Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vakantie baantje: DJ

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Hielke View Post
    1-0 Rick ;)
    Niet om meteen gemeen te doen of wat dan ook. Maar we zijn hier geen faceboek of wat dan ook. We proberen hier tips en kennis te delen om er zo allemaal beter / wijzer van te worden.

Dus een 1-0 rick is nu niet echt iets wat een toevoeging is aan dit topic om het ook weer op te halen vanaf een ergens januari.

Heb je wel een stukje nuttige info dan is het natuurlijk altijd zeer verstandig om hier even een post je te doen.

Ik begrijp dat het allemaal heel erg nieuw is en je nog niet alles zult weten en begrijpen dus zie het als een tip en zeer zeker niet als een aanval.

Comment

Originally posted by Rick View Post
      Ik zie nog steeds weinig tips, maar voornamelijk aanvallen op hetgeen hij geschreven heeft. Daarnaast heeft volgens mij niemand van jullie hem ooit horen/zien draaien. Misschien hebben we wel te maken met een multi-talent, je weet het maar nooit.

De topicstarter wil alleen maar weten wat hij er zelf aan kan doen om terecht te komen op bepaalde feestjes, evenementen of vaste klusjes. Prima instelling toch? En met wat ervaring kom je vast wel ergens aan de bak. De vraag is alleen hoe je het voor elkaar krijgt. En dát wil hij graag. Wie ga je schrijven, bellen of mailen? Hoe presenteer je jezelf? Zeg je 'hoi ik ben DJ xxxx en ik wil draaien' of stuur je een mixtape mee? Etc. Etc.

Dus geef eens wat gestructureerde tips, is mijn vraag aan de heren pro's. Want als je al weet dat je aan 100 uur publiekservaring niet genoeg hebt, dan mag ik er van uitgaan dat je zelf wel e.e.a. van het vak weet en dat graag wilt delen. :)
      Dat vind ik nou een correcte & gepaste zing ! :cool:

Comment

Originally posted by Stefke View Post
        Wat ik me afvraag is of die 100 uur met of zonder sync knop is.
        Wat maakt dat nou uit? DJ zijn is 90% muziekkeuze, 10% techniek. Leuk dat je feilloos kan beatmixen, maar als je muziekkeuze bagger is kom je nergens.

Daarbij is het heel erg genre afhankelijk. Als je één genre draait en een koffer vol plaatjes met nagenoeg dezelfde BPM hebt, is meer dan de helft van je creatieve proces al gedaan door de producers van die plaatjes. Ik hou me liever bezig met muziekkeuzes terwijl ik allerhande top 40 hitjes door elkaar knoei dan met die beatmix. Of je nou 100 uur gedraaid hebt, meer of minder... lekker belangrijk. Kun je je publiek 'lezen' en de goede keus maken? Sync knopje? Yup. Enthousiast publiek? Yup en daar gaat het om.

Comment

Eens met rene, je moet als DJ je publiek uit hun dak kunnen laten gaan, daarbij maakt het niet uit of je nou kunt mixen of niet als je muziek keuze maar perfect is! daarnaast is het natuurlijk mooi meegenomen als je de plaatjes aan elkaar kunt draaien, maar of het een vereiste is? zet die kennis maar boven aan!

Comment

Onderscheid je van de rest. (Als dat nog kan?)
            Waarom zou zo'n club jou nemen en niet één van die honderden andere wannabe DJ's?
            Heb niks met DJen maar bedenk WAAROM ze jou zouden moeten nemen en geloof daarin en verkoop dat. Wie weet. ;-)

Comment

Working...
            X