Het forum is niet langer in gebruik. De informatie op het forum blijft beschikbaar, maar het is niet langer mogelijk om te reageren. Voor het laatste nieuws, achtergronden en advies verwijzen we je graag door naar onze website, blog en het keuzehulp-overzicht.
Ik heb 1 jaar lang wat binnen familie en vriendenkring gedraaid voor 40 euro. Heb dus genoeg tijd gehad om meer ervaring op te doen. Zaterdag ga ik voor het eerst bij onbekenden van mij draaien en dat zal 70 euro gaan kosten. Daarna wil ik wat hoger gaan zitten met mijn prijzen. Ook omdat mijn aanbod qua muziek hoger is.
Ik draai nog niet al te goed maar als het van 8 tot 2 is ongeveer 100 a 150 euro
dat is toch wel nice! Ik bedoel volgens mij ben jij ongeveer even oud als ik (15 jaar) toch? En als je nou zou uitrekenen wat het minimale uurloon is voor een 15-jarige, dan is dat rond de 3 euro, dus dat zou betekenen dat je 6x3=18 euro zou krijgen... dat is echt veel! Ik bedoel als je elke week een keer geboekt staat, krijg je zo die allen&heath-mixer van 2000 eurootjes erbij :D
op mijn 8e me mengpaneel gekocht op een rommel markt, en wat cd's
toen steeds vdr gegaan.
op me 12e op kleine feesjes gaan draaien op buurdhuizen enzo, en als je geluk heb gaat het balletje rollen, toen kwamen er schoolfeesten op me 13e/14e.
ben nu 16 en mag beginnen in discotheek.
spreek met de schoolfeesten een vaste prijs af.
ik heb er zwaar veel lol in, draai ook vaak genoeg gratis...
ik vind persoonlijk veel draaien+naamsbekendheid belangrijker dan geld..
wat vinde jullie de klasse van een "beetje kunnen draaien"??
zegmaar, een schematja, met bedrag erbij, moeilijk uit te leggen, als je het snapt.. dan snap je me wel:)
wat vinde jullie de klasse van een "beetje kunnen draaien"??
zegmaar, een schematja, met bedrag erbij, moeilijk uit te leggen, als je het snapt.. dan snap je me wel:)
Is geen schema voor...
Prijs is voornamelijk afhankelijk van de marktwerking (wat is de vrije economie toch mooi!!). Hoe meer je gevraagd wordt als dj, hoe meer je kan vragen. En of je veel gevraagd wordt hangt weer af van je kwaliteit, orginalieit, je PR en zaken die je onderscheiden van andere dj's!
Maar geloof me, er zijn honderden gastjes die zoals jij bezig zijn. Dus maak je geen illusies met je prijs. Ik denk dat je heel erg blij mag zijn als je je kosten voor cd's (natuurlijk draai je netjes met gekochte nummers!!) en je apparatuur eruit haalt. En zelfs dan ben je al een uitzondering. De meeste moeten er geld op toeleggen!
Vast in een discotheek draaien is trouwens meestal ook geen vetpot. Voordeel is wel dat je iedere week werk hebt, maar vaak tegen een lagere prijs dan losse boekingen!
ja ok:)
maar ik vind het toch prima op me 16e,
ik haal me cd kosten er wel uit,
en gratis te drinken.
en dan losse boekingen er nog naast, van een paar middelbare scholen.
mijn "concurrentie" is hier in de streek niet zo hoog, allemaal gassies van 15/16/17 die net beginnen, en de oudere dj's draai ik dan weer samen mee hier.
mooi geregeld toch:)
Ik draai vaak op schoolfeesten. Ik vraag daar ongeveer 50 euro per avond[ik ben nog lang niet zo goed als jullie...], maar meestal krijg ik wel 20 euro extra van de organisatie :P
ja ik draai nu gemiddeld 1 keer per 2 weken en verdien dan ong €50 en daarmee koop iik de ene keer muziek en dan dj gear maar idd er is veel geld uit gegaan:P :lol:
Ik heb eigenlijk alles al meegemaakt... van voor nix draaien in een buurthuis of voor vrienden tot grote party's voor 1400 Eurie... en dan kennen ze me maar in een kleine kring... Ik draai party's en in clubs voor swingers (de sexparty's dus) en zou het eigenlijk voor niets moeten doen met al die lekkere blote mensen voor mijn neus, maar de auto moet toch rijden en een hambrger op zijn tijd is ook wel lekker,,,,, .... dus geld moet er ook komen... Hoeveel je mag en kan vragen hangt helemaal van de onstandigheden af en een hoop andere faktoren... Schaam je niet om in het begin voor nix te werken, maar als ze je gaan vragen ga je gewoon elk jaar je prijs wat opdrijven... de jongens die grote namen hebben verdienen heel verschillend sommige staan nog steeds voor 400 eurie op een party, maar er zijn ook gages van ver boven de 20000 eurie neergeteld...
veel plezier met draaien!!!!
Comment