Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie zou mij graag willen helpen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rick View Post
    Gebruik samples en loops, eventueel kun je ook nog wat doen met effecten.
    wat meer erover vertellen?

Comment

Je kunt bijvoorbeeld van een volgend nummer dat je wilt gaan inmixen al stukjes laten horen, als je bijvoorbeeld Hello van Martin Solveig wilt gaan in mixen, doe je op het opbouwende stukje van het nummer dat je nu draait: I just came to say-say-say-say (versnellen) en dan op het hoogtepunt: HELLO!
      Snap je?

Comment

Originally posted by qiqibaba View Post
        wat meer erover vertellen?
        Daar kan ik een heel verhaal over schrijven met droge tekst, maar dat ga je niet direct begrijpen. Het beste is om een livesetje van een wat bekendere DJ te luisteren en goed in de gaten te houden hoe de tracks in elkaar gemixt worden.

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
          Je kunt bijvoorbeeld van een volgend nummer dat je wilt gaan inmixen al stukjes laten horen, als je bijvoorbeeld Hello van Martin Solveig wilt gaan in mixen, doe je op het opbouwende stukje van het nummer dat je nu draait: I just came to say-say-say-say (versnellen) en dan op het hoogtepunt: HELLO!
          Snap je?
          ik werk op mijn cdj/djm 400 set, hoe realiseer ik dat precies?

Comment

Originally posted by Rick View Post
            Daar kan ik een heel verhaal over schrijven met droge tekst, maar dat ga je niet direct begrijpen. Het beste is om een livesetje van een wat bekendere DJ te luisteren en goed in de gaten te houden hoe de tracks in elkaar gemixt worden.
            heeft u een voorbeeld voor mij? heb wel essential mix beluisterd, maar heb last van tracklist en precies nummers te vinden.

Comment

Het beste is om een mixtape te pakken waar ook video bij is. Dan zie je ongeveer wat die DJ in kwestie doet. Genoeg DJ's die thuis een livesetje opnemen met video er bij. ;)

Comment

ik werk op mijn cdj/djm 400 set, hoe realiseer ik dat precies?
                Als je op de ene CDJ een nummer speelt, en op de andere heb je Hello klaar staan, dan zoek je bij Hello het stukje dat je wilt gebruiken en zet daar een cue point, dan zoek je het volgende stukje dat je wilt en zet daar weer een volgend cue point.
                Als je vindt dat je het juiste moment hebt bij het nummer dat je nu afspeelt, speel je het que point af dat je wilt, en later kan je dan overgaan naar het nummer Hello zelf.

Comment

stel, als ik 700 euro spargeld heb en wil dj spullen besteden, welke zal ik gaan halen:
                  upgraden tot een 2ehandse djm 800, of
                  nieuwe of 2ehandse rmx 1000 efx unit?
                  of zelfs een paar cdj ?
                  mijn huidige set is cdj/djm 400.

Comment

Als je echt wil gaan upgraden zou ik je cdj's verkopen en een nieuw paar kopen. De rest lijkt me niet echt nodig.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                      Als je echt wil gaan upgraden zou ik je cdj's verkopen en een nieuw paar kopen. De rest lijkt me niet echt nodig.
                      na wat dan? cdj 900? dat lijkt mij te duur. en waarom het upgraden van cdj's in
                      plaats van djm?

Comment

Neem wat mixjes op en zet ze op youtube, laat ze aan mensen zien en vraag wat ze ervan vinden.

Comment

na wat dan? cdj 900? dat lijkt mij te duur. en waarom het upgraden van cdj's in
                          plaats van djm?
                          Je kan ook voor cdj 850's gaan. Deze zijn een pak goedkoper en hebben nagenoeg gelijke functies. Het lijkt mij interessanter om je cdj's up te graden dan je djm. Het verschil tussen djm 400 en 800 is niet bijster groot. Je krijg ineens 4 kanalen en wat meer effecten. Met 2 cd spelers heb je geen 4 kanalen nodig. En of je die effecten nou gaat gebruiken? Nieuwe cd spelers zijn interessanter omdat je zo met reckordbox kan gaan werken.

Comment

Originally posted by Dj funkey View Post
                            Je kan ook voor cdj 850's gaan. Deze zijn een pak goedkoper en hebben nagenoeg gelijke functies. Het lijkt mij interessanter om je cdj's up te graden dan je djm. Het verschil tussen djm 400 en 800 is niet bijster groot. Je krijg ineens 4 kanalen en wat meer effecten. Met 2 cd spelers heb je geen 4 kanalen nodig. En of je die effecten nou gaat gebruiken? Nieuwe cd spelers zijn interessanter omdat je zo met reckordbox kan gaan werken.
                            het lijkt mij dat het verschil niet groot is, tussen 850 en 900. zou ik zeker voor 900 gaan met verder besparen. en ik vind de color effects op djm 800 leuk, vooral de filter, die heeft djm 400 niet. en de effecten op 400 vind ik heel beperkt.

Comment

Originally posted by DJ Lars View Post
                              Als je op de ene CDJ een nummer speelt, en op de andere heb je Hello klaar staan, dan zoek je bij Hello het stukje dat je wilt gebruiken en zet daar een cue point, dan zoek je het volgende stukje dat je wilt en zet daar weer een volgend cue point.
                              Als je vindt dat je het juiste moment hebt bij het nummer dat je nu afspeelt, speel je het que point af dat je wilt, en later kan je dan overgaan naar het nummer Hello zelf.
                              volgens mij op cdj400 kan er alleen maar een cue point bewaard worden. of
                              dat niet klopt?

Comment

de rmx 1000 moet je pas kopen als je het draaien écht onder de knie hebt. En de standaard effecten van de DJM te weinig zijn. Ik zie een hoop dj's spelen met RMX of andere effectbakken, terwijl het publiek zich zit te irriteren aan alle effecten

Comment

Working...
                                X