Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnende DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnende DJ

Dag allemaal,

Ik ben een beginnende DJ en zit met een paar vragen. Ik ben hard aan het werken voor professionele apparatuur. Nu op het moment ben ik al aan een mixer geraakt om te beginnen, namelijk de JBSystems classic 3. CD-spelers heb ik helaas nog niet (omdat ik er nog voor aan het sparen ben). Ik heb Virtual DJ op mijn pc, dus zou ik graag de mixer en pc met elkaar verbinden zodat ik al liedjes kan mixen via de pc. Mijn vraag is nu, op welke manier kan ik deze met elkaar verbinden en welke inputs op mixer en pc moet ik daarvoor gebruiken? Zou iemand mij kunnen helpen? Alvast bedankt!

Dit doe je met zo'n kabeltje.
    Je neemt de koptelefoon uitgang van je computer en sluit deze aan op 1 van de lijningangen van je mengpaneel.

Comment

Allemaal leuk en aardig, alleen daarmee kan je niet Virtual DJ mee besturen.

Persoonlijk raad ik je de Kontrol s2 aan van NI. (Hier zit eveneens Traktor de volledige editie bij)

Indien je toch bij virtual DJ wil blijven raad ik je aan naar een dj controller te kijken. Voorbeelden zijn de VMS of zoals hierboven de Kontrol s2 maar dan met Traktor.

Aangezien je aan het sparen bent zou zoiets wel het beste binnen je budget passen. Anders kom je echt minstens in het segment van 800 euro of meer om een mixer en 2 CD spelers die allemaal Midi aangestuurt kunnen worden. (En dus met Virtual DJ of Traktor werken)

Succes!

Comment

Originally posted by Firespace Recordings View Post
        Aangezien je aan het sparen bent zou zoiets wel het beste binnen je budget passen. Anders kom je echt minstens in het segment van 800 euro of meer om een mixer en 2 CD spelers die allemaal Midi aangestuurt kunnen worden. (En dus met Virtual DJ of Traktor werken)

Succes!
        Of hij neemt timecode? :)

Traktor Scratch A6 is ontworpen voor de DJ die kennismaakt met de wereld van Traktor Scratch en hier mee wil gaan oefenen. Na verloop van tijd zult u ervaren dat het mixen van tracks een kwestie van creativiteit wordt!

De A10 (betere variant heb je regio 489 euro)

Comment

als jullie allemaal even lezen, hij heeft alleen de mixer, wil geen midi controler kopen en heeft ook nog geen cd spelers.
          dan gaat het niet lukken om hem op virtual dj te gebruiken.

Comment

Zo ver had ik idd. niet gelezen. Nuja het antwoord is dan erg simpel he.

Muziek afspelen = mogelijk
            Mixen in VDJ of echt actief mixen = NO GO heb je toch eerst een set cd spelers + timecode of een midi controller nodig (met ingebouwde soundcard of losse soundcard).

Comment

Working...
            X