Announcement

Collapse
No announcement yet.

Equalizer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Equalizer

Hey mensen,

Ik heb op me nieuwe mengpaneel teveel bass zitten als ik de EQ op default heb staan. (het dreunt gewoon)
    Ik heb geen versterker maar gewoon een stereo erop aangesloten.
    Met de stereo heb ik ook de opties op default staan en toch kan ik dit hier niet lekker mee instellen.
    Mijn vraag is kan ik ook een Equalizer erop aansluiten of heb ik dan per se versterker nodig. Ik zou ook niet weten hoe ik deze zou moeten aansluiten. Heb niet echt ervaring met Equalizers dus zou graag meer info over dit willen hebben.

Groeten Erikjan

Naar mijn weten kan je er gewoon een eq tussen zetten, heb ik nooit problemen mee gehad.

Achter in je eq zitten 2 paar (of 4 paar) tulp aansluitingen. Dit zijn de meeste, er zijn natuurlijk ook andere connectoren mogelijk, maar hier ga ik even vanuit.

Je sluit de uitgang van je mengpaneel aan op de line in van de eq, de line out van de eq sluit je aan op de line in van je versterker en klaar.

Oh ja, als je eq niet lijkt te werken, kijk dan even of alle drukknopjes wel goed staan, als er wel eens iemand niet weet hoe dat ding werkt en die gene hem probeert uit te zetten wil het nog wel eens mis gaan. (Dat gebeurt mij regelmatig op de roeivereniging ;) )

Edit:
    wat ik nog vergeten was, er kunnen ook nog extra tulp aansluitingen op zitten voor je tape recorder (of minidisc of ...) die heb je in proncipe niet nodig !!

Comment

Voor dj-gebeuren kun je m het beste tussen de mixer en de versterker* zetten idd. Tulp zul je naar mijn idee niet zo snel tegenkomen, tenzij het een HiFi-ding is en die zie je tegenwoordig nauwelijks meer (nieuw). Leuke eq's zie je bijv bij DBX maar ook Behringer heeft tegenwoordig leuke dingen. Veel eq voor weinig geld, bijv een geïntegreerde feedback-detector (voor zover dat werkt, heb geen ervaringen met die optie).

*) AUX-input van je stereo kan natuurlijk.

Comment

Als ik met wessel draai hebben we een hifi ding, werkt goed trouwens!

idd gewoon tussen de output van je mengpaneel en de input van je stereo/ versterker :wink:

SUC 6 ermee! :D

Comment

Ik werkte idd ook met een hifi eq

en idd je ziet ze tegenwoordig alleen nog met tulp in combinatie met andere stereo / hifi -componenten, of ingebouwd in een stereo-toren.

kan leuk effect geven, een bas boost, of juist meer hoge tonen, geeft een leuk effect, kan je je freqenties aanpassen aan je draaistijl enzo...

maar niet echt mijn prioriteit eigenlijk ;)

Comment

Ja ik werk met zo'n hifi ding 25 euri bij marktplaats ;)

Werkt perfect!! Gewoon tussen je mengpaneel en je versterker zetten. Heb hem hier altijd aanstaan de bassen staan altijd naar beneden. Voor onze buren ;)

Comment

Die Behringer leek mij ook al wat. Is opzich ook niet duur. maar die is volgens mij niet met tulp maar met xlr aansluitingen.
              Heb GEEN versterker maar stereo :wink:

ff xlr na tulp plugjes kopen dus

Comment

Originally posted by EJAY
                ff xlr na tulp plugjes kopen dus
                Weet niet of die er zijn...
                Ik heb ze tenminste nog nooit gezien!

Comment

zeker weten, die had ik ook nodig om me stereo aan te sluiten op me (behringer) mengpaneel.
                  Xlr plug waar je tulp insteekt dus!

Comment

Alle verloop-pluggen die je kan bedenken zijn gemaakt!!

Sommige zijn wat duurder (en dan praat ik niet over 30 euro ;) - eerder 100 :? )

maar XLR - tulp zal rond de 6 euro liggen denk ik. een andere optie is om gewoon een kabeltje te kopen dat dit verloop vanzelf maakt, scheelt weer wat kwaliteitsverlies !

Ik heb zelf ook een hele rits van die verloopdingen liggen hier, heb ik ook wel nodig met dit mengpaneel, daar zitten alleen 6,3mm Jack's op, dus verloopjes 6,3mm jack plug MONO - tulp contra. Geen probleem!

Comment

Originally posted by NBeat
                      Alle verloop-pluggen die je kan bedenken zijn gemaakt!!
                      En anders maak je ze zelf ;) ;)

Comment

dna kom je vaak redelijk duur uit hoor, zeker als je een beetje fatsoenlijke kwalitieit wilt en niet van die plastic dingen +'

Comment

Nou, dat betwijfel ik...

Comment

Ik ook eigenlijk NBeat, je kunt mij niet vertellen dat je goedkoper bent met een kant-en-klaar kabeltje... Kan bijna niet.

Comment

kabeltjes zijn duurder dan verloopstekkertjes, verloopstekkertjes zelf maken kan bijna niet (fatsoenlijk). zelfgemaakte kabeltjes zijn duurder dan kant en klare verloopstukken. Zeker als je fatsoenlijke kwaliteit pluggen neemt en geen plastic rotzooi !!

Comment

Working...
                              X