Originally posted by DJCASE
Voor Yogum: Hou er rekening mee dat je concurrentie groot en moordend is. Zeker op gebied van drive-inns. Ook op het gebied van clubs trouwens. Ik weet dat de meeste zalen in het clubcircuit zeker zo'n drie demo's per week binnenkrijgen van aspirant DJ's, en dan heb ik het niet eens over de echt hippe clubs. Ik kan me voorstellen dat een beetje populaire disco zeker 30 demo's per week binnenkrijgt. Er zijn heel veel aspirant DJ's op zoek naar draaiplekken, en het is erg lastig om draaiplekken te krijgen, als je nog aan het begin staat.
Wat ik ook vaak als tip geef: Ga kijken of je kan deejayen in de zomervakantie op de waddeneilanden. Veel van de tenten daar geven een beginnende DJ vaak wel eens een kans, en je leert er heel veel van. Je moet wel bereid zijn hard te werken, gedurende het hoogseizoen. maar ik heb het ook vier jaar gedaan, en het is heel leuk. Denk er maar eens over: Jij DJ, jij op vakantieeiland, meisjes, meisjes, meisjes. Neem wel condooms mee. :D
Als je een draaijob op de wadden wil, NU op zoek. Het winterseizoen is meestal de tijd dat de clubs op de waddeneilanden gaan kijken naar wie ze als dj's willen inzetten. Ik zou het eerst proberen op Terschelling, dat is een leuk vakantieeiland.
Eeehmmm, als je wat ouder bent natuurlijk. Tenslotte zijn er wetten over werken voor jongeren, dus als je 14 of 15 bent zou ik nog even wachten. 16 of 17 is denk ik ook al moeilijk, maar je kan altijd proberen.
Comment