Announcement

Collapse
No announcement yet.

CD's branden

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CD's branden

Hoi allemaal
    Ik wil nu eindelijk graag mn muziek met CD's draaien. Nu ben ik niet zo van t trial and error, dus ik zou hier graag een kleine tip voor hebben.
    Ik heb dus allemaal muziek op mn pc staan, maar hoe brand je die precies? Ik bedoel, ik zet 7-12 nummers op een CD (mooi aantal toch?). Maar, hoe rangschik je die? Wat zet je op welke CD? En wat nou als je precies dat liedje op dié CD wil hebben die net in je andere speler zit?
    Is t dan juist handig 12 nummers/ CD te doen en elke CD 2x te branden? En wat is het handigste met indeling? Ik heb nauwelijks meerdere liedjes van 1 artiest, Deadmau5 en Nicky Romero met hun discografie buitengesloten.

Alvast bedankt!
    Rubem

Dan heb je voor dat nummer even peg, zeg ik altijd. Neen je eerst even een ander liedje ervoor, kan toch niet geweldig veel kwaad?

Comment

Tja, op zich zou ik wel erg graag dat ene nummer dat ik in mn hoofd heb willen draaien, en als dat niet mogelijk is.. En als ik dan meerdere nummers op 1 CD kan zetten omdat ik er dan vervolgens toch 2 van heb is t misschien wel net zo praktisch.
      Maar vandaar ook; hoe doen jullie dat allemaal?

Comment

Je kan elke cd dubbel branden, maar dan wordt het wel een lekker duur feestje!

Branden kan prima met iTunes. Je zegt gewoon dat je de hele bibliotheek/bepaalde afspeellijst moet branden. Nadat elke cd vol zit stop je er een nieuwe in!

Comment

Gewoon maar eens wat proberen is dus het motto? Ik ben nog niet van plan ál mijn muziek op CD te zetten. Absoluut niet zelfs. Ik heb een prima Numark N4 voor dat werk, maar ik wil 1 bepaald genre ook zonder pc kunnen afspelen.

Comment

Waarom zou je het op CD's willen zetten? Voor discotheken?
            Dan zou je ook de muziek op USB's/SD's kunnen zetten.

Comment

Dat heeft wel honderd redenen, maar een van die is omdat ik 2 cd-spelers gekocht heb om uitsluitend met CD's te draaien, zonder pc.

Comment

Oke, dan snap ik het. Je zou CD's met nummers die je vaak draait wel dubbel kunnen branden, en met de nummers die je wat minder draait gewoon 1x branden.

Comment

Zelf zet mix ik harmonisch. Dit betekend dat je alle nummers op toonsoort sorteert zodat ze (bijna) altijd met elkaar werken. http://www.harmonic-mixing.com/Organ...nicMixing.aspx

Comment

Ik ken dat harmonisch mixen, en op zich wil ik t wel een keer proberen, maar met de simpelste oplossing van Lars ga ik het denk ik eerst proberen!

Comment

Hoe je ook gaat branden, voor de beste kwaliteit kun je wel het best de laagste brandsnelheid gebruiken.

Comment

Bedankt voor de tip!

Comment

Working...
                        X