Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weet iemand waar ik kan draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Weet iemand waar ik kan draaien

Ik wil nu graag voor publiek gaan draaien weet iemand waar en hoe mvg

Dat kan bij webradio-waasland!
    Wij zijn altijd op zoek naar nieuw talent!

Je kunt je aanmelden via onze chatroom, en iemand van het beheer aanspreken (er is altijd wel iemand)
    Dan kunnen we verder bespreken over hoe en wat! ^^
    Horen graag meer van je!

Comment

1. Als eerste moet je natuurlijk flink oefenen. Je wil (zeker niet de eerste keer) afgaan. Ken je apparatuur en weet wat je moet doen voor bepaalde resultaten. Ik ga er even vanuit dat je dat hebt gedaan.

2. Bepaal welke muziek stijl(en) je wil gaan draaien. Bedenk voor jezelf waar je deze stijl zou kunnen draaien. Als je hardstyle wil draaien doe dat dan niet bij een verjaardag van iemand die 50 wordt. Er zijn nog veel van dit soort voorbeelden, maar ik denk dat je mijn punt begrijpt.

3a. Wil je bij mensen thuis gaan draaien dan zal je eigen apparatuur moeten hebben. Spaar hier voor of zorg dat je het kan huren bij kennissen of een bedrijf. Ik raad je aan om niet voor extreem dure apparatuur te gaan bij dit soort feesten. In huizen/ tuinen is de akoestiek gewoon matig en t hoef allemaal niet zo ontzettend hard. Kom ook niet aanzetten met je radio/ versterker en passieve speakertjes uit de woonkamer, maar regel wat professionelers. Hetzelfde geldt voor je booth. Als je met een eettafel aan komt zetten (soms stellen ze die op locatie ter beschikking) doe er dan een doek ofzo omheen en werk je kabels weg.
      3b. Wil je in clubs draaien dan is het belangrijk te weten dat je in de meeste clubs niet binnenkomt als je jonger bent dan 18 tenzij je jezelf al bewezen hebt. Dit kan voor een club veel gedoe betekenen en er zijn genoeg dj's die wel oud genoeg zijn en er willen draaien. Zorg ervoor dat je overweg kan met de zogeheten 'clubstandaard'. Dit is vrijwel altijd een set met twee tabletops en een mixer van pioneer (cdj's en djm).

4a. Voor huisfeesten kan je het beste inzetten op het draaien bij een bekende van jezelf. Bij hen heb je een grote gun-factor en de kans dat ze een goed woordje voor je doen is veel groter. Mond op mond reclame is echt de beste manier! Laat nette visitekaartjes maken en plak ze op bij de supermarkt of gooi ze bij mensen in de brievenbus. Let op dat je ongeadresseerd reclamedrukwerk aan het verspreiden bent en dat sommigen zo'n sticker hebben waarop staat dat ze dat niet willen. Wil je die mensen per se een kaartje geven, bel dan aan.
      4b. Maar jezelf vindbaar. Maak een fb pagina/ website/ soundcloud oid. Doe mee aan dj contests. Vertel de juiste mensen wat je doet en maak connecties. Maak naam en bedenk hoe jij wil zijn als artiest. Loop overdag eens binnen bij een club en maak contact met de persoon die over de boekingen van de club gaat. Ga er vanuit dat je in het begin (bijna) niks krijgt en dat je meestal wordt afgewezen.

Besef dat creëren van een netwerk echt veel tijd kost. Verwacht niet dat je volgend jaar ieder weekend wat te doen hebt. Bij mij heeft dat 4 jaar geduurd. Dit gaat je alleen lukken als je het echt leuk vind om te doen.

Ik hoop dat je hier verder mee kan komen.

Groetjes,

Mathijs

Comment

Working...
      X