Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beginnen als DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Beginnen als DJ

Hey mensen,
    Ik zal me even voorstellen; ik ben Kevin en ben 17 jaar oud.
    Al een hele lange tijd loop ik er over na te denken om te beginnen als dj, ik doe het nu gewoon met muis op VDJ. Alleen wil nu toch wat apparatuur aanschaffen maar ik weet nog steeds niet wat ik allemaal nodig heb.

Ik heb al heel wat topics door gelezen waarbij de hercules air control erg werd aangeraden, alleen ik wil het liefst goed beginnen, zoiets zal je ook nooit tegen komen in clubs toch?
    Word er wel in clubs digitaal gedraaid? Of alleen met cds (misschien domme vraag) Wat raden jullie aan voor mij? Zodat ik niet vaak weer nieuw apparatuur hoef te kopen omdat ik vorderingen maak. En voor een redelijke prijs uiteraard.

Ik heb al heel wat topics door gelezen waarbij de hercules air control erg werd aangeraden,
    Niet alleen de air hoor. Ook vaak de Mixtrack Pro, Digital Jockey en in de hogere klassen vaak de Native Instruments S2 / S4. Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)

alleen ik wil het liefst goed beginnen, zoiets zal je ook nooit tegen komen in clubs toch?
    Ligt er maar aan. Het gros van de top DJ's neemt zijn eigen spul niet mee maar eist dat er een Pioneer set staat. Een klein deel neemt zijn eigen, bijzondere setup mee. Denk onder meer aan de Native Instruments S4. Maar in het echte topsegment zie je dat niet tot zelden terug.

Word er wel in clubs digitaal gedraaid?
    Ligt er maar aan wat jij digitaal noemt. ;) USB-sticks in een CDJ-2000 is feitelijk ook al digitaal. Daarnaast werken veel DJ's met Traktor.

Of alleen met cds (misschien domme vraag) Wat raden jullie aan voor mij? Zodat ik niet vaak weer nieuw apparatuur hoef te kopen omdat ik vorderingen maak. En voor een redelijke prijs uiteraard.
    Het begrip redelijke prijs is zo breed uitgemeten dat we hier nog niet zo gek veel mee kunnen. Wat noem jij redelijk? 100 euro? 500 euro? 1000 euro? 1500 euro? 2000 euro?
    Daarnaast ligt het er aan wat je er mee van plan bent. Wil jij alleen maar thuis oefenen en je eigen mixjes maken, dan is het vooral belangrijk dat je iets kiest wat optimaal bij je past, omdat je er volledig zelf mee moet werken en je van anderen niets hoeft aan te trekken. ;) Even overdreven gezegd dan.

Wil je jezelf voorbereiden om in clubs te gaan draaien, dan zou ik eerder voor Pioneer materiaal gaan. Dat heeft in de complete lijn producten een soortgelijke lay-out en werking, dus overstappen naar een club DJ-set is dan een fluitje van een cent.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Niet alleen de air hoor. Ook vaak de Mixtrack Pro, Digital Jockey en in de hogere klassen vaak de Native Instruments S2 / S4. Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)

Ligt er maar aan. Het gros van de top DJ's neemt zijn eigen spul niet mee maar eist dat er een Pioneer set staat. Een klein deel neemt zijn eigen, bijzondere setup mee. Denk onder meer aan de Native Instruments S4. Maar in het echte topsegment zie je dat niet tot zelden terug.

Ligt er maar aan wat jij digitaal noemt. ;) USB-sticks in een CDJ-2000 is feitelijk ook al digitaal. Daarnaast werken veel DJ's met Traktor.

Het begrip redelijke prijs is zo breed uitgemeten dat we hier nog niet zo gek veel mee kunnen. Wat noem jij redelijk? 100 euro? 500 euro? 1000 euro? 1500 euro? 2000 euro?
      Daarnaast ligt het er aan wat je er mee van plan bent. Wil jij alleen maar thuis oefenen en je eigen mixjes maken, dan is het vooral belangrijk dat je iets kiest wat optimaal bij je past, omdat je er volledig zelf mee moet werken en je van anderen niets hoeft aan te trekken. ;) Even overdreven gezegd dan.

Wil je jezelf voorbereiden om in clubs te gaan draaien, dan zou ik eerder voor Pioneer materiaal gaan. Dat heeft in de complete lijn producten een soortgelijke lay-out en werking, dus overstappen naar een club DJ-set is dan een fluitje van een cent.
      Rick, bedankt voor je snelle en uitgebreide antwoord!
      Dat is wat ik echt graag wil ja, mezelf ook voorbereiden om in clubs te draaien.
      Weet jij dan misschien een mooi setje voor ongeveer 500/750 euro als dat mogelijk is?

Comment

Ik denk dat je dan al een aardig eindje komt met de Pioneer DDJ-T1.

Hier geldt nog tot en met vandaag een Pioneer Cashback actie op, waardoor je na aanschaf 100 euro terugkrijgt.

Daarnaast geldt voor deze controller vanuit Bax-shop.nl ook nog een 50 euro cashback actie , waardoor je feitelijk 150 euro korting krijgt.

Dat past dus perfect binnen je budget.

Je draait dan digitaal, maar het uiterlijk en de lay-out van de controller matchen aardig met bijv. de CDJ-2000 die in de grotere clubs standaard staan.

Comment

Originally posted by Rick View Post
          Hier geldt nog tot en met vandaag een Pioneer Cashback actie op, waardoor je na aanschaf 100 euro terugkrijgt.
          ik hoop dat je niet van de ene dag op de andere beslist om eens wat geld uit te geven aan materiaal, maar dat je er toch bewust mee bezig bent en goed gaat vergelijken naar wat je uiteindelijk wil.
          Maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze, en als je nu al zeker bent van de ddj-t1, ga er dan voor zou ik zeggen. ;)

Comment

Ik denk, ik kan het toch op z'n minst melden. ;) Scheelt je toch aardig wat centen.

Wat je ook nog zou kunnen doen, is indien hij niet bevalt profiteren van de 30-dagen-niet-goed-geld-terug regeling... geen centje pijn, maar als hij goed bevalt wel lekker die korting pakken. ;)

Comment

Jammer zeg, dat ik op dit moment niet geld genoeg heb voor de DDJ-T1 om mee te doen met de cashback actie, anders was het zeker de moeite waard inderdaad..

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                ik hoop dat je niet van de ene dag op de andere beslist om eens wat geld uit te geven aan materiaal, maar dat je er toch bewust mee bezig bent en goed gaat vergelijken naar wat je uiteindelijk wil.
                Maar dat is natuurlijk ieder zijn keuze, en als je nu al zeker bent van de ddj-t1, ga er dan voor zou ik zeggen. ;)
                Nee, ik heb het geld er helaas op dit moment niet voor, dus zal nog even rondkijken.

Iemand nog andere opties?
                Last edited by iKevin; Tuesday-31-07-2012, 14:19.

Comment

Je zou misschien een schikking kunnen treffen met je ouders o.i.d.

Ik wil je het geld niet uit de portemonnee praten verder, maar ik weet wel dat zo'n actie niet vaak voorkomt en vooral niet vanuit Pioneer en Bax tegelijk.

De Bax cashback-variant loopt in ieder geval nog een maandje.

Comment

Wat je ook kan doen is gaan voor de set waar ik voor gegaan ben. Oftewel de behringer djx900 usb en de american audio flex 100 mp3. Mij is het nog geen moment tegen gevallen.
                    Valt ook nog mooi in je budget dus heb je ook nog geld voor een leuke headphone.

Comment

Maar dan is de vraag of de ts met cd's wil gaan zeulen (doe ik ook, heeft ook mijn voorkeur ;) ), of liever naar een scherm staat te staren...

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
                        Maar dan is de vraag of de ts met cd's wil gaan zeulen (doe ik ook, heeft ook mijn voorkeur ;) ), of liever naar een scherm staat te staren...
                        Naar een scherm staren hoeft niet... Technisch gezien werkt een controller als een setje cd spelers. Maar je hoeft niet achterom of naast je te zoeken naar de volgende plaat. daardoor blijf je rustiger achter je tafel staan. voordelen genoeg.

Comment

Excuus voor het kapen van dit topic, maar kan iemand mij uitleggen waarom de DDJ-T1 zoveel goedkoper is dan de S1? De S1 is toch het kleinere/minder uitgebreide broertje van de T1? Rick, kan jij dit misschien verklaren?

Comment

DDJ-T1 is populairder (want Traktor), veel vraag, veel prijsconcurrentie.

De S1 is niet het kleinere broertje, maar de tegenhanger van de T1. Dit omdat het met Serato geleverd wordt.
                            Verder heeft de S1 inderdaad maar 2 kanalen, maar wel uitgebreidere aansluitingen en toonregeling voor analoge bronnen. (mic, mic2/aux)

Ze hebben dus beiden zo hun charmes.

Comment

Bedankt voor alle reacties.
                              Ik denk dat ik ga sparen voor de Pioneer DDJ-T1 want zoals rick zei dat deze perfect is om later ook over te stappen op het echte werk, en dan begin ik liever gelijk goed ipv dat ik eerst een hercules air koop oid en paar maand later pas de ddj-t1. Heeft bax shop verder veel acties op dit soort producten?

En verder denk ik dat ik gewoon aan wat simpele speakers genoeg heb voor me kamer. Toch?

Comment

Working...
                              X