiken.

Zelf zou ik je aanraden om voor de XDJ-R1 of de DDJ-SX(2) te gaan, je hebt wel een fatsoenlijke laptop nodig bij de DDJ-SX(2). (met een goeie processor). Die je al gauw 500-700 piek kost. En ik zou ook geen windows 10 gebruiken, omdat dit vrij nieuwe software is en Serato dit niet zo leuk vindt.

Mvg.
                Last edited by Bodhi.J; Saturday-20-02-2016, 22:48.

Comment

Originally posted by Bodhi.J View Post
                  Nou, laten we beginnen bij de controller.

Qua controllers, heb ik voor mijzelf 2 categorieën:
                  -Performer / mixing controllers.
                  -All in One Controllers

Hier moet je dus een keuze gaan maken.

Deze vragen kun/moet je voor jezelf gaan beantwoorden.

-Weet je zeer zeker dat je een nieuwe controller wilt gaan aanschaffen van 750/1000 euro?

Als je er van overtuigd bent dat je een controller moet gaan aanschaffen van 750/1000 euro is hier mijn uitleg en aanbeveling.

Ik heb zelf gekozen om voor een Performer / Mixing controller te gaan, een controller met veel opties. Waarom? Omdat als ik 'blind' kan mixen ik ook nog andere dingen kan en wil doen, en meer kan experimenteren i.p.v alleen maar plaatjes aan elkaar te draaien op een bepaald moment van een nummer. Want als je fatsoenlijk kan draaien en een fatsoenlijke lijst van te voren hebt uitgewerkt, geloof me, dan is er genoeg tijd om nog andere dingen te doen.

All in one:

Als je graag alleen maar wilt mixen en nog wat andere opties erbij, raad ik je aan om voor een All in One Systeem te gaan.
                  Waarom? Omdat je dan geen laptop en software nodig hebt. Hierdoor zullen er minder problemen kunnen voorkomen. Bij mij is op een feest de software een keer 5x gecrashed. De software (serato) hangt soms ook even vast als je te veel data vraagt.
                  Een goed voorbeeld is de Pioneer XDJ-RZ. Prachtig dingetje, vooral met rekordbox werkt dit fijn (ja, een laptop, maar hoeft niet). Het mooie van een All in one controller is is dat je deze kunt neer zetten, een USB erin stopt, en je kunt mixen en verder van helemaal niks afhankelijk bent. De XDJ-RZ is niet perfect, hij is vrij nieuw en heeft af en toe software/firmware kuren. De XDJ-R1 zou dan een mogelijke keuze voor je zijn? Alleen heb ik hier geen ervaring mee, alleen met de XDj-RZ, en dat is echt een prima dingetje.

Producer Controllers / Mixing controllers:

Hier kom je uit bij de Traktor series en de DDJ-SX series.
                  Je kunt met deze controller prima mixen, maar er zitten ook opties op om gemakkelijk de muziek ook 'live' te performen. Dit betekend dat je je muziek op een bepaalde manier live maakt. Door er beats aan toe te voegen met behulp van loopjes, of om gewoon zelf wat te creëren van een nummer zelf.
                  Al heb ik zelf ervaring met de DDJ-SX Series en Serato, Virtual DJ 7-8. Ik heb geen Traktor controller gehad en niet intensief gewerkt met de Traktor Software.

voorbeelden:
                  Traktor: https://www.youtube.com/watch?v=3ZYiOV9g6aA
                  Ddj-SX: https://www.youtube.com/watch?v=SsFKe9dFiF4

Je kunt ook i.p.v een controller voor een platenspelers / cd spelers / mp3 spelers kiezen. Dan ga je naar de Pioneer Nexus en CDJ series kijken. Of apparatuur die dezelfde functies hebben, maar dan van een ander merk. Vertel het er gewoon even bij (dit is wel vaker (veel) duurder!)

Ik zou als ik jou was eens ergens naartoe gaan (Bax bijvoorbeeld) waar je dit allemaal eens rustig kunt bekijken en uitproberen, want het gaat natuurlijk om je eigen smaak, de functies die je wilt hebben/gebruiken en wat je er mee wilt gaan doen en bereiken.

Zelf zou ik je aanraden om voor de XDJ-R1 of de DDJ-SX(2) te gaan, je hebt wel een fatsoenlijke laptop nodig bij de DDJ-SX(2). (met een goeie processor). Die je al gauw 500-700 piek kost. En ik zou ook geen windows 10 gebruiken, omdat dit vrij nieuwe software is en Serato dit niet zo leuk vindt.

Mvg.
                  Hoi,

Ja, ik wil al heel lang gaan remixen en misschien ooit mijn eigen muziek maken. Natuurlijk doe ik het met plezier!

Dat weet ik eigenlijk niet... Maar je kunt het altijd leren.

Ik ga er als eerst mee oefenen en daarna op feesten draaien als ik het onder de knie hebt!

Ik denk dat voor mij de DDJ-SX het beste is, Hij ziet er mooi en goed uit.
                  Ik ga nog het internet rond zoeken over de DDJ-SX, en langs wat winkels waar ik wat spullen kan uit proberen.

Ik wil je super erg bedanken voor de moeite/tijd die je hebt genomen om dit te typen naar mij!
                  Bedankt!

M.V.G Coen

Comment

Begin inderdaad met advies inwinnen. Wat dat betreft is Google your Friend. Google gewoon eens tips voor beginnende DJ's en lees er e.e.a. over voordat je een winkel instapt. Overigens zou ik niet direct je maximale budget noemen in de winkel maar kijk eens wat ze bv voor de helft aanbieden :).

Comment

Bodhi.j ik weet niet welke all in 1 je bedoeld maar de XDJ-RZ bestaat volgens mij niet enkel de XDJ-RX of de ddj-rz maar dat is geen all in 1 maar een controler

Comment

Originally posted by mavrickmp View Post
                        Bodhi.j ik weet niet welke all in 1 je bedoeld maar de XDJ-RZ bestaat volgens mij niet enkel de XDJ-RX of de ddj-rz maar dat is geen all in 1 maar een controler
                        Ja je hebt gelijk,

De XDJ-RX bedoel ik , niet de XDJ-RZ.

De DDJ-RZ is een controller ja.

Met al die verschillende namen verwar je soms wel eens wat hoor ;)

Comment

Als iemand die recent ook weer is begonnen met mixen zou ik (zoals vaak het beste met alle hobby's) klein beginnen. Als je bv. begint met vissen kun je wel een hengel kopen van 3000 euro maar als je niet weet hoe je moet vissen is het gewoon verspilling ;). Daarbij weet je niet eens zeker of je het wel leuk gaat vinden. Mijn advies:

1) Controller: kies een goed instapmodel rond de 250-350 euro. In deze prijsklasse heeft nagegoeg ieder merk (Numark, Pioneer, Traktor, Reloop etc) een prima optie;

2) Software: als een controller al afhankelijk is van smaak is de software dit naar mijn ervaring nog meer. Download de demo's van Traktor/Serato DJ/Virtual DJ etc en kijk wat je bevalt. Let overigens op dat de compatibiliteit van controllers en software behoorlijk afwisselend is!

3) DJ Monitors: speakers zijn cruciaal. Voor rond de 150-200 euro heb je al een goede startersset

4) Headset: Hier is zo'n gigantisch aanbod in dat je die echt zelf moet uitkiezen/over moet laten adviseren.

Met een budget van 750-1000 euro zou je bovenstaande apparatuur makkelijk moeten kunnen aanschaffen. Succes!

Comment

Working...
                          X