Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cd speler doet raar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cd speler doet raar

Hey mannen,

Ik heb vrijdag mijn dubbele dj cd speler eens binnengedaan voor een onderhoudsbeurtje (lens grondig schoonmaken, smeren waar nodig enzo).
    Was eigenlijk weinig mis met de cd speler, maar een luxe-onderhoudsbeurtje kon geen kwaad na 2 jaar. Af en toe had hij een beetje problemen met cd-r's namelijk.

Goed, dus ik haal dat ding op, we testen hem in de winkel nog op cd-r en alles lijkt prima.

Kom ik thuis, steek ik er cd'rtjes in. Linker speler doet alles perfect, geen probleem. Rechter speler wil in het begin geen enkele cd herkennen. Na een tijdje pakt hij opeens wel een gewone cd. En na nog een tijdje proberen slikt m zelfs weer cd-r. Nu leest hij die dus wel (al is m nogal traag), maar rond track 5 geeft ie een error.

[update] heb net geprobeerd met ander cdtje, nu wil hij weer geen enkele cd pakken.[/update]

Iemand enig id wat hier aan de hand kan zijn?

rekenfoutjes in dat ding zelf

Comment

na een onderhouds-beurt :? :? ^^ ^^

Ik zou nog maar eens teruggaan als ik jou was, dat mogen zij lekker opknappen.

Comment

Heel simpel : Teruggaan idd

Comment

Ik heb gebeld naar de man die de onderhoudsbeurt heeft gegeven. Hij vermoedt dat de lens versleten is. Hij vertelde me ook dat dit behoorlijk wat kluiten kost om zo'n lens te vervangen.

Nu heb ik die speler ook zelf eens opengehaald, heb toch nix te verliezen. Het valt me op dat de rechter speler zijn cd's niet altijd snel genoeg ronddraait. Dit doet me dus vermoeden dat het het loopwerk is dat aan vervanging toe is, en niet de lens. Enig id wat het me in dit geval zou kosten?

Ook (dat hebben ze aan beide kanten) willen de deurtjes niet altijd opengaan. Dit is echter alleen na verhuizen.

Wat denken jullie hiervan?

Comment

Loop werk kan je voor veel spelers gewoon los kopen, die zijn niet zo heel duur volgens mij, maar dit kan natuurlijk ook weer verschillen per merk en type

Comment

Ik weet dat als het een denon betreft, dat veel proffesionals meteen het loopwerk laten vervangen door een steviger type. Dat schijnt namelijk bij Denons redelijk snel te slijten. Ik heb inderdaad een aantal keren meegemaakt dat clubs waar Denons stonden, dit soort problemen hadden. Het komt vaker voor. Loopwerk laten vervangen is zeker geen slecht idee.

Comment

Vind het dieptriest dat je cd-speler na twee jaar al een nieuwe lens of nieuw loopwerk nodig heeft. Zal eens informeren waar je hebt gekocht..... Degene die hen die "service-beurt" heeft gegeven, was dat een erkende dealer o.i.d.?

Comment

Originally posted by Stephanie!
                  Vind het dieptriest dat je cd-speler na twee jaar al een nieuwe lens of nieuw loopwerk nodig heeft. Zal eens informeren waar je hebt gekocht..... Degene die hen die "service-beurt" heeft gegeven, was dat een erkende dealer o.i.d.?
                  Degene die service-beurt gegeven heeft verkoopt ook cdspelers, ook carhifi en computers. Alleen niet van het merk Omnitronic, dus kan ze bij hem net laten vervangen. Zit vooral in JBSystems die winkel. Wel een technische man. Geeft al 9 jaar onderhoudsbeurten, dus zal wel weten wat die doet.

Comment

volgens mij zit Omnitronic en JB Systems precies hetzelfde in elkaar...

weet het niet zeker maar volgens mij wel :roll:

Comment

Working...
                    X