Announcement

Collapse
No announcement yet.

3 kwaliteiten muziek? online kopen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 3 kwaliteiten muziek? online kopen

Hallo,
    Ik draai volgende week bij ons in de discotheek op een hardstyle avondje, dus ik nu naar hardstyle.com (zowat hetzelfde als beatport) en nu kan ik kiezen tussen 3 kwaliteiten. 192 kbps, 320kbps, en WAV.
    Ik ben vrij nieuw als dj en dus nog niet echt bekend op dit gebied haha :)
    Maar weet iemand wat het verschil er tussen is? En wat ik het beste kan gebruiken met het draaien (Zaal in een redelijke discotheek, niet meer dan 60 man)

Ik hoor graag van jullie

Gr Esli

Het verschil tussen mp3 en wav is dat mp3 lossy, en wav losless gecodeerd is. Dat wil zeggen; tijdens het maken van het mp3 bestand is hoe dan ook data verloren gegaan. Zoals je waarschijnlijk wel snapt is daarom de kwaliteit van mp3 minder dan die van wav. Bij het maken van een wav is namelijk geen data verloren gegaan, en is dus van betere kwaliteit. Als je de mogelijkheid hebt zou ik lekker wave files kopen, die kan je later altijd nog omzetten naar kleinere bestanden...

Comment

Aha. Dank voor de uitleg. Weer wat geleerd :)

Comment

Originally posted by eweevers View Post
        Aha. Dank voor de uitleg. Weer wat geleerd :)
        Ja, je kan voor WAV gaan. Dat is qua geluidskwaliteit het mooist.

Bedenk wel:

WAV neemt meer ruimte in beslag en mp3 320 en 192 (waar ik voornamelijk mee draai) zijn kwalitatief ook goed genoeg.
        Maar zoals larsholm al zei, omzetten kan later nog.

Comment

Ik download altijd gewoon in 320kb/s aangezien ik ze toch als mp3 op mijn usb zet aangezien .wav gewoon teveel ruimte inneemt.
          Daarnaast is er praktisch geen mens op deze wereld die in een club het verschil tussen 320kb/s mp3 of wav hoord ;)
          Scheelt je dus weer al het werk van omzetten.

Comment

Voor dit soort muziek en plaatsen (en apparatuur) waar het afgespeeld wordt denk ik dat geen mens het verschil tussen 192kbps en wav hoort. :)

Comment

Als je wavs koopt kan je ze altijd nog converteren als ze mee moeten naar een gig. Wat het afspelen betreft ben ik het niet met bill eens. Als een locatie een fatsoenlijke set heeft staan, horen genoeg mensen dat het niet helemaal lekker klinkt...

Comment

Ook ik geloof er niet in dat ze het zullen merken.
                Op zoveel locaties zit er wel zoveel troep tussen of slecht in geregeld of geplaatst materiaal dat er daar al veel meer verkloot word dan dat je het met een goede 192 mp3 kan verknallen.

Super set goed spul en alles netjes 0db. Ja misschien hoor je dan een verschil ookal is het 110db

Dj alles in het rood. Spul wat bij elkaar gesprokkeld en geen idee hoe en wat het werkt laat staan deskundige inregeling. Vergeet het maar.

Zolang het niet onder de 192 komt en fatsoenlijk mp3 is en geen opgewaardeerd youtube mp3tje is er niets aan de hand.

Comment

Ik zelf ga nu voor het eerst draaien op een redelijk groot feest voor 1000-1500 man. Mij is vertelt dat je met 320 mp3 bijna geen verschil merkt. Tuurlijk is wav beter dat is niet te ontkennen maar met 320kbps kan je ook draaien is mij dus vertelt !

Comment

Voor wie meer over audio bestand types wil weten. :)

Comment

Working...
                    X