Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakantie baantje: DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vakantie baantje: DJ

Beste forumgebruikers ,

Ik ben aan het overwegen om van de zomer 2 maanden in het buitenland te gaan draaien. Ik heb namelijk 2 maanden zomervakantie van school (ben dan achttien) en het lijkt me erg leuk en leerzaam. Nu is het alleen de kunst in contact te komen met een organisatie die op een of andere vakantie bestemming feesten organiseerd en hier deejays voor nodig heeft.

Heeft iemand hier enige ervaring mee? of tips voor me?
    Ik heb ongeveer 100 uur deejay ervaring voor publiek. En draai naar mijn idee foutloos.

100uur dj ervaring als dj, wauw? Foutloos draaien? Kan dat, en waar haal je de garantie dat je altijd foutloos draait?
    Klinkt misschien wat bot, maar ik wil niet dat je te hard van stapel loopt. Volgens mij is het beter van je inderdaad op te geven waar dat kan, en hopen dat er 1% reageert ( en als het beetje meezit, er positief op reageert). Wil je zeker zijn dat je een baantje hebt? Kijk dan ook maar alvast uit naar iets anders.

Comment

met thuis oefenen ga ik wel richting de 1000 uur dj ervaring, ik denk altijd van wie niet waagt wie niet wint dus jaa... heb dan liever tips van mensen die hier ervaring mee hebben,

Comment

duss iemand tips/ideëen?

Comment

beleefd blijven, geduld hebben, niet opdringerig zijn, jezelf proberen te verkopen zonder te veel uit de hoogte te doen, elke klus aanvaarden die er wordt aangeboden en vooral zo veel mogelijk verschillende organisaties aanspreken zijn vaak dingen waar mensen niet genoeg aandacht aan besteden. Hiermee wil ik niet zeggen dat jij daarom onbeleef, opdringerig,... bent, maar mensen die zo over komen worden vaak verticaal geklaseerd.
          Last edited by Mathias Van Rechem; Saturday-19-01-2013, 18:25.

Comment

TS komt hier toch enkel een vraag stellen, volgens mij doet hij niet uit de hoogte, is hij beleeft en niet opdringerig, ik vind jou bericht minder gepast, heb je geen tips voor de TS dan antwoord je niet smpel toch?

Moest iedereen minder klakkeloos antwoorden op berichten en enkel reageren als ze 100% zeker zijn dat ze iemand helpen met hun antwoord, dan zou dit forum veel overzichtelijker en informatiever zijn, nu staan veel topics vol met berichten die beter niet gepost zouden worden.
            Last edited by Mol; Saturday-19-01-2013, 17:54.

Comment

Het was eigenlijk niet mijn bedoeling om de TS ervan te beschuldigen dat hij nu al die negatieve eigenschappen bezit. Ik wou gewoon duidelijk maken dat dit vaak valkuilen zijn (waar ik zelf waarschijnlijk ook al ingetrapt ben).

Ik heb ondertussen ook mijn bericht ge-edit, zodat het correct over komt ;)

Comment

Ik ben het toch echt met Mathias eens. 18 Jaar, melden dat je al 100 uur gedraaid hebt en naar zijn eigen mening foutloos. Dat komt best uit de hoogte over. Om maar een dwarsstraat te noemen; voor je iets redelijk fatsoenlijk onder de knie hebt moet je er minstens 10.000(!!!) uur in gestoken hebben. Wetenschappelijk bewezen. Talent of niet.

Als ik je een vraag mag stellen; waar draai je mee?

Comment

Wellicht lezen we over 1 ding heen.

Hij zegt dat hij 100 uur voor publiek draaien aan ervaring heeft. Ik zie hierin nog niet de uren die hij thuis heeft geoefend? Oftewel hij kan wel 9.900 uur hebben gedraaid thuis.

Overigens is 100 uur aan optreden voor publiek niet veel, echter wel een leuke start. Ligt er wel aan waar je dan wilt draaien. Ibiza e.d. kan je al op je buik schrijven snappie.

Comment

Ik zie nog steeds weinig tips, maar voornamelijk aanvallen op hetgeen hij geschreven heeft. Daarnaast heeft volgens mij niemand van jullie hem ooit horen/zien draaien. Misschien hebben we wel te maken met een multi-talent, je weet het maar nooit.

De topicstarter wil alleen maar weten wat hij er zelf aan kan doen om terecht te komen op bepaalde feestjes, evenementen of vaste klusjes. Prima instelling toch? En met wat ervaring kom je vast wel ergens aan de bak. De vraag is alleen hoe je het voor elkaar krijgt. En dát wil hij graag. Wie ga je schrijven, bellen of mailen? Hoe presenteer je jezelf? Zeg je 'hoi ik ben DJ xxxx en ik wil draaien' of stuur je een mixtape mee? Etc. Etc.

Dus geef eens wat gestructureerde tips, is mijn vraag aan de heren pro's. Want als je al weet dat je aan 100 uur publiekservaring niet genoeg hebt, dan mag ik er van uitgaan dat je zelf wel e.e.a. van het vak weet en dat graag wilt delen. :)

Comment

Wat ik me afvraag is of die 100 uur met of zonder sync knop is. Overigens Firespace, lees zijn tweede bericht, daar meldt hij direct dat hij thuis 1.000 uur gedraaid heeft

Mijns inziens stap je hiervoor nergens op af, maar wordt je gevraagd of ken je toevallig al net de juiste mensen. De juiste mensen leren kennen is een kwestie van geluk. Je kan proberen aan te schrijven. Als je dat doet, stuur dan een mixtape mee. Wat wellicht een betere oplossing is, en dit kan makkelijker windeieren leggen, is om een vakantie te boeken en je dan te verdiepen in de lokale uitgangsscene. Wat zijn de uitgangsplekken, wie zijn de eigenaren/promotors, wie moet je hebben? Als je namelijk kan melden dat je in de buurt bent en dat ze geen vlucht en/of hotel voor je hoeven te betalen maak je het ze een stuk makkelijker om je een keer een kans te geven. Als je dan een uur (of 2, of als je echt geluk hebt de hele nacht, maar wees dan wel zeker dat je kan draaien wat ze daar willen horen) los mag, zorg ervoor dat er genoeg foto's van je gemaakt worden en dat je niet binnen 10 minuten na je optreden weer weg bent. Ga slijmen slijmen en nog een slijmen bij de promotor en probeer meer klussen te krijgen.

Dat is wellicht de makkelijkste manier als je niet kent. En zelfs dan zal je nog hard aan de bak moeten voor vermoedelijk weinig geld.

Ik denk wel dat je beter naar Mathias kan luisteren en vast een 'normaal' vakantiebaantje kan gaan zoeken.

Comment

Draaien in het buitenland, dat wil iedere dj wel en club en kroegeigenaren in de bekende vakantieplaatsen hebben dan ook meer dan genoeg keuze.

Maar goed, als je een vlotte babbel hebt kun je natuurlijk gewoon met je USB stickje een willekeurige tent binnenlopen aan het begin van de avond en aan de eigenaar vragen of je een keer (en het liefst op dat moment) mag proefdraaien.

Is het antwoord nee, jammer dan en door naar de volgende tent. Er is er vast wel 1 die toevallig een dj zoekt. Je gaat natuurlijk wel naar een bestemming als Llorett de mar met een paar honderd discotheken en kroegen.

Zoiets vanuit Nederland proberen te regelen wordt erg lastig als je niet de juiste mensen kent.

Comment

er bestaan heel wat organisaties die animatoren zoeken om mee te gaan op reis (wordt niet betaald, maar je hebt wel een mooie reis gratis want vaak moet je maar een paar uur per dag "werken"), misschien bestaan er ook wel organisaties die 1 of meerdere dj's zoeken om mee te helpen in de animatie. Als je dan ervaring hebt in de "animatie"-branche, is dat dan extra mee genomen. Misschien een andere weg om eens over na te denken.

Comment

Originally posted by Geluid-en-licht.com View Post
                            Draaien in het buitenland, dat wil iedere dj wel en club en kroegeigenaren in de bekende vakantieplaatsen hebben dan ook meer dan genoeg keuze.

Maar goed, als je een vlotte babbel hebt kun je natuurlijk gewoon met je USB stickje een willekeurige tent binnenlopen aan het begin van de avond en aan de eigenaar vragen of je een keer (en het liefst op dat moment) mag proefdraaien.

Is het antwoord nee, jammer dan en door naar de volgende tent. Er is er vast wel 1 die toevallig een dj zoekt. Je gaat natuurlijk wel naar een bestemming als Llorett de mar met een paar honderd discotheken en kroegen.

Zoiets vanuit Nederland proberen te regelen wordt erg lastig als je niet de juiste mensen kent.
                            Er langs gaan ben ik idd vergeten te benoemen. Ook een vrij belangrijke als je niet in contact kan komen met de juiste personen. Vereist dan wel dat je met elke dj set overweg kan.

Comment

1-0 Rick ;)

Comment

Working...
                              X