Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips nodig voor het beginnen met draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips nodig voor het beginnen met draaien

Beste mensen,
    ik zou graag wat tips willen vragen aan jullie met het beginnen van draaien in clubs/feesten.

Ik heb nog nooit eerder gedraaid in een club, dus ik zou graag willen weten wat de eisen zijn. (excl. apparatuur)
    Ik ben 18 jaar, producer maak zelf ook gewoon muziek.

Goed in kunnen spelen op je publiek is denk ik echt het belangrijkste, je moet het goed aanvoelen.

Daarnaast kennis van muziek is fijn, brede keuze hebben qua muziek is ook altijd gewaardeerd.

Ervaring hebben is ook een eis, een clubeigenaar die neemt jou pas als jij een tent op zn kop kan zetten, waardoor mensen gaan dansen --> meer drinken --> hogere omzet bij een discotheek.

Mijn tip is;
    Koop een draai setje, ga lekker thuis oefenen.. beatmatchen etc. en ga dan via via kijken of je ergens aan de slag kunt!

Niles!

Comment

Het is handig als je aangeeft wat je precies wilt gaan draaien.
      Je hebt bv apres ski dj's die goed zijn in het meezingen en praten door hun muziek heen en dus eigenlijk niet het beatmixen onder de knie hoeven te hebben. Zei spelen met het publiek door middel van platenkeus en hun stem.
      Wil je mix dj worden, dan is kennis van het apparatuur ook heel belangrijk. Weten hoe een Pioneer cd-speler werkt is wel handig (staan in de meeste clubs en op de meeste feesten). Ook is het belangrijk dat je de gescheiden toon regeling onder de knie krijgt en dus niet alleen het gelijk zetten (bpm) van de plaat. Als je 2 platen door elkaar mixt, moet het niet zo zijn dat de glazen van de bar trillen omdat je bass opeens 2x zo hoog word.
      Wat ik altijd deed, is veel naar andere dj's kijken en vragen of je even mag meekijken. Daar leer je heel veel van. Er zit een groot verschil tussen draaien in een club en draaien op je slaapkamertje.. Denk namelijk niet dat je hetzelfde apparatuur hebt staan :)
      En wat ik zelf ook heel belangrijk vind... Maak contact met publiek... Een goeie uitstraling, zorgt er ook voor dat je gevraagt word. Zo'n saaie robot dj zie ik helaas nog te vaak op feesten. Succes.

Comment

Working...
      X