Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj naam beschermen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj naam beschermen?

Wie heeft zijn dj naam beschermd? De meeste niet. Maar wat komt erbij kijken als je een plaat uitbrengt? Moet je je naam dan wel beschermen? Want ik zit nu dus hoogstwaarschijnlijk met dat probleem..... Ik draai onder Gio en dr is dus ook al een andere dj Gio (belgie) en die heeft zijn naam beschermd, dus kan ik waarschijnlijk op zoek naar een andere naam :cry:

Wie heeft daar hier ervaring mee en weet hoe je in zo'n geval het beste kan handelen met je naam vast leggen?

mm het is denk ik moeilijk om je naam vast te leggen.... Ik sta ingeschreven bij de kvk dus dat kan me misschien een klein beetje beschermen... daar kunnen ze de datum nagaan sinds wanneer ik die naam gebruik... maar volgens mij is dat erg moeilijk. Ik hoorde wel dat je bv een naam kan later registreren... zo is bitte ein beat geregistreerd een tijd geleden voor heel europa... maar dan ben je wel 1500 euro verder.

Comment

is er ergens een site waar al bezette dj namen op staan? of niet

Comment

ja!!

google ;)

gewoon je gewenste naam intikken en zoeken maar :P :P

Comment

ff een fabeltje uit de wereld helpen. Namen worden NIET beschermd door je simpelweg in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

Volgens de Handelsnaamwet mag je je niet inschrijven onder een naam die al is ingeschreven of onder een naam die zo sterk lijkt op een reeds ingeschreven naam dat er verwarring kan ontstaan.

Wanneer je je gaat inschrijven zal de Kvk enkel kijken of er al een bedrijf met letterlijk dezelfde naam staat ingeschreven bij die vestiging van de Kvk. Dus niet landelijk en niet naar kleine afwijkingen. Daartoe kun je een landelijk handelsnaamonderzoek laten uitvoeren door de kvk, maar daar zijn kosten aan verbonden (ong 80 euro geloof ik).

Namen worden pas echt beschermd door ze in te schrijven als merknaam bij het Benelux Merkenbureau

Voor meer info check : www.kvk.nl en/of http://www.bmb-bbm.org/nl/pages/index.htm

Comment

Originally posted by joatg
            is er ergens een site waar al bezette DJ namen op staan? of niet
            Je kunt bijv. online het Handelsregister van de Kvk bekijken

Comment

ja de kvk beschermt er niet tegen maar legt wel een datum vast voor als je de discussie krijgt wie de naam langer gebruikt en bv hoe proffecioneel je bezig bent.

Comment

en btw toch nog een duur geintje bij de Benelux Merkenbureau... dat is niet voor iedereen nodig.

Comment

Daarbij ligt het ook maar helemaal aan de naam die je gebruikt. Wanneer er een tweetal dj's jippiedepippiemallepietje heten en allebei landelijk actief zijn zullen er eerder problemen ontstaan dan wanneer het om de naam DJ Jan gaat en het allemaal locale helden betreft. Daar zijn er zeker 100 van in Nederland en een DJ Jan in Hoogeveen heeft er geen last van dat en in Maastricht ook nog een DJ Jan is die in de locale jeugdsoos draait.

Of zoals de Kvk dat verwoordt:

De vestigingsplaats en de activiteiten van de onderneming spelen vaak een belangrijke rol. Twee cafés met als handelsnaam 'De rode leeuw' in dezelfde straat kan natuurlijk niet, maar een café 'De rode leeuw' in Maastricht en een café 'De rode leeuw' in Groningen zullen mensen niet gauw met elkaar verwarren.
                  Bron: www.kvk.nl

Comment

:cool:

Comment

Hallo,

Aangezien ik niet op de andere forums kon over het bedenken van een dj naam doe ik het even hier. Ik ben een beginnend DJ en ben aan het zoeken gegaan naar een naam. Ik heb er zelf een gevonden en nu zoek ik wat feedback. Aangezien ik nog al een grote voeten heb en schoenmaat 48 draag heb ik gekozen voor: Size 48. Mijn vrienden lachtte zich scheel en vonden ook nog eens dat het lekker in de mond lag.

Wat vinden jullie?? Schiet er maar eens op

Comment

Working...
                      X