Announcement

Collapse
No announcement yet.

Juiste Timing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Stefke View Post
    En DJ Ma5treat, wat heeft beatmatchen precies te maken met je platen goed timen?
    Als je platen niet goed gelijk lopen, word het natuurlijk helemaal niets. Ook als ze maar een heel klein beetje uit elkaar zitten, wordt die afstand almaar groter. Als je dit niet met je eigen oren kan horen voor het publiek dat hoort, ben je de pineut.
    En of het alles te maken heeft met het timen van platen, hoeft niet. Het is een algemene tip waar iedereen wel wat aan heeft die dit topic leest en nog niet alles weet (natuurlijk ik ook niet, maar je weet wat ik bedoel).

Comment

Timen in deze context was breakdown van ene plaat naar buildup volgende plaat. Afijn.

Comment

Ga gewoon dingen opzoeken, vragen en uitproberen. Neem je mixen altijd op en luister ze dan meteen na of misschien wel meerdere keren. Daar leer je pas wat van. Van het doen en je fouten inzien. Eventueel schrijf je even het lijstje nummers op dat je hebt gebruikt en ga je het nog een keer proberen en weer opnemen.

Als je er niet uit komt kan je het altijd nog online zetten en de link ergens (waar het hoort) op het forum plaatsen en vragen om tips.

Comment

Ik neem aan dat je ook een waveform hebt in je dj software? Daarmee zie je de breaks, beats enzovoorts letterlijk aankomen.

Comment

Ja de waveform is een handige tool, alhoewel ik het wel steeds meer op geluid probeer te doen!

Comment

Ik heb nog een vraag met betrekking tot loops, hoe maak ik een mooie loop outro? Dus als ik een loop heb gemaakt van een herhaaldelijk stukje, en een andere plaat erin knal, hoe laat ik die loop mooi aflopen?

Comment

Gewoon wachten tot het nieuwe nummer goed is gestart. Je hebt in beide nummers als het goed is een kick, zorg ervoor dat je van de en naar de andere kick kan (en dat doe je dus door de bass van het oude nummer weg te draaien ne van het nieuwe nummer omhoog), en dan als het nieuwe nummer iets nieuws (dus bijv. meer drums of een synth) erbij krijgt, dan doe je de fader omlaag.

Comment

Klink logisch, ik blijf gewoon doorvragen, dus hierbij nog een vraag: Ik heb een loop gemaakt, en ik verkort deze steeds per 4, net zolang ik een 1/2 of 1/4 heb. Deze laat ik lopen tot het hoogtepunt van het volgende nummer, als deze start draai ik de loop meteen weg, maar dat klinkt voor geen meter. Hoe doe ik dit netjes?

Comment

Dit is ook altijd leuk. Ik doe het meestal zo rap niet, en werk met hot cues hiervoor.

Comment

Nou ik ben vanavond weer even aan het oefenen gegaan. Luister hier mijn eerste mix, verwacht er niet veel van want er zitten erg veel fouten in. Dat weet ik zelf ook wel, tips zijn altijd welkom!

Het is zonder koptelefoon gedaan en met sync button!

Comment

Working...
                      X