Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mixen op pioneers

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mixen op pioneers

Hey,

ik ben al een tijdje bezig met het mixen van tracks op mijn Numark Mixtrack Pro en gebruik hierbij het programma Traktor.

Je kan via het programma Traktor het bpm zien, nou weet ik dat je hier niet blind op kan vertrouwen en op je eigen gehoor moet af gaan.
    Toch vraag ik me, uit nieuwsgierigheid, af: heb je bij CDJs ook de mogelijkheid om het bpm van de track te zien?

Mvg,
    Luc

(Alvast bedankt)

CDJ2000 (nexus) hebben dit in ieder geval wel

Comment

Alle cdj's van tegenwoordig (met uizondering van de 100's) hebben de bpm aflees mogelijkheid!

Comment

inderdaad Dj funkey , maar je moet wel weten. Dat je het zelf op gehoor moet doen, dat is het aller aller belangrijkste en dat is het betrouwbaarste.

Comment

Veranderd de bpm (waar je het afleest) dan ook als je de pitch verschuift? Misschien een hele simpele vraag maar ben gewoon benieuwd :)

Comment

ja, zeker en vast. Pitch verschuiven = versnellen = er kunnen meer beats in 1 minuut

Comment

Originally posted by Mathias Van Rechem View Post
              ja, zeker en vast. Pitch verschuiven = versnellen = er kunnen meer beats in 1 minuut
              En ja de bpm veranderd op het display van de pioneer als je de pitch verschuift, net zoals de bpm ook op traktor veranderd.
              Ik hoor vaak zeggen dat je moet leren mixen op het gehoor, maar als je de bpm al gelijk kan zetten dan is het voor een beginner al een stuk gemakkelijker om op het gehoor te leren mixen, als hij er niet echt op zit dan hoef je maar een klein beetje bij te sturen met de jog en als je dat onder de knie hebt dan kan je eens proberen te mixen zonder de bpm af te lezen.

Comment

Ik gebruik om eerlijk te zijn ook nog altijd de bpm-meter als basis. Ik start met de bpm meters gelijk te zetten, en daarna corrigeer ik op het gehoor.

Comment

Working...
                X