Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kapotte woofer?!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kapotte woofer?!

Heyz...

Ik heb een vraagske...
    Hoe weet ik met zekerheid of er een woofer stuk is?
    Momenteel komt er uit ene ne bass als men music niet te luid gaat... iets luider heeft een gebrom, geen bass meer...

Thx!

erop drukken en als je dan grrggggkrak@$%@#$^@# hoord dan is die stuk ;)

normaal hoor je het ook wel sluit alleen de bas kasten eens aan of draai uit een full-range speaker de mid en high weg dan hoor je wel een ongedevinieerd stuk lawaai lol

Comment

schroef het rooster voor je woofer weg, schroef je woofer los, controleer de soldeeraansluitingen, zitten die goed, zet je woofer eens vast in een klem ofzo (dat je alle kanten ziet), en sluit hem opnieuw aan (blijf van het metaal af, kan een flinke schok geven ;) ) voer je volume op (zoals marcel al zei zonder high en mid) en controleer zo je box, kijk of je iets mis ziet gaan als ie harder gaat (en dus geen geluid meer hoort) ontstoffen werkt ook wel eens!!

Veel succes

Comment

tegen die woofer duwen ? als daar een deukje inkomt sgeurrt ie tog ? of zit ik nu fout :P

Comment

gelijkmatig drukken niet te diep je voelt het ook wel de spoel in de speaker is nml aangetast doordat ie te warm is geweest dat geeft wrijving oftewel kraken/shuren als je m indrukt

Comment

weet ik dat ook weer thx :P

Comment

Kijk ook even of de draden die van de aansluiting naar de konus van je speaker lopen, niet dicht op je konus zitten, waardoor deze bij hogere volumes tegen de konus slaan. Dit geeft ook geratel/getik. Draden een beetje van de konus wegbuigen en het is klaar.

Comment

idd ook een optie!!

Comment

Als ie stuk is komt er geen geluid meer uit. Of een hoop geknetter.
                  Sluit hem even op een andere versterker aan. Het zelfde probleem? Kapot. Dus alleen je sub.
                  Drukken op je woofer heeft weinig zin.

Comment

Ik heb hier nog 2 boxjes staan, die zijn zeker stuk, maar ze doen t nog wel goed ;) Tenminste er komt nog geluid uit.. niet echt goede kwaliteit, maar wat verwacht je van een compleet kapotte conus (is een keer een schaar op gevallen :roll: gelukkig waren t hele oude boxen die toch wel aan vervanging toe waren ;)

Maar er is dus wel degelijk een verschil tussen geen geluid en stuk ;)

Comment

[quote="Timmie"]
                      Drukken op je woofer heeft weinig zin.[/quote

je kunt wel horen of de spreekspoel beschadigd is geeft geen 100% garantie maar het is een indicatie

Comment

[quote="marcello"]
                        Originally posted by Timmie
                        Drukken op je woofer heeft weinig zin.[/quote

je kunt wel horen of de spreekspoel beschadigd is geeft geen 100% garantie maar het is een indicatie
                        Ja het geeft wel een indicatie. Maar als je op een gewone woofer drukt hoor je soms ook wat geluiden. Dus vandaar.

@ nbeat ik heb het natuurlijk over een konus die echt stuk is :wink:
                        Doorgebrand OID

Comment

Oooh ok :P als de conus echt doorgebrand is zal ie idd niet echt veel meer doen nee :P

Comment

Working...
                          X