Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnende dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnende dj

Hallo iedereen,

Ik ben Dutoict David en ik zou graag in cafe's of op feestjes zoals bruiloften,enz. willen draaien als dj. Weet er ieamand soms hoe ik dat het beste zou kunnen aanpakken om sneller erin in te geraken?

Alvast bedankt

met vriendelijke groeten
    djdaste

Bruiloften is wel erg hoog gegrepen als je net begint... doe eerst maar eens wat ervaring op. Ik weet niet hoe oud je bent, maar de meeste beginnen op klassefeestjes en verjaardagen van vrienden. Als je al wat ouder bent kun je de lokale kroegen eens afgaan en vragen of je daar op een rustig avondje mag proefdraaien.

Comment

Er is een groot verschil tussen huwelijken en op een café draaien. Ik ben zelf 19jaar oud en doe nu ongeveer 3 jaar lang al Drive-in werk. En heb toch wel paar knelpunten ondervonden:
      - Niet slecht bedoelt maar velen mensen laten niet graag hun huwelijks"fuif" over aan een jong iemand zeker niet minderjarige.
      - Ze zoeken voor een huwelijk een bedrijf dat al het werk voor hun doet (licht,geluid + dj). Het koppel heeft al genoeg werk, ze willen niet zelf op zoek gaan naar een dj, lichtinstallatie, lj, geluidsinstallatie,....
      - Dj op een huwelijk vind ik veel gezegd. Je moet niet de beste-skills in het land hebben om muziek op een huwelijk te voorzien. Zie je al iemand beginnen te scratchen of een spin-back doen op een huwelijk? Langs de andere kant op een café gewoon nummers achter elkaar afspelen... Je zal snel buiten staan.

Probeer eerst goed te oriënteren wat je wil doen. Ik ben begonnen met een dj-controller op mijn kamer. Al snel wou ik paar luidsprekertjes en ben beginnen lezen op forum. En ik ben bij de technische kant blijven hangen.

Daarom dat ik Drive-in werk leuker vind dan gewoon Dj. Je kan spelen met je geweldige geluidsinstallatie en toch sta je zelf achter de decks :D

Comment

Working...
      X