Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie zou mij graag willen helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie zou mij graag willen helpen?

Beste Mensen,

ik ben een buitenlander die al paar jaar in nederland woont, en ik zoek iemand
    die mij zou graag willen helpen met DJing. als je een ervanen DJ bent, ik neem
    graag les van jou. ik betaal per uur of wat je wilt. ik woon in Amstelveen, als je
    niet ver van mij is, kan ik langs bij jou komen, of andersom.

mvg

Jerry

p.s. ik spreek simpele nederlands, liever engels.
    mijn e-mail addres: qiqibaba7788@hotmail.com
    Last edited by qiqibaba; Thursday-31-05-2012, 23:18. Reason: e mail addres toevoegen

niemand ? ik wi graag djing leren

Comment

Ik zou wat langer geduld hebben ;)
      Als ik wat dichterbij had gewoond had t me leuk geleken, maar dit is voor mij te ver weg..

Comment

Hey,
        Wat wil je precies leren over dj worden/zijn?
        woon zelf in hoofddorp dus ben er zo ;)

Comment

hey,
          ik kan je niet echt helpen met remixen maar misschien ken ik wel iemand.
          als je me nou ff toevoegd op msn dan praat dat wat makkelijker ik heb jou al we toegevoegd.

Comment

Originally posted by DJ Bass View Post
            hey,
            ik kan je niet echt helpen met remixen maar misschien ken ik wel iemand.
            als je me nou ff toevoegd op msn dan praat dat wat makkelijker ik heb jou al we toegevoegd.
            dank u wel Bass. ben erg blij dat jou reageerd hebt. succes met het draaien

Comment

nog iemand? ik ben steeds op zoek.

Comment

Waarom zoek je niet op Youtube?
                Er is zoveel te vinden over Beatmixen en een startpunt voor overgangen.
                Je eigen techniek en stijl ontwikkel je zelf die kun je niet aanleren.

Ik ben ook begonnen met downloaden van traktor en met muis en keyboard aan de slag gegaan en geoefend. Mijn mixen opgenomen en online gplaatst. Mensen hebben hier hun feedback op gegeven en uiteindelijk heb ik traktor gekocht met de S4 controller. Ik kan nu redelijk mixen in elkaar draaien.

Een ander punt, maar dat is ook een beetje gevoel, is je plaatkeuze. Begin niet met een super snelle plaat maar bouw het geleidelijk op naar een climax. Anders is je publiek halverwege al moe en aan het einde danst er niemand meer. Probeer niet te veel stijlen door elkaar te mixen maar houd vast aan een stijl.

Sommige stijlen zijn moeilijk mixen zoals ACID maar Minimal is een uitstekend genre om mee te beginnen leren te mixen. Minimal heeft zoals de naam al aangeeft niet heel veel geluiden om rekening mee te houden, je kan platen minuten tegelijk draaien zonder dat het slecht klinkt.
                Probeer eens met dat genre te beginnen gewoon om een beetje feeling te krijgen met beatmixen (platen gelijk leggen) en overgangen.

Probeer niet te veel de crossfader te gebruiken (de onderste schuif van links naar rechts) daar berijk je naar mijn mening niet echt een goed resultaat mee. Gebruik je master volume en je low, mid, high en evt. filter knop om je overgangen mee te maken.

Gebruik in het begin geen effecten en hou je mixen lekker 'clean'. Als je het beatmixen en de overgangen een beetje doorkrijgt kun je wat met de effecten spelen en ontdekken wat welk effect doet en hoe je dit in je mix zou kunnen gebruiken.

In het begin, zoek gewoon 10-15 plaatjes uit zet die in de tracklist en gebruik die. Luister de plaatjes van te voren (zeker in het begin en als je nog wat on ervaren bent) zodat je een idee heb van wat er gaat komen.

Veel succes!!

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
                  Waarom zoek je niet op Youtube?
                  Er is zoveel
                  ...
                  zodat je een idee heb van wat er gaat komen.
                  Veel succes!!
                  Dank u wel Mescalino, voor zo'n grondig reactie.

en nu zal ik uitleggen waarom ik naar mensen op zoek ben. voor de basis kan je wel naar youtube kijken en leren, en ik ben al thuis begonnen met mixen op mijn cdj's. nu wil ik iemand mij mening en begeleiding geven zodat ik beter kan worden. want thuis alleen oefenen brengt me niet meer verder.

ik liuster naar dj mixen, b.v. essential mix van BBC, en soms wil ik mijn mix hetzelfde klinken en hoe moet ik dan? soms dj's maken een climax van een loop met pitch control en hoe maak ik dat perfect? ik heb al veel vragen over mixen die op internet niet makkelijk een antwoord kan vinden. daarom zoek ik mensen die kan naast mij staan. ik heb misschien geen talent als een DJ, maar toch wil ik mijn best doen en daar heb ik hulp nodig. ken je dan iemand?

Comment

Ik ben begonnen met de discografie van deadmau5.
                    Die is vast nog wel ergens te vinden, en dat zijn ook veel dezelfde platen en soorten muziek. Ze hebben allemaal ongeveer hetzelfde tempo, en ja, over het algemeen lopen de meeste perfect in elkaar over. Echt perfect om mee te beginnen.

Comment

wat je ook kan doen is een muziek style zoeken die een hele duidelijke baslijn heeft.
                      ik ben bijv. begonnen met een hoop hardcore.
                      noem een angerfist, neophyte etc.
                      kan je lekker beat matchen.

Comment

Hardcore is dan wel moeilijk te mixen, vanwege het hoge aantal geluiden die er steeds tussendoor komen... Dan kan je beter bijv. Techno nemen. Als je iets meer uitdaging wilt is dance ook nog wel te doen. Dance is in het begin even lastig, maar het is meestal ongeveer hetzelfde patroon.

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                          Hardcore is dan wel moeilijk te mixen, vanwege het hoge aantal geluiden die er steeds tussendoor komen... Dan kan je beter bijv. Techno nemen. Als je iets meer uitdaging wilt is dance ook nog wel te doen. Dance is in het begin even lastig, maar het is meestal ongeveer hetzelfde patroon.
                          ik moet zeggen dat ik het beter onder de knie kreeg als dance.
                          je hebt wel die samples die er tussen door komen maar, ik luisterde het ook al een aantal jaar en heb een aantal oude cds gepakt die ik goed kende.
                          daar zit ook een verschil

Comment

ik draai alleen house en trance, miss wel iets anders meer in de toekomst.
                            ik kan beatmatchen, soms met hulp van bpm counter.
                            terwijl je mixt, hoe maak je mix interresant dan alleen mixen van outro en intro?
                            zoals de stijl van laidback luke en afrojack.

Comment

Gebruik samples en loops, eventueel kun je ook nog wat doen met effecten.

Comment

Working...
                              X