Announcement

Collapse
No announcement yet.

Verschillen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Verschillen

Hallo collega's,
    Ik ben sinds kort (ongeveer 1 jaar) DJ, en heb alleen maar les gekregen op een midi controller (Heb zelf de pioneer DDJ-SR) en werk met serato.
    Nu ben ik gevraagd om op een schoolfeest te draaien, en hier staat ook al een set (nexus 2000).
    Nu heb ik dus nog nooit op zo'n set gedraaid, en vroeg ik me dus af wat het verschil is tussen zo'n "gewone" set en een midi controller.
    Nu snap ik heus wel dat dit niet met een laptop is, en je muziek op een usb/sd moet zetten, maar het draaien zelf is in principe het zelfde toch?

Tim

P.s. Graag GEEN afkrakende reacties
    Dank je wel

De cdj 2000 kan je ook met je computer gebruiken hoor.

Nu twijfel ik alleen wel of serato ook ondersteund word met de cdj 2000 nexus. Maar je zou hiervoor even kunnen kijken hoe dat zit met een midi mapping.

Het werkt sowieso met de record box software van pioneer. Dus je zou al altijd met je laptop gewoon kunnen draaien zonder dat je een usb stick of zo nodig zal hebben.

Verder zijn de grootste verschillen het zoeken van je tracks.

Comment

om vlot te kunnen draaien is het misschien interessant om eens bij de eigenaar (bv een verhuurder) van een dergelijk toestel langs te gaan om vooraf te oefenen. Zo weet je waar de belangrijkste zaken voor dienen en waar je jou mag aan verwachten. Als de eigenaar er voor openstaat, heb je zelf kans dat je het gratis mag proberen (als je het in zijn bijzijn doet uiteraard).

Comment

Dank voor de reacties.
        Ik ga het zeker proberen.
        Ben om 11:10 klaar met proefwerken, dan even alles opbouwen (duurt tot ongeveer 14:00 ivm licht) en dan lekker de hele middag oefenen. begint om 19:00 (5 uur om te oefenen!!!!1 :D )

Comment

Serato 1.5 ondersteunt CDJ2k Nexus, zie deze bron.

- tip -
          Ik zou voor een backup zorgen. USB-stick met de mp3's die je sowieso wilde draaien. Zodat je dus altijd uit de voeten kunt zelfs als de verbinding met de CDJ niet of slecht werkt (kan ook door een (ver)storing zijn).

Comment

Eventueel zou je ook nog als back-up je laptop met eigen controler mee kunnen nemen, en deze inprikken op het mengpaneel van de nexus 2000 set.

Comment

Working...
            X