Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pioneer 400 als midi controller.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pioneer 400 als midi controller.

Ik wil mijn Pioneer 400 set (2x cdj 400 + djm 400) als midi controller gebruiken. Nu heb ik me laten vertellen dat ik tussen mijn pc en het mengpaneel een externe geluidskaart moet. Ik wil met Traktor gaan draaien en vroeg me af of dit audio interface hiervoor geschikt is: (http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html)

Bvd

Ja.

Comment

@ bt studio.

Als je wat meer nagedacht had zonder meteen whoop here it is en poosten maar had je kunnen zien dat de cdj 400 al midi mogelijkheden heeft. De geluidskaart zit zelfs al in de speler. Dus die heb je helemaal niet nodig.

Het enigste wat de topic starter nodig heeft zijn 2 USB kabels om zijn cdj spelers met de pc te verbinden. Even je settings in je software goed zetten. Wat bij traktor zelfs via de wizzard kan en klaar ben je.

De ja slaat dus eigenlijk nergens op. Het is niet nodig en wat ik erger vind niet eens waarom ja.

Comment

Ok ronennieshow, hier voor jou waarom (here it comes),
        Om het geluid uit zijn PC (van Traktor welke hij wil gebruiken) naar de DJM400 te krijgen.
        Die geluidskaart (in de link) heeft geen Midi aansluiting maar daarvoor heeft hij het zoals jij zegt ook niet nodig.
        Dus de CDJ400 met hun midi mogelijkheden (USB kabeltjes zullen er wel bij zitten) gebruiken om Traktor software aan te sturen maar de geluidskaart om het geluid dat Traktor maakt (computer) weer naar de DJM400 te krijgen.
        Genoeg over nagedacht? :)

Nog even een bonus. (omdat plaatsjes soms meer zeggen dan woorden.)

Pagina 4. (En dan is "audio unit" die externe audio interface.)
        En waarom DEZE audio interface? 2x stereo uitgangen.
        Last edited by BT-Studio; Wednesday-09-01-2013, 21:27.

Comment

Als ik het plaatje goed bekijk kan je met usb naar je pc. Vanaf de pc gaat het geluid terug over de usb naar je cdj-400. Vanaf de cdj-400 ga je met de tulp uitgang naar de djm-400. De cdj-400 is namelijk een cd-speler, usb-speler, midi controler en geluidskaart in 1 :)

Comment

Precies.

Je hebt helemaal geen externe extra geluidskaart nodig.

Dat was ook 1 van de puntjes in me vorige post.
            Je hebt gewoon niet echt iets extra nodig. Gewoon aansluiten en gaan.

Comment

Tssss. Die Pioneer toch.
              Nou Hielke Nee dus.
              Laat je even weten of het gelukt is?

Comment

Ja ik weet het. Hebben ze net een half uur geleden veranderd om jou te plagen.

Tipje van de dag. Twijfel je dan pak je er even een handleiding bij. Zoek je het even op. Of optie 2 je leest het denkt hmmm hoe zat dat ookal weer en ach het zal wel typt geen replay en komt misschien later terug.

Zou je het niet vervelend vinden als iemand een 90 euro of wat dan ook uitgeeft omdat jij zegt ja kopen kopen kopen terwijl je het helemaal niet nodig had? Gokje dat ik fan niet hoef te zeggen hey meastro ik heb dit ding van 90 euro gekocht maar was niet nodig krijg ik nu 90 euro van je

Comment

Ik heb zelf 2 cdj 400's en kan het verhaal van ronennieshow bevestigen :)

Comment

Tjee Ronennieshow. Waren we maar allemaal zo geweldig en foutloos als jij.
                    Ik was zo dom om te geloven wat er in de handleiding van Pioneer stond.
                    Vergeef me.
                    Maar goed ik geef dan ook geen euro uit al zegt heel internet kopen, kopen, kopen tenzij ik het wil. :)
                    Maar gelukkig hebben we jou (en ook anderen) om ons daar van te behoeden.
                    ;-)
                    Nu maar hopen dat hij niet gelijk op "bestellen" heeft geklikt nadat ik "Ja" riep.:cool:

Comment

Iedereen maakt fouten. Ook ik. Ik geloof er zelf niet eens in dat al mijn posts foutloos zijn. Hier zal ook vast wel iets tussen zitten waar ik fout zit. Maar als je twijfelt kan je het beter zeggen. Ik denk, vermoed, als ik me niet vergis. Dan is het in ieder geval dat het nog niet zeker is. Helaas kopen sommige wel erg snel en meteen iets als er een ja staat.

Enne handleiding gelezen en ik zag het nergens staan ;)

Comment

Plaatje op pagina 4 staat toch echt een 'audio unit' als ik mij niet vergis... :)

Comment

Zal ik me er dan ook maar eens mee gaan bemoeien. Heb een manual tevoorschijn getoverd, met een mooie uitleg die stelt:

Configuration of Audio Output from a CDJ-400 (connection example)
                          The CDJ-400 is set up with a function for operating as a computer’s audio device.
                          If you set the DJS audio output to your CDJ-400, you can output the DJS audio from the
                          audio output terminal of your CDJ-400 in the very same way as a music source, such as
                          music CD or USB memory that can be played on the CDJ-400.
                          In feite houdt dit in: MIDI signaal vertrekt vanuit je CDJ-400 naar je laptop en in je software, en via hetzelfde USB-kabeltje komt er digitale audio voor terug.

En vooral deze regel in de manual beschrijft dat:
                          The CDJ-400 is set up with a function for operating as a computer’s audio device.
                          Kortom, hij heeft dus inderdaad een ingebouwde audio interface per speler, zodat je het digitale geluid vanuit je software naar je speler kunt routen, dat wordt vervolgens omgezet naar analoog en via de tulpjes van je speler kun je zo naar je mixer. :)

De reden dat ronennieshow zo op je 'ja' comment reageert, is dat zo'n reactie heel erg lijkt alsof je per se als eerste wilt reageren op een topic om maar een antwoord te posten, zonder verdere uitleg.
                          Blijkt dat korte antwoord dan ook fout te zijn, dan lijkt het er heel snel op dat je geen onderzoek hebt gedaan en iets op de gok hebt neergezet. Dan is het noodzaak om dat te herstellen zodat een forumlid (en dus ook wellicht een klant van ons!) geen verkeerde info krijgt.

Comment

Daar was ik al achter Rick. :)
                            Maar dank voor de toelichting.

Comment

Naar allen,
                              Bedankt voor jullie posts en sorry van de late reactie, ik ga asap testen of het zonder geluidskaart werkt en dan post ik het hier.

Comment

Working...
                              X