Announcement

Collapse
No announcement yet.

Waneer mag je jezelf "DJ" noemen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Volgens mij kan je zelf slecht zeggen dat je een DJ bent, OK, je kan wel zeggen dat je DJ bent, maar het 'publiek' bepaald toch of je de naam DJ mag dragen. Jij kan nog vinden dat je kut draait, maar misschien vind het publiek het helemaal geweldig en leg je voor jezelf de lat te hoog (kan natuurlijk ook andersom).

Effe kort: Of je DJ bent, hangt af van het publiek

Comment

Eigenlijk is het heel simpel.

Je bent het of je bent het niet!

Comment

Originally posted by DJ Kone
        Eigenlijk is het heel simpel.

Je bent het of je bent het niet!
        maar waneer ben je het :wink:

Comment

Originally posted by DJ-Banana
          kinderen vinden zichzelf ook stoer als ze een feestje draaien en noemen zich gelijk DJ's.
          wat ik bedoel met draaien is snel het geluid van het ene nieuwe liedje harder en het andere gwoon uitzetten.
          wat ik zoals de meeste hier denk ik niet echt draaien noemt.
          maareh zoals een jokey zijn paard behandelt bedoel je in de race of erna want tijdens de race worden die beesten hard gesclagen de meeste paarden houden er een hele grote blauwe plek aan over maar om dat het haar ervoor zit zie je die nie (slim :P )
          ff offtopic. het haar van een paard word altijd in knotjes gedaan of gevlochten ofzo, omdat het dan a niet in de weg zit b het er netjes uitziet c minder weerstand.

ik weet geen fuk van paarden, nooit gereden of wat dan ook, maar zelf ik weet dat :P

Comment

Lekker boeiend :roll:

Comment

Ik denk dat je pas een dj ben, als je de perfecte balans kan vinden tussen de verdeelde smaken van t publiek. Je zal (met een drive in) vaak hebben dat de verschillende stijlen p.p. flink uiteenlopen. Wanneer je iedereen tevreden wilt houden moet je dus goed daarop in kunnen spelen. Om dat goed te doen is iets heel leuks uitgevonden: Mixen! :idea: :wink:

Dus t zijn zeker wel meerdere factoren!! K denk ook niet dat er een moment is, NU BEN JE DJ. Je groeit in t vak en je kan dat vak steeds beter en beter uitoefenen!

Comment

Originally posted by FuriousB
                Ik denk dat je pas een DJ ben, als je de perfecte balans kan vinden tussen de verdeelde smaken van t publiek. Je zal (met een drive in) vaak hebben dat de verschillende stijlen p.p. flink uiteenlopen. Wanneer je iedereen tevreden wilt houden moet je dus goed daarop in kunnen spelen. Om dat goed te doen is iets heel leuks uitgevonden: Mixen! :idea: :wink:

Dus t zijn zeker wel meerdere factoren!! K denk ook niet dat er een moment is, NU BEN JE DJ. Je groeit in t vak en je kan dat vak steeds beter en beter uitoefenen!
                Om een goede drive-in-show te hebben hoef je echt niet te kunnen mixen naar mijn idee.

Comment

deze tekst vond ik ergens op internet van een bekende naam, weet alleen ff niet welke.

Ik kom de laatste tijd weer akelig vaak de vraag tegen
                  hoe je nou begint met dj'ing. Het antwoord is eigenlijk
                  heel simpel, gewoon doen ;-)
                  Helaas hebben veel mensen het geduld niet in zich om zelf
                  uit te vogelen hoe je nou precies moet beginnen.
                  Nou met deze tutorial leer je de basis van het draaien en
                  ben je binnen no time een wereld beroemde dj. (dat laatste lieg
                  ik dat ik barst maar dat doet er niet toe ;-) )

Hoe gaan we beginnen.

Behalve dat je dj gear en platen nodig hebt in eerste
                  instantie is het mischien ook wel even slim om er bij
                  stil te staan dat 98% van de dj's nooit ontdekt zal worden.
                  Behalve talent heb je ook nog een hele hoop andere dingen nodig en dat zijn de contacten in het wereldje. Helaas zitten we hier niet op een curses "hoe doe ik sociale contacten" op dus dat laten we even oor wat het is. Ga er maar vanuit dat je net zo zal moeten slijmen om aan de bak te komen als bij de bank voor een miljoen.
                  Dj'en zorgt vaak voor een hoop teleurstellingen en vaak is
                  het toch niet helemaal wat mensen er van gehoopt hadden.
                  Platen kosten je immers klauwen vol geld en vaak draai je de
                  eerste paar keer op feestjes waarvan je denkt, hier zou ik nog
                  niet dood gevonden willen worden en de aandacht van vrouwen valt
                  ineens zwaar tegen in tegenstelling tot het beeld wat je had van
                  vrouwen verslindende dj's. De bakken met geld willen maar niet
                  komen terwijl je je suf loopt te oefenen op je kamertje.

Bovenstaande klinkt mischien allemaal een beetje ontmoedigend
                  maar het gebeurd maar al te vaak dat mensen willen gaan dj'en
                  omdat een ander het ook doet. De wijze tip van vandaag luidt,
                  als je het daar voor doet begin er niet aan want dan red je het
                  nooit.

Comment

Wijze woorden :lol:

Comment

Originally posted by jerome10
                      ik vind dat je iemand DJ mag noemen als hij weet wat hij doet met de muziek hoe je moet mixen en hoe je inspeelt op het publiek.een DJ is meer dan een plaatjesdraaier je moet het voelen het is een way of life.....als andere mensen je mixtechnieken waarderen en vinden dat je er voor moet gaan dat zijn elementen om jezelf een DJ te noemen........groetjes jerome leiden
                      __________________________________________________ ___________

als ik niet veel mag zegge hoor maar de meeste djs zijn tog wel plaatjes draaiers ja of je moet op je pctje of met je cdspelertjes draaien.

maar ik vinddat jejezelf een dj mag noeme als je dj battle na battle na battle wint en je van alle kanten hoort je bent goed :lol:

Comment

Ik vindt je bent een DJ maar of je een goede DJ bent is de vraag ;)

Comment

Originally posted by DJ_JOHAN_TUNEZ
                          ik vinddat jejezelf een DJ mag noeme als je DJ battle na battle na battle wint en je van alle kanten hoort je bent goed :lol:
                          jij noemt jezelf DJ; win jij dan ook DJ battle na DJ battle en hoor jij van alle kanten dat je goed bent :?:

Comment

ik kan me niet herinneren van wie die wijze woorden waren.. van een bekende urban/latin house dj dat weet ik wel.

Comment

Als je enige ervaring hebt met draaien in dicotheek of radio, of elders waar dit van toepassing is, enje kan redelijk inspelen op het publiek, vind ik dat je jezelf DJ mag noeman, maarja ieder zn mening, maar dit is hoe ik erover denk :wink:

Greetz: FeY

Comment

Het is ook een beetje in welke kringen je je begeeft. In mijn omgeving (vrienden, klasgenoten) noemen ze mij DJ, maar ik zou me geen echte DJ durven noemen op dit forum (wanneer ik kijk naar bijv. Stephanie en Marcel :wink: )

Comment

Working...
                                X