Announcement

Collapse
No announcement yet.

HELP ME!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HELP ME!!

Hallo ik ben een beginende dj met een goed ritme gevoel,maar ik
    heb een probleem.Ik draai compeet op gevoel
    dus ik pak op tafel 2 een beat en goi heb er in bij tafel 1. Dat
    lukt prima.Dan moet ik natuurlijk ff piche maar dat lukt me
    niet helemaal goed kan iemand mij hierbij helpen
    of tips geven.En ik heb trauwens een koptelefoon van technics met maar
    1 oortje mischien ligt het daar wel aan

meschien je egotje aan de kant zetten en weer beginnen bij de basis. belangrijkste is goed que'en vind ik dan als ik hem niet goed que dan word het gelijk zetten dramatisch. maar als je goed que't en je platen gaan steeds minder gelijk lopen geef je hem een zetje gaat ie weer gelijk lopen moet je hem sneller pitchen. gaat ie nog verder uitelkaar lopen moet je hem ff afremmen en langzamer pitchen en dan steeds herhalen tot het lukt

Comment

tot 4 tellen. een oortje maakt niet veel uit dat moet kunnen en voor de rest veel oefenen. je kan misschien gaan kijken naar een beatcounter.

suc6

Comment

ik help je ;)

oefenen oefenen en nog maals oefenen!

probeer het eerst makkelijk je kunt niet meteen alle mogelijke soorten mixen probeer het eerst met een nummer met een giga lange instr intro en pak daar nog zo'n nummer bij probeer dat eens goed te doen

let ook op dat je het meteen op de eerste tel zet dus goed que'en!!!!!!

als je dat kunt ben je goed op weg en dan mix je later net als mij/ons bijv een r&b nummer door een hardstyle plaat

succces

Comment

dat zijn goede tips, hier heb ik verder weinig aan toe te voegen..
          Probeer dus goed mee te tellen met je plaat, luister naar de breaks (eerste beat naar de break kan je je 2e plaat erin gooien) en draai je bass iets weg bij 1 van de 2 platen. Kill-switches zijn daarom best leuk als ze op je mengpaneel zitten.

Comment

Oefening baart kunst

Synchroon mixen is iets wat een DJ HOORT te kunnen. Ik ken DJ's die veel draaien maar er niets van bakken, en zelf loop ik me suf te zoeken naar een goede manager of boekingsbureau !
            Maar goed, anderen zijn mij al voor geweest. Je moet dus goed op de beats letten en deze tellen. Pitchen moet je zorgvuldig doen, persoonlijk hou ik er niet van als iemand + 14 gebruikt op CD spelers, ik ben namelijk echt een hardcore oldskool DJ..alles op vinyl (met nu de final scratch er bij :lol: )

Wat ook veel gedaan word is een track er in scratchen, je kan dan vooraf beluisteren hoeveel pitch je nodig hebt, red je dit niet dan kan je de plaat er in scratchen en de andere "dood" laten vallen.
            Verder moet je op je gehoor afgaan, als je dat blijft oefenen dan komt alles van zelf. Gebruik alsjeblieft geen beatcounter, wanneer je dat gebruikt dan ben je geen echte DJ. Dat is persoonlijk :wink:

Goodluck

Comment

Re: Oefening baart kunst

Originally posted by djeb2000
              Synchroon mixen is iets wat een DJ HOORT te kunnen. Ik ken DJ's die veel draaien maar er niets van bakken, en zelf loop ik me suf te zoeken naar een goede manager of boekingsbureau !
              BULLSHIT

Een DJ hoort een dansvloer vol te kunnen krijgen, en te houden. Ikzelf kan pas sinds kort een fatsoenlijke mix maken, maar ik werk al meer dan tien jaar als professionele DJ, zonder dat ik fatsoenlijk kon mixen. Maar vaak genoeg perfecte mixers in hun hemd gezet, omdat ik zeer goed publiek kan aanvoelen, en in de sfeer kan meegaan.

Als goed aan de weg timmerende DJ heb je geen manager of boekingsbureau nodig. Ikzelf draai overal in Nederland, en af en toe daarbuiten, en ik heb daar nooit behoefte aan gehad.

Comment

Originally posted by djkrat
                BULLSHIT
                Check, check, dubble check.....helemaal gelijk!

Het uitgaansleven zit helemaal niet te wachten op de zoveelste dj die naadloos 10 plaatjes aan elkaar kan mixen, maar op dj's die in 10 platen een dansvloer helemaal uit hun dak kunnen laten gaan. Het feiloos "in the mix" kunnen doen is een leuke bijkomstigheid, maar intresseert de gemiddelde zaalhouden totaal niet.

Comment

...., en zelf loop ik me suf te zoeken naar een goede manager of boekingsbureau !
                  Fout....als je goed bent vinden ze jou wel.

Gebruik alsjeblieft geen beatcounter, wanneer je dat gebruikt dan ben je geen echte DJ. Dat is persoonlijk :wink:
                  Inderdaad.....hulpmiddelen zijn totaal overbodig, net als de spiegels op je auto, je vork en mes bij je diner en de condoom bij de sex :oops:

"Dan ben je geen echte dj".....wat een domme uitspraak :!:

Comment

Moet ik er ook bijzeggen dat mijn mixkwaliteiten met sprongen vooruit zijn gegaan, juist door die beatcounters op die nieuwe Pioneers. Maar he, die dingen zitten er niet voor niets, en dus gebruik je die gewoon, en kan ik ook de blitse kikker uithangen met geinige mixjes. 8)

Maar de basis is nog altijd dikke platen draaien, zodat de tent uit zijn patje gaat. Wie dat kan, gaat met de felbegeerde DJ-plekken lopen.

Comment

en steef komt weer hard aan :P

nasty hoor ;) maar je hebt wel volkomen gelijk, net als Krat :!:

Comment

Originally posted by marcello
                        ik help je ;)

als je dat kunt ben je goed op weg en dan mix je later net als mij/ons bijv een r&b nummer door een hardstyle plaat

succces
                        Alsof dat mooi is?!?!?!?! 8O

Greetzzzzz,

:twisted: King of the Beat :twisted:

Comment

Gevoelige snaar ?

Wowowo, wat een agressie zeg. Heeft het eigenlijk nog zin om te reageren..nee denk ik. Toch maar ff doen. Zoals ik al zei : dat is persoonlijk! Je kunt ook geen mixtape afleveren die niet mooi in elkaar overloopt, dan kun je net zo goed een compilatie CD maken..toch ?
                          Wat betreft de platen keuze om het publiek op te zwepen daar hebben jullie volledig gelijk in. Maar dan nog, smaken verschillen. En persoonlijk irriteer ik mij zelf er aan als iemand staat te "prutsen", Maar deze topic is gestart door iemand die hulp nodig heeft, dus ik zal het hier bij laten.

One...

Comment

Jeempie!!! heerlijk topic weer!! 8)

Blijf zeker online gekluistert!!! :wink:

Comment

ff een zak chips erbij pakken :wink:

Comment

Working...
                              X