Announcement

Collapse
No announcement yet.

DJ Esence in de krant

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• DJ Esence in de krant

Inderdaad, DJ Esence staat in de krant. Lees hieronder het kranten artikel.

Dave Poldervaart zet stappen op fulltime carrièrepad

DJ Esence uit Hoofddorp breekt door

Hoofddorp – De Hoofddorper Dave Poldervaart, alias DJ Esence, werkt al jaren hard aan een carrière als dj en producer. Enkele weken geleden tekende hij een platencontract voor één jaar bij het Belgische label 7music. De voorbereidingen voor een videoclip voor MTV en TMF zijn druk gaande. Dave zit als producer duidelijk in de lift en treedt als DJ op in binnen- en buitenland.

Dave is altijd al met muziek bezig geweest. Het is voor hem noodzaak, essentie. Niet voor niets heeft hij daarom als beroepsnaam DJ Esence gekozen. De 21-jarige Hoofddorper bouwt sinds zijn vijftiende aan zijn carrière. Hij zette zijn aspiraties even opzij om zijn Mavo-diploma te halen. Later twijfelde Dave of hij niet op een andere manier aan de kost moest zien te komen in een baan van 9 tot 5 uur. Nu hij in de lift zit na een platencontract, zet hij al zijn kaarten op het vak van producer en dj. Zijn eerste videoclip is op komst. Hij hoort binnenkort de locatie waar die wordt opgenomen. Met gepaste trots vertelt Dave dat de clip op MTV en TMF wordt uitgezonden. Zijn contract zorgt voor een geregeld inkomen. De maatschappij betaalt voor composities die commercieel aantrekkelijk lijken. Door zijn optredens kan hij ook sparen. Dave heeft een volle agenda in binnen- en buitenland. Zo trad hij op in Tenerife. Eind september hoopt hij naar Ibiza te gaan. Dave heeft contact daarover met een eigenares van een zaak die zijn werk wel ziet zitten. Overigens zijn de eigenaars van de discotheken in het uitgaansparadijs verdraaid kritisch, omdat hij aanbod van DJ’s van naam groot is.

Kritische vakgenoten
    ‘Wanneer ben je eigenlijk goed en hoe kom je op je publiek over?’, is een vraag die alle artiesten en dus ook Dave bezig houdt. Jouw publiek is een graadmeter, maar ook vakgenoten. Twee weken geleden mocht Dave draaien op de DJ Expo 2005 in de Amsterdamse RAI. Hij had de beschikking over de allernieuwste Pioneer-apparatuur en gaf succesvolle workshops. Dave vertelt opgetogen: ‘Ik vond het onwijs gaaf om voor een zodanig moeilijk publiek te gaan draaien, want dj’s en producers luisteren heel anders naar muziek als iemand die het leuk vindt naar muziek te luisteren. DJ’s en producers zijn veel kritischer dan de gewone mensen die gaan stappen bijvoorbeeld.’ Dave hield stand en kreeg goede reacties. Dit betekent niet dat hij op zijn lauweren kan gaan rusten. ‘Je moet je elke keer weer bewijzen alsof je nieuw in het vak bent. Het is belangrijk dat je jouw eigen stijl ontwikkelt.’ Dave houdt van Latin, dancing met een lekkere beat eronder, dat afgelopen zomer een echte hit was. Ook van Club en Techno is hij niet vies.

Sfeer
    Veel hangt af van de sfeer in de zaal. Een DJ moet die perfect aanvullen. DJ Esence probeert bepaalde mixeffecten uit en stelt zich voor hoe het publiek die oppakt. ‘Van tevoren probeer ik me al in te leven hoe het publiek gaat reageren en zoek daar thuis de platen en cd’s bij. Tijdens mijn optreden denk ik al weer voorruit.’ Velen verkijken zich op de moeilijkheidsgraad. Een DJ moet zijn of haar materiaal van haver tot gort kennen en weten welke genres bij elkaar passen. Vervolgens moet je op het juiste moment mixen. Een goede DJ heeft een eigen plaats in het uitgaansleven veroverd en is vaak de hoofdattractie. Meer dan vroeger treden bands als omlijsting op.

Voorbeelden
    Dave heeft zijn grote voorbeelden. ‘DJ Jean die in ook Mysteryland een eigen stand had respecteer ik om zijn eigenzinnige muziekkeuzes en mixtechniek. Hij heeft een grote persoonlijkheid. Een andere DJ, Carl Cox, is spontaan en kan net als Jean drie of vier platen tegelijk mixen. Hij heeft een eigen sound.’ Dave wordt door zijn ouders gesteund. ‘Mijn vader respecteert dat ik een vak heb waarmee ik mijn brood verdien. Hij vindt het niet altijd prettig als zoonlief de muziek een stukje harder zet als hij bezig is. Mijn moeder vindt het leuk dat ik iets heb gevonden waarbij ik mij goed voel.’ Omdat Dave nog thuis woont, is het soms geven en nemen. Na 9 uur ’s-avonds gaat de koptelefoon op. Tot slot komt het gesprek nog even op de geluidseffecten. Een DJ moet nu eenmaal werken met veel decibellen. Dave is zuinig op zijn oren. Hij wil er nog lang zijn geld mee verdienen. Tijdens zijn werk draagt hij speciale oordopjes die geluidniveaus tot het aanvaardbare terugbrengen. Binnenkort ondergaat hij nog een gehoortest.

Dit was het kranten artikel. Best cool toch??

Best wel cool ? dit is über man!

Zeer nice! :)

Comment

Goed bezig man!

Poldervaart. Familie van Elke?

Comment

SUpergaaf man!!!!! uitknippen en inlijsten die handel!
        TOPPIEJ!

Comment

wajo weetje hoe relaxed :D

Comment

Beter hé. :D Ik stond ook zo 8O te kijken hoor.

Comment

kijk zo zie ik het graag een groot mooi artiekel. Goed gedaan gozer! ben erg benieuwd naar je single!

gefeliciteerd met je contract btw 8)

Comment

Originally posted by DJ-BasRose
                gefeliciteerd met je contract btw 8)
                Thnx bas :D. En al zin in Adicted??

Comment

Originally posted by DJ-BasRose
                  kijk zo zie ik het graag een groot mooi artikel.
                  Idd, je hebt een best behoorlijk groot artikel gekregen :P :P

(wie heb je daarvoor omgekocht??) nee geintje, echt super vet!!!

We wachten op je single (met clip natuurlijk :P )

Comment

Originally posted by "NBeat''
                    We wachten op je single (met clip natuurlijk :P )
                    Wordt woensdag opgenomen :D

Comment

Mensen, jij moet uit je vel knappen van ongeduld, bij wijze van spreken ;)

Ik zou t in iedergeval wel doen ;) :P :P

Comment

Zeker wel. Zit een beetje moeilijk te doen met draaien enzo.
                        Heb net ook nog te horen gekregen dat ik morgen avond moet draaien in het twsd dj café. oftewel een DJ Contest :oops:

Hoeveel zenuwen kan ik verdragen??? Nog veel meer dus :D

Comment

Echt super vet Dave (jaja, kees heeft het artikel goed gelezen :P ), groot artikel, ik heb ook weleens in de krant gestaan met school maar dat was een artikeltje van 5x5 cm :oops: Dit is daarbij huge :wink:

Gefeliciteerd met je contract!
                          Als er wat uitkomt ben ik de eerste die het koopt :wink:

oja, veel plezier en succes woensdag :D
                          Wij krijgen toch wel een exclusieve djforum review he :lol:

Comment

Originally posted by DJCASE
                            Wij krijgen toch wel een exclusieve djforum review he :lol:
                            Zoals altijd :D

Comment

Gefeleciteerd man! Dit is goed nieuws, Ben benieuwd naar je track! met wat produceer je eigenlijk? gebruik je puur software of ook hardware?

En Mischien kom ik wel even langs als ik tijd heb morgen avond in Twstd! het is vlak bij mij! :)

Succes! Ik ben wel jaloers hoor :)

Comment

Working...
                              X