Announcement

Collapse
No announcement yet.

Welke richting als beginnende dj

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Welke richting als beginnende dj

Peoples,

Even een vraagje. enekele maanden geleden een goedkoop turntable setje gekocht inmiddels er een cd-deck bij en een lading platen. Ik begin me nu echt wel te irriteren aan de kwaliteit van de TT's dus zit te denken aan nieuw spul, want het draaien bevalt me erg goed.. Nee ik zal er geen " technics , super OEM of wat dan ook voor TT moet ik kopen ??" ,verhaal van maken maar meer of het niet een goede stap zou zijn te investeren in appartauur die meer digitaal is en dus ook niet de cd-decks, maar ik denk aan midi appartaaur in combinatie met een produkt aals bv ableton. Ik krijg het idee dat dat een manier kan zijn om nog enigzins je te onderscheiden van de rest en dan met name als beginnend, dus geen netwerk waar je even binnenrolt.

ps: standton T120-C ziet er vet uit, ga m toch maar ff halen...;)

Ten eerste: welkom op het forum :D

Ten tweede: Onderscheiden doe je nog altijd door platenkeuzen, techniek en kwaliteit! Of het helpt om veel digitaal te doen (met b.v. midi), ik zou het niet weten... :roll:

Interresante vraag trouwens! :)

Comment

Thanks voor de ontvangst.

Waarom ik mezelf de vraag stelde is door het volgende :

Als beginnend dj loop ik dus met de old school tools ( lees draaitafels/ cd decks) ver achter op de bestaande garde. Ik vraag me dus af, los van muziekkeuze , of het geen goede stap zou zijn om toch de nieuwe manier van draaien op te gaan. Ik vind het zelf wel een ontwikkeling waar ik vraagtekens bij zet, maar kan nog door gebrek aan ervaring komen. Een dj achter een laptop blijf ik een apart gezicht vinden, maar goed

Gezien het grote verschil aan techniek dat er bij kijken komt, namelijk meer computer georienteerd , wellicht beter om tijd daar in te steken in plaats van het " gevoel" voor decks een TT 's te ontwikkelen. Dat laatste is een lekker gevoel dus doe je er toch wel bij, alleen de focus zal anders liggen..

Ik ben benieuwd hoe de doorgewinterde dj hierover denkt.

Comment

welke weg wil je nemen drive-in of club voor drive-in is je publiek zo breed dat je beter met cd en digitaal kan beginnen ga je de clubs in zou ik lkkr je geld steken in draaitafels en een bakplaten. een oem tafel kan ik je wel aan raden de vestax pdx 2300 en stanton t120c

Comment

Kies de manier die bij jou het lekkerst voelt.

Dat maakt je gelijk een betere DJ ;)

Comment

Originally posted by DJSuit
            Als beginnend DJ loop ik dus met de old school tools ( lees draaitafels/ cd decks) ver achter op de bestaande garde. Ik vraag me dus af, los van muziekkeuze , of het geen goede stap zou zijn om toch de nieuwe manier van draaien op te gaan.
            Nee, helemaal niet.
            Sterker nog: de old skool methode zal voorlopig de methode blijven. In elke club waar ik draai staat de bekende set draaitafels/CD spelers en mengtafels. Die computersystemen kom ik alleen tegen in jongerencentrums en discotheken die qua muziek niet serieus te nemen zijn. Althans, dat vind ik dan. :D

De goede DJ onderscheidt zich alleen door zijn platenkeuze. Mixen en zo, dat kan je allemaal leren, maar de platenkeuze maakt de DJ.

Wat extra spullen erbij gebruiken betreft (het zogenaamde Gear-jayen): Doe dit alleen als je al naam gemaakt hebt als producer, of maak er echt een soort act van. Als je dit gewoon gaat doen als DJ, dan zal je merken dat een groot gedeelte van je publiek het ontzettend irritant vindt als je door de muziek loopt te freaken.

De beste tip voor de beginnende DJ blijft nog altijd: veel platen en CDs kopen.

Comment

[
              Nee, helemaal niet.
              Sterker nog: de old skool methode zal voorlopig de methode blijven. In elke club waar ik draai staat de bekende set draaitafels/CD spelers en mengtafels. Die computersystemen kom ik alleen tegen in jongerencentrums en discotheken die qua muziek niet serieus te nemen zijn. Althans, dat vind ik dan. :D

Ik bedoel inderdaad niet de systemen met de sync knopjes, maar meer de laptopies met programma's a;s ableton , zodat je meer muziek aan het maken bent, in ieder geval in de manipulatie modus verkeerd...

Grote kans bestaat er natuurlijk dat de producenten van die apparatuur de bekende dj's een grote som geld geven met contract van "draai of speel hiermee"tijdens een set...

Voorlopig blijf ik knallen op de decks... :D

Comment

ik kan er niet van genieten als op een evenement als een dj met zijn laptops bezig is inplaats met platen

Comment

Working...
                X