Announcement

Collapse
No announcement yet.

HOE? Vocal Removing ???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HOE? Vocal Removing ???

Hoe kan je de stem uit een nmr weghalen en zorgen dat je alleen het instrumentale gedeelte hebt. En hoe kan het andersom dat je alleen het stemmetje hebt? Ik ben net bezig op het gebied van produceren zou dit graag willen weten :)

Alvast Bedankt,

Volgens mij moet je dan de accapela- of de instrumentale versie van dat nummer hebben....

volgens mij kun je dat niet zelf met een programma doen :?

(dit is voor verbetering vatbaar :wink: )

Comment

je moet instrumental version hebben !
      enne daar zijn speciale kasten voor die dat doen zijn ook een stel voor je pc maar halen maar de helft van de stem weg !

Comment

Die halen alleen specifieke frequenties weg. En aangezien er genoeg instrumenten in hetzelfde frequentiegebied zitten hou je daarna niet echt iets fatsoenlijks over.

Naar ik heb begrepen zijn er wel enkele dure programma's die dicht in de buurt komen van wat je graag zou willen.

Je kunt de nummers uiteraard ook zelf opnemen (instrumentaal) :wink:

Comment

Winamp heeft een plugin dat je de instrumental/karaoke versie krijgt en als je die dan opneemt.

Comment

Jongens, ik zal zo vriendelijk zijn om dit meteen en voor altijd de kop in te drukken.

Dit is gewoon onmogelijk. Zelfs in de meest geavanceerde opname en productie studio is dit niet mogelijk zonder de zuiverheid van de muziek (of andersom van de stem) aan te tasten.
            Het is namenlijk niet voor niets dat er tegenwoordig op meerdere sporen word opgenomen (al sinds de Beatles) dan kun je per spoor aanpassingen doen. Zijn alle sporen eenmaal samengevoegd dan is elke aanpassing van invloed op het totaal (omdat je niet meer per spoor werkt).

Zie het als een afbeelding bewerken in photoshop. Je kan per layer alles aanpassen, maar heb je het eenmaal samengevoegd dan ben je gewoon klaar!!

Als hier nu nog vragen over zijn weet ik het ook niet meer, dus gewoon op zoek naar accapella's en instrumentaaltjes!!! :P

Comment

ok thanks ik weet genoeg :D

Comment

Geen dank, doe maar een biertje!!

Comment

Kheb een programma die dat kan en het komt zeer slecht uit maar dat wiste jullie al

Comment

en als het al kon bijv met wavelab ben je jaren bezig om de frequenties te knippen!!!

er zijn gewoon site's waar je de accapella's kunt bemachtigen zoekt en ge zult vinden ;)

Comment

wat je evt. wel zou kunnen doen.. ckr niet voor honderd procent is gwn de low en high uit een nmmr halen zodat je de mid, die vaak de vocal is overhoudt.. maar je houd ckr ook nog wel wat anders..

Comment

Blackbelly, sorry hoor...

Willen we nu serieus met muziek werken of willen we blijven prutsen?

Doe het ALSJEBLIEFT gewoon in 1 keer goed.

Comment

haha.. rustig maar hoor tis btw blackbeRRy en zoals al eerder in dit topic was gemeld is er geen manier voor

Comment

conclusie: er is geen goede manier om de vocals uit een nummer te halen, je zal dus op de een of andere manier (b.v. downloaden) aan de instrumentale versie moeten komen....

Comment

Oke, zijn we het el nu ovel eens dan?

...en ik schlijf het WEL goed hoor, Blackbelly 8)

Comment

Working...
                              X