Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dj-Cursus

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dj-Cursus

Heyz...

Wie heeft ervaring met het volgen van een Dj-cursus? (en welke zijn die?)
    Ik heb wat rond gesnuffeld maar ik kan er geen vinden in Oost of West Vlaanderen... Iemand die raad zou weten?

Momenteel zou ik deze volgen van http://www.getstarted.be/

Gekend door jullie?

Thx!

Ik heb nooit een DJ Cursus gevolgd!, niet een dag! Ik vindt het ook niet nodig, Een cursus in Turntableism en wat scratchen dat zou nog kunnen waneer je al kan draaien meer als een soort toegevoegde waarde om aan je set te kunnen geven!

Comment

Mijn mening is nog steeds dat je "DJ" zijn niet kan leren.
      Je koopt op een dag twee tafels en je gaat net zo lang kloten tot er iets zinnigs uit komt. En dan laat je dat eens aan mensen horen en dan krijg je op je kloten en dan probeer je het weer anders en zo leer je het het beste. Sterker nog, dan vind je vanzelf tricks die voor jouw stijl het beste zijn en die niemand jou kan leren omdat nu eenmaal geen 1 dj het zelfde is. Let wel hier gaan jaren overheen, maar dan ben je wel een Self Made DJ in plaats van een "Idols" kloon! Of denk je dat de Audio Bully's hun shit op school hebben geleerd? Die zitten al jaren te prutsen tot er opeens iets geweldigs uit de speakers knalt!!! En dan ben je goed bezig.

Maar he, wie ben ik 8)

Comment

Mja... ik dacht dat die cursussen wel handig konden zijn om een bepaalde basis mee te krijgen...

Maar na nu een weekske te prutsen krijg ik toch ook wel al een beat op elkaar... (alé, soms... 8) )

Comment

Originally posted by Reiko
          Maar na nu een weekske te prutsen krijg ik toch ook wel al een beat op elkaar... (alé, soms... 8) )
          Dat gaat snel, ik zou zeggen dooroefenen, laat die cusus lekker zitten en als je dan toch een cursus gaat volgen doe het dan bij de DJ School

suc 6 ermee :wink:

Comment

heb eerst een workshop gedaan (wist nog niet veel over aparatuur enz) dat duurde een hele middag veel van geleerd wist onderanderen wat nou goeie gear was en handige dingetjes zodat je niet in valkuilen beland door clubeigenaren. en ik heb een 6 week durende curses gedaan die op elke vrijdag avond was. heb der technisch veel van geleerd contacten gedaan en na de curses werd je meteen bij contest gedaan. op die contest beheersde ik beatmatchen nog niet egt dus ging goed op me bek daar maar echt veel van geleerd die dag daarna draaide ik wel (technisch) goed op een ander feest. dus wat cursessen kan ik je cker aanraden vooral als die in je buurt gehouden word (houd je nog contacten aan over)

Comment

Originally posted by DJCASE
              Dat gaat snel, ik zou zeggen dooroefenen, laat die cusus lekker zitten en als je dan toch een cursus gaat volgen doe het dan bij de DJ School

suc 6 ermee :wink:
              '

om er nou meteen zo'n grootte smak met geld neer tegooien voor een dj school waarbij je maar 2,5 les krijgt :? voor die curses die ik volgde betaalde ik maar 25 euro en dat was 15 uur les.

Comment

Ik kan je verzekeren dat een les bij een DJ school weldegelijk zinvol is !!
                ZEKER als je nog niet zo heel lang draait. Ze leren je daar echt ALLES wat je maar wil weten. Ze leggen je bijvoorbeeld uit hoe je een set opbouwd, en geven ook veel tips over verschillende truukjes die je met je mengpaneel kan doen.

Neem anders maar ff contact op met DJ School Gorinchem, daar kunnen ze je duidelijk uitleggen wat zo'n les (cursus) nou precies inhoudt.

Comment

heb ik ook een goeie ervaring mee... heb laatst een scratshworkshop gedaan... ze beginnen misschien ook met cursus dat zou denk ik nog beter zijn!

Comment

Al die scholen zien er uitnodigend uit hoor... maar allemaal in Nederland terwijl ik een rasechte belg ben zonder vervoer...
                    Dus daarom ben ik op zoek gegaan naar iets dichter bij de deur...
                    en qua prijs vind ik getstarted nog goed meevallen ivgm die andre scholen, maar das ook enkel de prijs, van de kwaliteit van de lessen weet ik uiteraard niets af...

Comment

je ontwikkeld wel je eigen style als je t jezelf aan leert...

Comment

Tuurlijk leer je het meeste van zelf oefenen, maar zo'n cursus kan zeker behulpzaam zijn. Al is het maar om onderling tips en trucs uit te wisselen en ideeën op te doen om je creativiteit te vergroten. Maar je kunt ook kennis maken met andere facetten van het dj-vak. Zoals het binnenhalen van boekingen, wat geluidstechnische zaken (0 dB-max :twisted: :twisted: :twisted: ) zoals het samenwerken met licht- en geluidstechnici en misschien zelfs wat inkomstenverantwoording (Payroll, zzp, artiestenregeling Belastingdienst, etc).......

Comment

't is dus, aan de reactie's te zien, een beetje wikken en wegen... maar iets leren zal ik er dus zeker doen. Al ben ik me er natuurlijk zeer van bewust dat ik het echte werk op mijn eentje ga moeten leren...
                          Maar een hints en tips ga ik er dus wel vinden...

Comment

't is dus, aan de reactie's te zien, een beetje wikken en wegen... maar iets leren zal ik er dus zeker doen. Al ben ik me er natuurlijk zeer van bewust dat ik het echte werk op mijn eentje ga moeten leren...
                            Maar een hints en tips ga ik er dus wel vinden...
                            Absoluut !!

Comment

Ik heb eens zo'n DJ Cursus gedaan in een tienercentrum/buurthuis... koste 28 euro (dacht ik) ben er niks wijzer van geworden :(

maar... Ik mag nu wel op elke disco komen draaien... elke 3e week van de maand :D

Comment

Working...
                              X