Announcement

Collapse
No announcement yet.

cd spelers iemand ervaring?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cd spelers iemand ervaring?

hallo. ik ben een beginende dj. ik draai nu ongeveer iets meer dan een jaar. ik heb in januarie de prachtige native instruments s4 mk2 gekocht. daar ben ik heel blij mee. alles word daardoor perfect geanaliseert. dat is erg fijn maar daardoor leer ik niet heel goed te beatmatchen. daarom dacht ik er over om een cd speler er bij te kope om het echt goed te lere. en die dan op de mixer van de s4 te zette. heeft iemand hier ervaring mee? en weet iemand welke cd speler daar goed voor is. het zou fijn zijn als deze speler traktor pro 2 kan ondersteunen en dat deze cd en ook usb leest. ik hoor graag van jullie

groetjes emil :)

dat is erg fijn maar daardoor leer ik niet heel goed te beatmatchen.
    Je kunt dat natuurlijk helemaal zelf manipuleren dus je hebt dan niet perse CD-spelers nodig, maar als je toch al langer de wens hebt om met CD-spelers te werken is het een optie.

CD-spelers die Traktor Pro 2 ondersteunen, dan moet je toch al gauw gaan kijken naar een tabletop speler die MIDI ondersteunt en dan moet je denken in een prijsrange van ongeveer 400 a 500 euro per stuk als je een beetje een leuk multimedia-ondersteunend model wilt hebben.

Persoonlijk zou ik eerst focussen op leren beatmatchen via je controller, is prima te doen. Zolang je niet te veel naar de waveforms kijkt en zoveel mogelijk op gehoor doet (dus ook pitchen, positie van je track veranderen en hotcues maken om makkelijk cueplay te kunnen starten) moet je al een heel eind komen.

Verder is het vooral een kwestie van oefenen en doorzettingsvermogen. Probeer bijvoorbeeld twee platen met verschillende BPMs (130 vs. 125 bijvoorbeeld) te mixen door op gehoor wat met je pitch te spelen.

Comment

hoi rick. dank je wel voor je snelle reactie. ik ga zeker probeere te beatmatchen op de s4 met de tips die je hebt gegeven. ik ben toch wel van plan om een cd speler te kope. ik zit nu op de denon dn s 1200. http://www.bax-shop.nl/table-top-cd/...t-details.html

hij hoeft niet perse met traktor pro 2 gestuurd worde (wat niet meer kan zoals ik het nu op de site zie staan) het is best een oude speler dus kan die ook nog goed usb's lezen?

groetjes emil

Comment

Heb zelf ook de dns 1200. Geweldige cd spelers voor de prijs. Echt spelers waar dingen opzitten waar je wat aan hebt zoals de toetsenbord aansluiting. Alleen de platter is even wennen

Comment

ik was inderdaad van plan om de dns 1200 te gaan kopen maar ze waren toch niet mijn smaak. daarom ben ik voor de sc2900 gegaan. wat ik wel bijzonder vind dat bijna alle denon producten een levertijd hebben van over de 4 weken. dus ik krijg de sc2900 pas over ongeveer 7 weken binnen dus dan kan ik er pas over oordelen.

bedankt voor je reactie

Comment

Denon viel altijd onder de D&M Group, maar is verkocht en zal binnenkort naar de InMusic group gaan, waar o.a. Akai, Numark en M-audio onder vallen. Momenteel is de overgang redelijk rond.

Momenteel beginnen de eerste leveringen weer binnen te komen, maar houd er rekening mee dat niet alle producten uit het Denon assortiment á la minute geleverd kunnen worden. :)

Comment

Dat wist ik inderdaad niet, Best wel interessant om te weten wat leveranciers allemaal doen :) Maar ik heb geduld 7 weken is niet heel erg ik heb een keer 12 weken moeten wachten voor een hoofdtelefoon plug (was overigens niet hier)

Comment

pioneer is overgenomen door edn chinees bedrijf bedrijf, a&h was ondert van denon , maar het is allemaal geen vooruitgang. Het viel mij op doordat de xone:o2 , een erg goede scratchmixer opeens weg was en een vriend van mij mij welke ook voor technics en pioneer heeft gewerkt zei dat pioneer nu chinees is en ze gooide al geen superdure condensatoren in hun produkten(denon wel) met hun elna simic in de voeding), maar ik hoop dat pioneer iig hun betaalbare segment, de nippon lxg blijft gebruiken en geen chinese troep erin zet, dan blijf je solderen.

Comment

Working...
                X