Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek op disco's

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek op disco's

eey,

ik ben net begonnen met liedjes te draaien op kleine party's zoals verenigingsdisco's, klassenfeesten, verjaardagsfeesten.
    ik heb zelf een akai am-u3 (versterker) soundcraft sa-100 (bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/bax-shop.nl/ mengpaneel voor de bass) microfoon,laptop, 2 jamo compact 90 boxen, 2 studiotech mb 100 boxen, 30 GB aan muziek en nog wat discolichten van de intertoys,bart smit, kijkshop enz.

weet iemand welke software ik kan gebruiken en nog wat andere tips?

p.s. ik treedt de laatste tijd niet zo vaak meer op, hoe kan ik klanten werven, en is 12,50 per uur goedkoop?
    ik hoor nog wel,
    mzzl!

allereerst welkom :P

En tip:
    Sparen, goede gear kopen, eigen stijl ontwikkelen

En verder goed rondlezen op dit forum :P ;)

Comment

Welkom op het forum! :D

Maar om antwoord te geven op je vragen:

Software:
      Google is op virtual dj, BPM studio, OTS dj... dat zijn programma's om live te mixen :wink:

Klanten werven:
      Hang b.v. bij de supermarkt in de buurt een keer een foldertje op met wat je doet en een telefoonnummer of een website voor meer informatie en zorg dat als je er met mensen over praat dat je dan altijd een soort reclame praatje achter de hand hebt over wat je nou precies doet, en wat de mensen krijgen op hun feest.

Overige tips:
      check dit topic eens: http://www.deejayforum.nl/forums/mod...ewtopic&t=1019

suc 6 ermee :wink:

Comment

TIP: KOOP muziek. Je gaat me niet vertellen dat je 30 GB aan legale muziek hebt. Wil je serieus overkomen, dan werk je met legale muziek.

Comment

Als Club DJ klopt dit inderdaad, maar als drive-inn DJ (en ik begrijp dat jeroen dat wil worden) dan is dat helaas niet altijd haalbaar, omdat je apparatuur toch op de eerste plaats komt.

Natuurlijk, je kan niet de rest van je 'carriere' illegale muziek blijven draaien, maar zeker in het begin is legaal niet altijd haalbaar :(

Comment

Ik vind eigenlijk van niet. In vroegere tijden moesten de drive-inn shows ook gewoon hun platen en CDs kopen, en dat moet dus nu eigenlijk gewoon ook. We moeten niet roomser zijn dan de paus, en af en toe een gebrand ceedeetje moet wel kunnen, maar een laptop vol via de "stoute" weg gedownloade muziek kan in mijn optiek echt niet. Als ik bijvoorbeeld weet dat een DJ dat doet, dan nodig ik zo iemand al niet meer uit voor mijn feesten.

Comment

Kijk ik begrijp je kritiek helemaal, ik ben het er opzich ook wel mee eens, maar helaas zitten de meeste beginners niet zo ruim in de centen, ik moet nogsteeds fatsoenlijke cd-spelers aanschaffen 8O

Ik probeer zelf ook naar een zo legaal mogelijke cd-collectie toe te werken, maar zoals ik al zei, als ik een beetje alle fatsoenlijke muziek wil bijbenen, dan hou ik niet genoeg geld over voor mn gear, die op het moment even een grotere prioriteit heeft, natuurlijk, als je eenmaal een (redelijk) goede basis hebt opgebouwt kunnen er wel wat meer legale cd's vanaf, zeker als je al zo'n jaar meegaat in het drive-inn gebeuren.

En aangezien de meeste beginnende drive-inn DJ's nog niet op echt grote feesten draaien is het opzich wel.. ok.. maar idd, Legaal heeft toch de voorkeur, zowel bij de klant als bij mij!!

Comment

Maakt de klanten echt niet zoveel uit met een drive-in of je legaal draait of illegaal... Het gaat erom hoe je draait, en vooral WELKE platen je draait!

Maar ja, het is wel zo mooi om zoveel mogelijk "echte" platen te hebben...

Comment

Ik snap je redenatie wel, maar dan nog: vroegah (en ja, ik heb die tijd nog meegemaakt) kon je niet eens downloaden en toen bulkte het bij mij in de buurt ook al van de kleine drive-inns. Die rooiden het ook gewoon allemaal. Zoals je begrijpt heb ik dus niet veel op met je redenatie.

Maar goed, je wil sowieso met legale geluidsdragers gaan werken in de (nabije) toekomst, dus het moet wel goed komen. Twee krantenwijken nemen, en op zaterdag vakkenvullen in de supermarkt. :D

Comment

Originally posted by DJCASE
                    Software:
                    Google is op virtual DJ, BPM studio, OTS DJ... dat zijn programma's om live te mixen :wink:
                    Mag ik hier zo vrij zijn om tevens PCDJ Red of FX te promoten? Draait werkelijk waanzinnig live!! (Believe me, I know)

Comment

Originally posted by djkrat
                      Maar goed, je wil sowieso met legale geluidsdragers gaan werken in de (nabije) toekomst, dus het moet wel goed komen. Twee krantenwijken nemen, en op zaterdag vakkenvullen in de supermarkt. :D
                      Brrr, ik moet er niet aan denken mn hele leven met illegale cd's te draaien :?
                      En bij de supermarkt werk ik al sinds kort (en hetb ook sinds kort m'n krantenwijk niet meer :roll: maarja.. Ik ga gewoon lekker veel werken in de C1000 ;)

Comment

Originally posted by DJCASE
                        Welkom op het forum! :D
                        Klanten werven:
                        Hang b.v. bij de supermarkt in de buurt een keer een foldertje op met wat je doet en een telefoonnummer of een website voor meer informatie en zorg dat als je er met mensen over praat dat je dan altijd een soort reclame praatje achter de hand hebt over wat je nou precies doet, en wat de mensen krijgen op hun feest.
                        Helpte niet bij mij... heel veel reclame opgehangen en zelfs een (lelijke) website gemaakt maar geen een aanmelding daardoor gekregen :(

Comment

Originally posted by djkrat
                          Ik snap je redenatie wel, maar dan nog: vroegah (en ja, ik heb die tijd nog meegemaakt) kon je niet eens downloaden en toen bulkte het bij mij in de buurt ook al van de kleine drive-inns. Die rooiden het ook gewoon allemaal. Zoals je begrijpt heb ik dus niet veel op met je redenatie.

Het merendeel van mij collectie is nog altijd orgineel en dat wou ik graag zo houden :wink:

Komen op 5 dec weer een hoop nieuwe ORGINELE plaatjes bij 8)

Maar dat jij niet zoveel voor het standpunt van de illegale bezigheden voelt kan ik me wel voorstellen! Jij geeft bakken geld uit en dan lijkt het me best irritant als de DJ die na/ voor je komt met allemaal CD-R troep staat te draaien :wink:

Comment

Originally posted by quizzzzz
                            TIP: KOOP muziek. Je gaat me niet vertellen dat je 30 GB aan legale muziek hebt. Wil je serieus overkomen, dan werk je met legale muziek.
                            Is natuurlijk mogelijk, ik heb dus 130 gig aan muziek waarvan toch al gauw de 100 gig ofzo legaal is :D

Comment

voor software vind ik dss dj 5 het gebruiks vriendlijkste programma en als startende drive-in is 12.50 per uur een mooie prijs. als je eenmaal meerdere malen geboekt word en een wat kortere tijd kan je je prijs langzaam opbouwen tot een hoger bedrag.

Comment

Working...
                              X