Announcement

Collapse
No announcement yet.

Digitaal draaien via je computer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Digitaal draaien via je computer

Originally posted by DJ Dyno
    Sorry, maar er gaat niets boven het draaien met vinyl !
    Oke ben ik ook met je eens, maar dat is dan ook omdat ik een vinyl dj ben, maar ik denk dat het voor bijv. dj's van een drive in show echt wel handig is hoor, je hebt alle soorten muziek bij de habd en vind nummers met een paar seconde, reuze handig natuurlijk met een drive in show i.v.m. verzoeknummers ofzow.

Comment

absoluut!!! handig voor drive inn als je anders ongeveer een koffer of 6 mee neemt heb je nu alleen 1 flight case met je speler is idd makkelijk

Comment

Natuurlijk hebben jullie allemaal gelijk, het was ook mijn persoonlijke mening !!

Comment

vinyl blijft het mooiste maar als dat niet wil is digitaal draaien ook een makkelijke oplossing als je alles voor handen hebt maar geen vinyl kun je altijd nog net de finale kras van stanton draaien het is een eenmalige uitave maar je kan de kosten er op een gegeven moment er toch wel uithalen.

maar voor mij only vinyl en ook wel cd's

Comment

PC DJ introduseert een programa: PCDJ SCRATCH V2 waarbij je je draaitafels op je computer kunt aansluiten...moet je wel digitale draaitafels hebben b.v. de Gemine PDT-6000.

Je hebt het idee dat je met vinyl draait maar je draait dus Mp3-tjes.....

(dit is wel een zeer prijsige optie....maar als je het geld hebt is het cker een aanraden :) )

kijk voor meer info op: http://www.pcdj.com/Products/scratch.asp

Comment

Ik RAAD DE DJ CONSOLE AF!!!!

Heb um zelf getest, volgwens mij zitten er al 2 geluids kaarten in, en heeft best veel fucties, het werkt goed samen met Virtualdj, wat ik persoonlijk een erg goed programma vindt.. Maarv de Dj console is zeer slechte kwaliteit, de jockdials doen vaag knoppen reageren na een tijdje niet goed, als je meer wil weten waar je um niet aan moet schaffen. www.virtualdj.com bij de forum.. dan zie je vanzelf een forum over hercules staan.. persoonlijk zou ik dan voor de behringer gaan de nieuwe, ik doe ook veel digitaal.. heb zowat alles al uitgetest... en TIME CODED Vinyl wordt het helmaal, 2 timecode platen *echt vinyl*, gaat gewoon op de draaitafels, en alles loopt via een tussen geluids kaart.. en je laptop, en stukje software.. dus laad je zeg maar Mp3's Op je vinyl :P

Dus als je in een discotheek gaat draaien zal je tegenwoordig veel Time coded vinyl tegen komen steeds meer *in den haag dan* gaan er mee draaien, 2 platen mee, laptop externe HD met 250 gig aan muziek.. en draaien maar :-), hoop voldoende info gegeven te hebben..

Sorry voor de edit :)

Ff terug komen op DJ CASE.. valt mee alleen laptop is duurste.. timecoded platen zijn 16 euriez stuk... externe hd tjaa. je moet het aanschaffen maar dan hebbie wat.. Zelf doe ik al me platen gelijk opnemen naar Mp3 320 kbps.. :)

groetjes A.Bos

Comment

Ik heb ook gewerkt met virtual dj en software werkt allemaal perfect!!
                Ik hoor alleen wel eens van mensen dat die hercules console wat minder is.

Wie iemand de prijs van die Numark ?

Alleen als ik jou was zou ik voor de Numark gaan of echt (met) cd spelers kopen/draaien.

Die numark is echt vet 8O ,

Je kunt veel beter direct een goede wat duurdere cd speler kopen dan een goedkoop gaar ding, en onthou goedkoop is (meestal) duurkoop!!

groeten Erikjan

Comment

tsss....net bij de vroom en dreesman geweest, raaraaraa wat zag ik daar!

de Hercules DJ console voor € 195,- 8O, duur ding!

kun je beter die van de mediamarkt halen, zelfde idee en ziet er mooier uit!
                  ook een goed software pakket erbij en voor de prijs van € 69,-

Mogelijkheden zijn hetzelfde!

Comment

Hoe werkt dat precies met het draaien met een laptop en echte draaiatafels met time-coded platen?

Wat heb je hier allemaal voor nodig, en hoe sluit je dit aan?

Comment

Originally posted by HJ_Wildervank
                      Hoe werkt dat precies met het draaien met een laptop en echte draaiatafels met time-coded platen?

Wat heb je hier allemaal voor nodig, en hoe sluit je dit aan?
                      Virtual DJ 2.0 en hoger o.a. ondersteunen die time-coded platen en zelfs CD's. Met CD's moet je wel eentje hebben die kan scratchen, heb het met een Gemini CDJ20 geprobeerd maar dat werkte niet echt helemaal netjes.

Het idee is dat je van je vinyl decks een kabeltje trekt naar de line-in van je geluidskaarten (Met Virtual DJ heb je er echt 2 nodig), en eventueel een splitje maakt naar de mixer als je met 'echt' vinyl wil blijven draaien. RIAA preamp doet VDJ in ieder geval wel, kweet niet wat BPM en PCDJ ermee doen. Nadat je alle muk aangesloten hebt kun je met je platen draaien zoals je normaal ook draait, dus je naald verplaatsen enz. werkt allemaal (heb het met de CDJ geprobeerd, als ik met de CD naar 3:40 cue gaat het programma ook naar 3:40). Loopjes werken misschien iets anders, niet echt uitgebreid geprobeerd.

Ben zelf nogal een voorstander van digitaal draaien, wat er al gezegd wordt: een PC in een 2 of 3HE, een versterkertje in 2HE en bovenop nog een mixer, en als je echt wil beuken pak je d'r een externe controller bij zoals de Numark DMC1...

Voor de prijs van die Numark kan ik een systeem samenstellen dat echt 10.000x beter is (mét TFT en eventueel touchscreen) en wat meer giegjes aan HDspace biedt. 1500 euri is veel voor een DJ rig...

Comment

Nou, daar gaan we weer!! PC of Platen..... antwoord lijkt me duidelijk inmiddels, dus daar kunnen we over ophouden.

Het voordeel blijft natuurlijk voor een drive-inn show dat je niet met al je bakken cd's moet gaan slepen om toch maar dat ene verzoekje bij je te hebben, en daar is de pc een uitkomst. Doe wat dit betreft niet te moeilijk!
                        Neem een P4 processor 2400(is meer dan genoeg) 256MB erin en een berg HD ruimte. Voor een geluidskaart neem je dan een soundblaster, type "simple". Dat is alles wat je nodig hebt voor bv PCDJ van Numark.
                        Dit programma geeft je eigenlijk een dubbelle cd speler met alle mogelijkheden. Je kan dit met de muis bedienen, maar ook met het toetsenbord want daar zijn stikkertjes voor te krijgen zodat je keyboard zeg maar de controller word. Start is dan ook gewoon direct start en ook alle ander functies zoals pitch en search werken gewoon als een trein.
                        Van je geluidskaart leg je twee kanalen naar je mengpaneel en in de config van PCDJ geef je aan hoe de soundcard moet uitsturen.

Nu kun je van internet een leuke trail halen maar die is beperkt. Als je PCDJ Red koopt dan kun je ook realtime loops maken met 1 druk op de knop, kun je echt leuke dingen mee doen zoals reverse loop zonder dat je muziek begint te haperen. Nog een druk op de knop en het nummer loopt gewoon verder. Wil je echt alles makkelijk bedienen dan is er een controller op de markt maar die kost een paar cent natuurlijk.

Zo, En dat is nu de laatste keer dat ik het uitleg!!! :!:

PS: Zorg wel dat je mp3'tjes minimaal 192kB zijn anders heb je kans dat sommige functie's niet werken!

Comment

Working...
                        X