Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips voor mic talks tijdens het drive-in draaien

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Tips voor mic talks tijdens het drive-in draaien

Mijn vraag aan jullie is: Hebben jullie tips voor het praten door het "lulijzer"?

Als ik drive-in draai kondig ik sommige plaat aan of af en betrek ik soms het publiek wat erbij met een soort spelletje maar ik wil weten of er meer "technieken" etc.. zijn?

Dus als jullie wat weten, tell me :lol:

B.V.D. :wink:

Niet te veel euhm.... euhm.... euhm... zeggen ;)

en duidelijk praten ;)

Comment

Zelf als Trance DJ heb ik er weinig ervaring mee, maar aangezien jullie vaak samen draaien, laat de één dan the talk doen, terwijl de ander draait. Kijk eens naar wat DVD's van dance events, en als je de kans hebt, ga dan zelf eens naar een Drive-Innetje...

Wat het opzich ook altijd goed doet, tenminste als ik draai op een drive-in zijn de stukjes van (bijvoorbeeld) Ali Osram, hoef je zelf niet te lullen... :)

Comment

Hier heb ik ook wel over zitten nadenken..zou fijn zijn als er wat tips zijn..die eerste tip is al een goeie:P

Ben benieuwd

Comment

Heb laatste de finale van een dj contest gedaan van een discotheek waar toch regelmatig de mic gebruikt wordt.
          Enkele citaten die ik gebruikt heb:
          "Let the DJ know how you're feeling tonight."
          "Ow Yeah"
          "Here we go again"

Het leukste is om die dingen te zeggen op het einde van een break vlak voor een hoogtepunt

Comment

Ok, mensen bedankt voor de tips. als ik weereens ergens draai ga ik het proberen :wink:

Nog meer mensen die wat weten?

Comment

hmm mic talk is lastig ik kan 5 minuten dom lullen voor door de mic zonder dat iemand eigenlijk door had wat ik nou eigenlijk bralde das een optie

heb een film van afgelopen vrijdag

die film moet je maar effe kijken/luisteren en vertel mij wat ik zeg ;)

wie het weet krijgt een masterclass

(over de masterclass kan niet worden gecorenspondeerd de dj neemt geen verantwoording voor vervoer van naar de discotheek/roadshow/promoshow)

big fun!!!!!

Comment

Meestal als ik draai staat er een MC.
                Net als bijv. bij een live-set van Carl Cox.

Het grote voordeel daarvan is dat hij zorgt dat het publiek nog net ff wat meer uit hun plaat gaat :D .

En altijd engels lult. Whahahahaha.
                Is wel altijd leuk. :D

Comment

mc is idd erg makkelijk wijals partyjocks moeten het maar zelf doen eigenlijk zijn we mc en dj in 1 :lol:

Comment

Vrolijke kreten gebruiken.....niet plaatje aan- en afkondigen.
                    Mensen aandacht geven, geen intro's gaan vollullen zoals op de radio m,aar beetje mc-en....korte vrolijke dingen. En ga anders maar es mee :)

Comment

Originally posted by Stephanie!
                      Mensen aandacht geven, geen intro's gaan vollullen zoals op de radio, maar beetje mc-en....korte vrolijke dingen.
                      Dus dingen brullen of ze het leuk hebben etc...?
                      Of een soort spelletje "als ik zeg hee zeggen jullie hoo" (beetje leip voorbeeld) maar dat soort dingen?

En ga anders maar es mee :)
                      Graag :D
                      Ik spreek je wel op msn :P

Comment

Originally posted by marcello
                        die film moet je maar effe kijken/luisteren en vertel mij wat ik zeg ;)

wie het weet krijgt een masterclass
                        Over onverstaanbaar lullen gesproken... :wink:

Euh, wat je zei:

Jah mensen blijf lekker springen dit was YMCA, dat is knap overwacht, blijf lekker luisteren dit is DJ Xray met veel the vibe, jongens hij gaat echt super, ots laaat je horen, ok komt ie, POMPUH!!

Dit is wat ik ongeveer verstond, als dit het is; lekker nederlands dan :P
                        Zal wel compleet fout zijn... :wink:

Comment

Vind het knap dat je dat verstaat Case :D

Comment

Originally posted by DJInsidious
                            Vind het knap dat je dat verstaat Case :D
                            vaak luisteren :wink:
                            Ik wil die master class winnen :lol:

Comment

Wat houd het eigenlijk PRECIES in Marcel?

Comment

Working...
                              X