Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat kun je vragen als beginnende dj om te komen draaien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Was dit onderwerp alweer vergeten eigenlijk. Maar kennerlijk is mijn laatste bericht hierin verkeerd gevallen en overgekomen bij sommige. Met contacten maken bedoel ik niet klanten krijgen haha, maar met de mensen hier in de omgeving die ook dit soort dingen doen in contact komen. Andere DJ's, eigenaren van drive-in shows etc. Het zal nogal wat zijn ja, dat is hetzelfde als reclame maken voor een ander bedrijf in de uren van de baas. Dan kun je inderdaad snel opvliegen ja.

Over 2 weken heb ik een bruiloft waar ik dan op/af bouw. De andere collega's van de eigenaar die konden die avond niet dus ik heb zoals hij het heeft gezegd de ruimte om het licht te besturen en indien het goed gaat ook om te draaien. Met contacten leggen bedoel ik dus met mensen zoals dit in aanraking komen en er mee spreken. Als het hem bevalt dat ik er ben dan mag ik hopelijk vaker komen en spreek ik misschien nog meer mensen waar ik hier en daar eens mee zou kunnen helpen of mee zou kunnen op hun feesten. Dit allemaal puur voor de ervaring. Op dit moment heb ik dus 2 drive-in shows waar ik mee kan lopen.

Verder weet ik niet wat jullie willen. Maar wat mij betreft zijn de antwoorden op de eerste post al meerdere keren genoemd.

Comment

he mensen ik vraag 15 euro per uur voor een simpele drive-in en 25 voor de uitgebreide

bij de simpele kom ik 15 jaar met 250 watt geluid en 3 led parren en me dj set
      bij de uitgebreide kom ik en me lj met geluid dj set, 3 led parren , rookmachine, movinghead , 2 scanners en lichtbesturing

zijn dat goede prijzen ??

p.s. ik heb nu een contract voor 8 euro per uur maar dat is zonder gear en ze make veel reclame voor me.

Comment

Ik denk dat dit voor een beginner zeker een goed bedrag is. Je zal wel met der tijd aanvoelen of dit de prijs is die je klanten er voor over hebben. Want dit kan per regio ook nog schelen.
        Meestal neem ik iedere opdracht aan die niet onderbetaald naar mijn normen. Een vaste prijs zet ik daar meestal niet op omdat elk feest anders is én omdat de situatie (bv hoe goed ken je de organisator) ook altijd anders is.

Comment

Originally posted by BrianK View Post
          Hoi hoi,

Vanmiddag was ik eventjes langs het hotel/restaurant/café bij ons in het dorp langs geweest om te vragen of ze wel eens dj's nodig hebben. Heb goed met de eigenares gesproken hierover en ze belt mij op wanneer ze wat hebben (ze organiseren wel feesten maar hebben geen vaste avonden. Het is echt wat ''de klant'' wilt zeg maar). Ik ben dus blij dat er een mogelijkheid open staat, maar toch verbaasde mij iets echt heel erg.
          Ik gaf aan dat 50 euro voor een avond genoeg was (ik ben 15). Toen kreeg ik een verbaasde reactie alsof ik een grapje maakte. Ze zei nee dat kan echt niet. Alle anderen vragen zo 250€ voor een avond. Dus toen zei ik ja, ik weet het ook eigenlijk niet. Uit eindelijk zei ze dus ik schrijf wel 30€ per uur op.

Was en ben nog echt verbaasd eigenlijk daarover. Ik bedoel, 15 jaar (minimum loon 3 euro nog wat) en beginnende dj. En dan wilt de eigenaar gewoon serieus niet iemand ''goedkoop'' laten draaien. Hartstikke mooi voor mij natuurlijk maar ik vraag mij af wat dan eigenlijk normaal is om te vragen?

Nu is het dus gewoon 10x mijn minimum loon? :shock:
          1 Dingetje wat je wel mee moet nemen; DJ's zijn normaalgesproken zelfstandig ondernemers. Dit betekent dat ze belastingen zoals BTW en inkomstenbelasting afdragen. Ik weet niet of ze daar ook vanuit gaan in dit geval, maar als zelfstandig ondernemer hou je van de prijs incl. BTW ongeveer 50% over...

Comment

Working...
          X