Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginner :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginner :D

Geachte Bax-forum lezers :D,

Mijn naam is Ricardo, ik ben 20 jaartjes jong en ik heb al een hele lange tijd het idee in mijn hoofd om wat te gaan doen in het DJ vak omdat het mij heel erg aan spreekt en hier is dan eindelijk het moment :D Alleen zou ik heel graag geholpen willen worden met het DJ vak aangezien ik er helemaal niet in thuis ben.

Eigenlijk wil ik op het begin gewoon wat plaatjes gaan draaien (laptop) / mixen etc. en vanaf daar zien we wel verder wat het wordt maar eerst even de basis leren natuurlijk. Ik weet niet of het uitmaakt maar ik streef er naar om vooral de genre hardstyle te gaan draaien.

Nu is mijn vraag natuurlijk, waar moet ik beginnen ? Wat is de basis gear dat je nodig hebt ? Budget is vrijwel geen enkel probleem maar het moet wel reëel blijven aangezien ik net begin :D.

Hopelijk heb ik al genoeg informatie gegeven in mijn starterspost en ik hoop op leuke en informatieve reply's :).

mvg,

Ricardo
    Last edited by novacain; Tuesday-14-02-2012, 19:35.

Toch moeten we wel weten wat het maximale budget is, we kunnen je namelijk dit gaan aanraden, maar de meeste beginners hebben het geld er nog niet voor.

Comment

Originally posted by JanPetersen View Post
      Toch moeten we wel weten wat het maximale budget is, we kunnen je namelijk dit gaan aanraden, maar de meeste beginners hebben het geld er nog niet voor.
      Dat is wel erg veel ja. Naja zoals ik al zei heb ik er vrij weinig verstand van wat nou het beste voor een beginner is...

Comment

Dan is de eerste vraag: Heb je een laptop/PC/Mac? Zo ja, wil je digitaal gaan draaien of met HD's en cd's?

Comment

Ik heb een laptop en een pc. Het liefst digitaal maar met HD's en CD's zou ook eventueel wel leuk zijn.

Comment

Het setje van JanPetersen is leuk, maar als je dat inmiddels tegenkomt in gemiddeld kleine locatie dan hebben ze daar best wel geld.

Meeste locaties zal vooralsnog CDJ1000's met DJM800 staan, mits zelf aangeschaft.
            Huur word inmiddels wel veel met CDJ2000's en DJM2000/800/900 gedaan.

Afhankelijk van je budget zou ik kijken naar het volgende:
            - CDJ-350, DJM350, met kist en koptelefoon: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Voor een beetje veel euro's meer heb je
            2x CDJ 850 (grotere jogwheel, display -> overall wat minder gepiel) en DJM 700.
            De 700 kan in principe net zoveel als de 800, maar er "missen" een aantal effecten.

Wat mij betreft zou ik kiezen uit 1 van de twee sets.
            Je kan met deze sets van USB, HDD en CD draaien.
            Daarbij de mogelijkheid om beide spelers aan (bijvoorbeeld) traktor te koppelen zonder het kopen van een geluidskaart.

Aan jou de eer om te kijken wat je wilt uitgeven aan de set.
            Ik kan uit (een beetje) ervaring zeggen dat de 350's even goed aanvoelen en even robuust als de 850. Echte de 850 is eenmaal een grotere speler met een aantal meer mogelijkheden en een jog die even groot is als een 1000 en aanvoelt als een 1000.

Hoop dat je hier wat mee kan. :)

Comment

Originally posted by ThaBomb_2 View Post
              Het setje van JanPetersen is leuk, maar als je dat inmiddels tegenkomt in gemiddeld kleine locatie dan hebben ze daar best wel geld.

Meeste locaties zal vooralsnog CDJ1000's met DJM800 staan, mits zelf aangeschaft.
              Huur word inmiddels wel veel met CDJ2000's en DJM2000/800/900 gedaan.

Afhankelijk van je budget zou ik kijken naar het volgende:
              - CDJ-350, DJM350, met kist en koptelefoon: http://www.bax-shop.nl/cd-speler-set...t-details.html

Voor een beetje veel euro's meer heb je
              2x CDJ 850 (grotere jogwheel, display -> overall wat minder gepiel) en DJM 700.
              De 700 kan in principe net zoveel als de 800, maar er "missen" een aantal effecten.

Wat mij betreft zou ik kiezen uit 1 van de twee sets.
              Je kan met deze sets van USB, HDD en CD draaien.
              Daarbij de mogelijkheid om beide spelers aan (bijvoorbeeld) traktor te koppelen zonder het kopen van een geluidskaart.

Aan jou de eer om te kijken wat je wilt uitgeven aan de set.
              Ik kan uit (een beetje) ervaring zeggen dat de 350's even goed aanvoelen en even robuust als de 850. Echte de 850 is eenmaal een grotere speler met een aantal meer mogelijkheden en een jog die even groot is als een 1000 en aanvoelt als een 1000.

Hoop dat je hier wat mee kan. :)
              Thanks for je reactie :) Heb ze beiden goed bekeken en zit nog te twijfelen over welke ik uiteindelijk zal aanschaffen. Denk toch dat mijn voorkeur naar de 350 gaat aangezien het budget en ik denk toch dat je wel bang for buck krijgt. :D

Edit:
              Ik ben er over aan het nadenken om een Macbook aan te schaffen aangezien mijn laptop al een beetje aan de oude kant is. Heeft dit gevolgen op mijn eventuele aanschaf van de 350 set ?
              Last edited by novacain; Wednesday-15-02-2012, 15:54.

Comment

Wil je enkel dj zijn? Dan heb je gewoon een dj-set nodig voor thuis te oefenen. Als ze je vragen om ergens te draaien staat er normaal al een set. (meestal pioneer cdj 1000/2000 + djm 800/900/2000)

Zelf heb ik 2 x cdj 400 en djm 700 staan (Drive-in show). Over de djm 700 niets dan lof! Hij speelt zeer zeer goed. Hij kan zoals hieral gezegd werd (bijna) alles wat de djm 800 kan en scheelt toch een stuk in prijs. Misschien moet je eens 2dehands achter een djm 700 zoeken.

Nu moet je ook nog kiezen wil je cd's/vinyl/pc?
                Kies je vinyl (wat het beste klinkt persoonlijk :D) dan moet je draaitafels kopen. 2 keuzes: direct drive en belt drive. Belt drive gebruik een aandrijfriem zoals een auto en deze verslijt (redelijk snel). Ik raad je dus aan om direct drive te kopen. Ze zijn iets duurder maar zijn een stuk degelijker. De standaard hierin zijn technics sl 1200. Ze worden jammer genoeg niet meer geproduceerd. Als je het budget hebt kijk eens 2dehands. En anders Reloop rp-6000. (Heb zelf de 4000 ook zeer tevreden van)

Kies je cd. Wel zoals ik al zei de cdj 1000 van pioneer was jaren lang de standaard. Redelijk snel begint de opvolger zijn plaats in te nemen. De cdj 2000. Deze zijn natuurlijk erg erg duur. als je het budget hebt: cdj 800/1000 2dehands. Anders moet je eens kijken naar Denon (ook zeer goed) of een cdj 350-400

Kies je pc. Wel dan heb je een interface nodig. Meest bekende (standaard) zijn die van traktor en serato. Ofwel kan je gaan kijken naar virtual dj of bmp. Ben zelf hier geen expert in. Laat dat liever aan iemand anders over :D

Wil je liever echte shows doen? Drive-in werk zoals we dat noemen. Dan heb je natuurlijk ook nog licht + geluid nodig.

Comment

Working...
                X